skyvedører eller skapdører?

Fjollefrua

Glad i forumet
ja det er spørsmålet...

Skal på IKEA og handle garderobe idag, og vi komemr til å kjøpe PAX stammer slik at vi enkelt kan forandre innredningen.

Men vil vi ha skyvedører eller vanlige skapdører.
Jeg tenker at med skyvedører kan vi sette en lenestol foran skapet som jeg kan sitte å amme i etc.
Men med skapdører tror jeg det blir "finere" og vi MÅ holde gulvet ryddig for å få opp dørene... [8|]

Jeg har litt lyst på skyvedører, men de som jeg kjenner som har hatt det har kastet det ut og syns det er noe herk...... så jeg har blitt veldig usikker[&:]

hvorfor har det blitt et herk da?
Har aldri hatt det så jeg vet jo ikke om det er praktisk eller ikke...

Skyvedører er praktisk mtp plassen. Men de kan være slitsomme om de begynner å "bråke", gå treigt i skinnene, eller om ting ligger litt i veien.

Skapdører trenger mer plass, men det blir aldri noe tull med de liksom. Gjør ingenting en en skuff/hylle er litt full eller noe.

Dette var sikkert til stooor hjelp tenker jeg [8D]

Det er noke herk fordi du kan ikkje sjå på begge "sider" på samme tid :) Med dører kan du opne alt og få eit større utvalg om du skjønner? Eg hadde skyvedører fram til i februar, og synes det er kjempegreit å ha skapdører igjen :)
Eg er iallefall ein person som må ha heile garderoben framfor meg når eg skal velge.. og ikkje måtte dra i skyvedørene heile tida for å finne alle plagga mine;)

Skyvedører i rom med litt smal plass og vanlige dører i normalt store rom, vil jeg si. :)

ORIGINAL: sorciere_

Det er noke herk fordi du kan ikkje sjå på begge "sider" på samme tid :) Med dører kan du opne alt og få eit større utvalg om du skjønner? Eg hadde skyvedører fram til i februar, og synes det er kjempegreit å ha skapdører igjen :)
Eg er iallefall ein person som må ha heile garderoben framfor meg når eg skal velge.. og ikkje måtte dra i skyvedørene heile tida for å finne alle plagga mine;)

men nå er vi 2 voksne og 2 barn som skal dele plass i et skap som er 2m bredt og 236cm høyt da... så trenger jo egentlig ikke å SE så my... hehe

ORIGINAL: fjollefrua

men nå er vi 2 voksne og 2 barn som skal dele plass i et skap som er 2m bredt og 236cm høyt da... så trenger jo egentlig ikke å SE så my... hehe

Huff... det høyres ut som lite skap-plass:S Eg foretrekker uansett skapdører ;)

ORIGINAL: fjollefrua

Huff... det høyres ut som lite skap-plass:S Eg foretrekker uansett skapdører ;)

Ja det er vel kanskje det, men når vi ikke har noe mer plass å sette skap på så blir det det vi får til...
Men vi tenkte å sette en liten MALM kommode på hvert av gutta's rom til undertøy, sokker, strømpebukser etc småtteri...

Men nå har vi vært på IKEA og det ble vanlige skapdører... [:D]

vi har skyvedører fordi jeg trodde det var praktisk, men har funnet ut at jeg liker skapdører bedre. da kan jeg åpne alle på en gang i stedet for å skyve de fra side til side.

Jeg holder på å klikke i vinkel på våre skyvedører..

Men det er fordi vi har et sånn monster langt skap med 4 skyvedører, og jeg føler jeg bruker år og dag på skyve dritten hit og dit for å komme til de seksjonene jeg vil ha.. [:'(]

Og oppe er det 3 dører på ene skapet, og der kommer ene hylleseksjonen akkurat sånn at uansett hvordan man skyver skapdørene så får man bare frem halve hylla.. gjennomtenkt de som bodde her før jah.. [:'(]

Jeg personlig er mest glad i skapdører.

Det er nemlig så utrolig irriterende å bare skulle titte inn i naboskapet dersom det er skyvedører! Det er så mye som må dyttes på og du kan ikke ha alt åpent samtidig... [:'(]

Men nå har vi såpass lite soverom at skapdørene ville ha nådd bort til senga i åpen tilstand så da ble det skyvedører. Og guuuud som de irriterer vettet av meg når jeg leter etter noe! [:'(] Men fine er de!

Jeg ville valgt skyvedører. Både fordi jeg synes det ser finere ut, og fordi jeg av erfaring vet at jeg ikke kommer til å rydde gulvet forran, slik at jeg i trette morgentimer kommer til å rive døra av hengslene[8|][:-] (Det verste er at jeg ikke kødder engang!)

siden det var pax du skrev om,så ville jeg valgt skapdører.
vi driver å ser på disse selv,og jeg personlig syns IKEA sine skyvedører er for "jalla"/billig-kvalitet på.

og de er ikke fine heller syns jeg.
vi skal sikkert ha noe ala dette (bare med mørkebrunt):

Back
Topp