Slå av PC'n!!

lenemor

Forumet er livet
Ja, så enkelt må det sies. G var på kurs med jobb i forrige uke, og en av foreleserne var representant for forsikringsselskapet deres, og han hadde dette som hovedbeskjed... de har visst skremmende mange pc'er som har begynt å brenne på nettene. Pc'ene skal ikke bare skrus av, men kontakten må trekkes ut, for mange av pc'ene har vært avslått men stått i ladeposisjon.

Dagens moralpreken altså (hilsen hun som har pleid å bare slenge igjen lokket før hun har lagt seg)

hm.... vi slår av maskinen... meeeen drar ikke alltid ut kontakten! Så kanskje vi burde begynne med det?

Nei, ikke si det da. Jeg kjenner på meg at dette er noe jeg ikke kommer til å gjøre. PCen står heldigvis nært røykvasleren. Den bærbare i alle fall...

fikk samme beskjed på brannvernkurs jeg var på med jobben.. både pcer og mobiltlf.. så her lades ikke noe på natten av tlf, ei heller laptop.. jeg har jo helt angst for brann.. [&:]

Drar ut alt av ledninger på lanper, tv, pc og mobil ladere på kvelden, er livredd for brann.

ORIGINAL: Anjalef

Drar ut alt av ledninger på lanper, tv, pc og mobil ladere på kvelden, er livredd for brann.

drar du ut ledningen på alle lamper i huset om kvelden? Hjelpes, det orker ikke jeg altså. Får holde med pc'n gitt. Tv'n drar vi heller ikke ut på, men jeg skulle gjerne gjort det, for den slår seg ikke helt av - bare på sånn hvilemodus, og det finnes ingen av og på-bryter på den (men kontakta er ikke å få tak i uten å dra frem seksjonen)

ORIGINAL: lenemor

drar du ut ledningen på alle lamper i huset om kvelden? Hjelpes, det orker ikke jeg altså. Får holde med pc'n gitt. Tv'n drar vi heller ikke ut på, men jeg skulle gjerne gjort det, for den slår seg ikke helt av - bare på sånn hvilemodus, og det finnes ingen av og på-bryter på den (men kontakta er ikke å få tak i uten å dra frem seksjonen)

I TVen kan du koble inn en galvanisk skille...og da er det brannsikkert selv om du ikke skrur av. Det gjelder flatskjermer

ORIGINAL: monicabebe

ORIGINAL: lenemor

I TVen kan du koble inn en galvanisk skille...og da er det brannsikkert selv om du ikke skrur av. Det gjelder flatskjermer

?? Okay? Får nevne det for far i huset... jeg er teknisk tilbakestående vet du[:D]

galvanisk-hvafono????????[8|]

Back
Topp