Skylle ørene til barn

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært hos legen å fått skylt ørene til barnet sitt?
5 åringen min skal det til mandag, og lurer på om det er vondt?
Og hvordan det gjøres?

Jeg var et "øreskylling" barn selv når jeg var lita :P Hadde problemer med overprodusering av ørevoks elns. Derfor måtte jeg gå å skylle dem ofte. Det var ubehagelig hvertfall, men gjorde ikke direkte vondt.

Jeg ble hvertfall plassert på en stol og fikk noe å styre på med mens legen skylte ørene mine med en kanne med en slags liten spyleslange på.. Vanskelig å forklare men Så fikk jeg premie og fikk gå hjem igjen.

Mitsukai skrev:
Jeg var et "øreskylling" barn selv når jeg var lita :P Hadde problemer med overprodusering av ørevoks elns. Derfor måtte jeg gå å skylle dem ofte. Det var ubehagelig hvertfall, men gjorde ikke direkte vondt.

Jeg ble hvertfall plassert på en stol og fikk noe å styre på med mens legen skylte ørene mine med en kanne med en slags liten spyleslange på.. Vanskelig å forklare men Så fikk jeg premie og fikk gå hjem igjen.

Dattera mi har sykt mye ørevoks! Helt ille!
Og siden jeg ikke får vasket med q-tips, blir det til at jeg bare vasker det ytterste med litt papir.
Tar det lang tid? Det er egentlig jeg som har legetime til mandag, men legen skulle ta datra mi også, dersom det ikke tok lang tid.
Jeg skal kun ha sykemelding, så håper ho rekker å ta datra mi også!

Hvor ofte måtte du gjøre det?

Det er veldig lurt å "løse" opp ørevoksen på forhånd! Drypp et par dråper olje i ørene på kvelden og ha i bomull så det ikke renner ut igjen. Dette gjør det mye lettere å få ut ørevoksen når legen skyller...

Mini her (5 år) gjorde det for et par uker siden. Hadde dryppet med olje et par netter på forhånd, og var fort gjort. Det ene øret (det med skikkelig vokspropp) gikk helt fint, det uten mye voks var ubehagelig. Sekretæren som gjorde det.

Back
Topp