Skyller du munnen med vann etter å ha pusset tennene?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Last edited:
Skyller ikke med vann, men spiser/drikker nok i mange tilfeller før to timer er gått.
Barna bruker ikke tannglass til skylling de heller.. synes det er en ekkel og uhygienisk greie :bag:

Skyller med fluor og prøver å unngå mat og drikke en stund etterpå, men drikker ofte vann før det er gått to timer.

Ungene pusser hjemme og går rett til frokost i Bhg, så de bryter definitivt den spiseregelen, men ingen av dem skyller med vann.

Nei. Skyller ikke ikke med vann etter tannpuss. Men, regelen med å vente 2 timer om morgenen, den er dessverre umulig å opprettholde. Har aldri i hele mitt liv hatt et eneste hull, så akkurat den biten går tydeligvis ok for meg. :)

Jeg gjør det av og til, om jeg har spist knekkebrød eller popcorn. Jeg vet at man ikke burde gjøre det, men så spiller det ingen rolle for meg da jeg tar meg en fluortablett etterpå :)

Ungene skyller ikke. De er snart to år og tre år.

Ja, alltid gjort og aldri vært klar over at man ikke skal :hilarious::shy:

Nei. Jeg pusser og så skyller jeg med fluorskyll.

Fikk høre det i en alder av 24, at man ikke skal skylle... Kunne vært greit å fått den infoen i barneårene.

Skyller ikke med vann, men spiser/drikker nok i mange tilfeller før to timer er gått.
Barna bruker ikke tannglass til skylling de heller.. synes det er en ekkel og uhygienisk greie :bag:
Skyller med fluor og prøver å unngå mat og drikke en stund etterpå, men drikker ofte vann før det er gått to timer.

Ungene pusser hjemme og går rett til frokost i Bhg, så de bryter definitivt den spiseregelen, men ingen av dem skyller med vann.
Nei. Skyller ikke ikke med vann etter tannpuss. Men, regelen med å vente 2 timer om morgenen, den er dessverre umulig å opprettholde. Har aldri i hele mitt liv hatt et eneste hull, så akkurat den biten går tydeligvis ok for meg. :)

Nei etter frokost er det som regel umulig å ikke spise eller drikke. Men hva på kvelden?

Jeg skyller ikke etter tannpuss.

Jeg og ungene pusser alltid etter frokost, og da går det nok fort 2 timer før de drikker noe fordi de da går til skolen. Iallefall går det en time.

På kvelden er det vanskeligere å unngå at yngste drikker noe, hun blir alltid tørst :p
Eldste drikker sjelden etter tannpuss på kvelden.

Nei, aldri. Prøver å unngå at ungene gjør det på keldstid også, men ikke alltid like lett

Jeg er veldig klar over at man ikke skal skylle men tannkrem smaker jo æsj så orker ikke gå med den smaken i munnen. Har ikke hatt hull på veeeeeldig mange år så lider neppe noen nød :p når vi begynner med tannpussen på lillesnupp kommer vi nok ikke til å skylle :) Men jeg er voksen og kan gjøre som jeg selv vil :hilarious:

Last edited:
Back
Topp