Pinnsvinet86
Flørter med forumet
Hei, fine damer. Har (dessverre) lest i dette forumet en stund, men ikke vært aktiv før nå. Vi mistet lillebror i magen for to måneder siden Hjertet hans sluttet å slå i uke 15, men det ble oppdaget først på OUL i uke 19. Fikk gjennomført medisinsk abort dagen etter, og han var helt perfekt da han kom ut Fikk nylig brev fra sykehuset som bekreftet at det med stor sannsynligjet ikke var noe galt med fosteret (kromosom- eller genfeil), men noe feil med blodgjennomstrømming i morkaka (brev med masse medisinske termer som jeg ikke forstod noe særlig av, men har oppfølgingstime på sykehuset om to uker, så får nok vite mer da).
Jeg sliter sånn med å akseptere at det lille hjertet sluttet å slå når det ikke var noe «galt» med han, at han ble frarøvet sjansen til å leve fordi kroppen min ikke klarte å gi ham optimale forhold der inne. Rasjonelt vet jeg at jeg ikke har gjort noe for å forårsake dette, men følelsesmessig sliter jeg med skyld og stor sorg. Noen med lignende erfaringer som kan gi meg noen støttende ord? Det er en sånn ensom sorg.
Og så vil jeg bare gi alle her inne en stor klem. Helt forferdelig at så mange må gjennom dette
Jeg sliter sånn med å akseptere at det lille hjertet sluttet å slå når det ikke var noe «galt» med han, at han ble frarøvet sjansen til å leve fordi kroppen min ikke klarte å gi ham optimale forhold der inne. Rasjonelt vet jeg at jeg ikke har gjort noe for å forårsake dette, men følelsesmessig sliter jeg med skyld og stor sorg. Noen med lignende erfaringer som kan gi meg noen støttende ord? Det er en sånn ensom sorg.
Og så vil jeg bare gi alle her inne en stor klem. Helt forferdelig at så mange må gjennom dette
det er veldig vanlig å føle på skyld når sånt skjer, selvom det ikke er rasjonelt. Det er absolutt ikke din feil, og det er forferdelig urettferdig at dere skulle miste sønnen deres