Skyhøyt blodtrykk 270/150

CatieS

Forelsket i forumet
Er det noen sykepleiere eller leger her som har peiling på høyt blodtrykk?
Pappa ringte nettopp og sa han var lagt inn på sykehus i helgen med blodtrykk 270/150. Det er jo utrolig høyt!
Hva er prognosene for at det bedrer seg?? Hva bør han gjøre??

Ble så lei meg og gråter så fælt fordi jeg ikke vil miste han! Er så skummelt dette her, så håper noen har peiling på dette :(
 
Det er et veldig høyt blodtrykk. Vil tro at det setter på han et apparat som måle bt med jevne mellomrom i 24-48 timer. Også antar jeg at de setter han på bt-synkende medisiner. Utover det er det viktig med er sunt kosthold, fysisk aktivitet og hvis han røyker så bør han stumpe den. Og ikke minst lære seg til å ikke stresse så myr.
Høyt blodtrykk over tid kan i værste fall føre til hjerteinfarkt eller hjerneslag, men siden de har oppdaget det og han nå er på sykehus er han i gode hender. Dette kommer nok til å gå bra skal du se:)
Sende deg en varm klem og håper Pappa'n din er raskt på beina igjen
❤️

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er et veldig høyt blodtrykk. Vil tro at det setter på han et apparat som måle bt med jevne mellomrom i 24-48 timer. Også antar jeg at de setter han på bt-synkende medisiner. Utover det er det viktig med er sunt kosthold, fysisk aktivitet og hvis han røyker så bør han stumpe den. Og ikke minst lære seg til å ikke stresse så myr.
Høyt blodtrykk over tid kan i værste fall føre til hjerteinfarkt eller hjerneslag, men siden de har oppdaget det og han nå er på sykehus er han i gode hender. Dette kommer nok til å gå bra skal du se:)
Sende deg en varm klem og håper Pappa'n din er raskt på beina igjen
❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk Lille Spire :) Er du sykepleier eller lege tilfeldigvis? Han ble visst sendt hjem nå, med medisiner. Han har røkt masse i alle år, men byttet ut med snus for noen år siden.. Vet ikke om det hjelper jeg? Han har hele tiden jobbet rundt 16-18 timers dager + at han har en interesse som krever svært mye. Han stresser altfor masse, så jeg håper virkelig han roer ned nå..
 
Jeg er sykepleier:) Er usikker på hvordan snus virker inn på blodtrykket, men det er i hvertfall veldig bra at han stumpet røyken for noen år siden:)
En slik opplevelse pleier ofte å føre til at folk skifter litt levesett, så vi får håpe han tar det på alvor og roer ned litt:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er sykepleier:) Er usikker på hvordan snus virker inn på blodtrykket, men det er i hvertfall veldig bra at han stumpet røyken for noen år siden:)
En slik opplevelse pleier ofte å føre til at folk skifter litt levesett, så vi får håpe han tar det på alvor og roer ned litt:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg :)

Jeg håper virkelig han roer ned og skjønner alvoret. Han er av typen som hele tiden tenker at det ikke er så farlig, og han insisterte på at han var i fin form da legen ville akuttinnlegge han.
Jeg håper han skjønner at han har både barn og barnebarn som er glad i han og ikke vil at han skal gå bort, så nå kommer jeg til å følge godt med. Vet ikke helt om kona hans kommer til å bidra til denne endringen, da min mening er at hennes interesser og levesett gjør at han må jobbe og tjene mer penger..
 
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg :)

Jeg håper virkelig han roer ned og skjønner alvoret. Han er av typen som hele tiden tenker at det ikke er så farlig, og han insisterte på at han var i fin form da legen ville akuttinnlegge han.
Jeg håper han skjønner at han har både barn og barnebarn som er glad i han og ikke vil at han skal gå bort, så nå kommer jeg til å følge godt med. Vet ikke helt om kona hans kommer til å bidra til denne endringen, da min mening er at hennes interesser og levesett gjør at han må jobbe og tjene mer penger..
Ønsker deg lykke til:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skummelt når noen vi er gald i blir så syke. Håper han er raskt på bena igjen og de får kontroll på blodtrykket :)
 
Håpe han skjønner alvoret! Så både du og alle de andre som er glad i han har han lenge ♡
 
Back
Topp