Skylling av frukt!!

Sandra1987

Glad i forumet
Hei, jenter! :) Hvor nøye er dere med og skylle frukt og grønnsaker? Jeg er veldig nøye med det, men jeg har hørt at noen skyller tørket frukt som svisker og aprikos. Jeg har aldri tenkt på det før. Har sett på det som trygt og spise det rett ut av boksen uten og skylle. Hva mener dere? Er det og overdrive litt eller bør man skylle tørket frukt?

Jeg skyller ikke tørket frukt jeg heller. Har egentlig ikke tenkt over det engang :-P Men fersk frukt og grønt er jeg veldig nøye med jeg også. Tror ikke det er noe farlig å la være å skylle tørket frukt, men jeg vet ikke helt sikkert...

Har aldri hørt at man må skylle tørket frukt før og jeg har aldri gjort det selv før heller.. Var bare litt nysgjerrig på hva andre gjorde.. :) Om det var farlig hadde de vel advart mot det.

Sansynligvis, for man skulle jo tro at det var en naturlig del av prosessen at frukten ble renset først slik at det ikke er noe igjen som kan ødelegge frukten i tørkeprossessen...?

Måtte trekke litt på smilebåndet her! hehe
Kanskje jeg skal begynne å vaske peanøttene før jeg spiser de ; )

Et godt tips er å forholde seg til helsedirektorates retningslinjer for gravide : )

AlfaOmega skrev:
Måtte trekke litt på smilebåndet her! hehe
Kanskje jeg skal begynne å vaske peanøttene før jeg spiser de ; )

Et godt tips er å forholde seg til helsedirektorates retningslinjer for gravide : )

Nå anbefaler jo helsedirektoratet st man skyller frukt og grønt godt, men det blir jo litt annerledes med tørket frukt.

Jeg har vært altfor dårlig med å skylle frukt, burde bli flinkere :)

Jeg prøver å huske å skylle alt som ikke skal skrelles, men tørka frukt hadde det aldri falt meg inn å vaske. :p

Back
Topp