Skygger på ul grunnet KS

Rena

Betatt av forumet
Var på tidlig ultralyd og fikk se den nydeligste lille babyen i dag! Jordmor beregnet meg å være minst 10+4 så tar utgangspunkt i den beregningen selv om det er vanskelig å være nøyaktig med underlivsundersøkelse.
På vanlig ul var det nemlig nesten bare skygger etter arrvev etter KS jeg hadde for 5.5 år siden.
Har dette noe å si for ordinær ul? Kan jeg føde normalt etter Ks med igangsetting eller må jeg ha planlagt KS igjen?
Hadde en del fødselskader med nummer 1, men er spent på om det er mulig å føde normalt nå :)

Så herlig å få se lille babyen! :love7

Jeg har også en del arrvev etter to tidligere keisersnitt, og jeg fikk ikke valget denne gangen...blir keisersnitt nå også pga at jeg har fare for å få store barn (diabetes) pluss at det er en risiko med normal fødsel da livmoren KAN i verste fall sprekke under fødselen. Dette har jeg blitt informert om ihvertfall :happy:
Når jeg ventet nummer 2 så skulle jeg egentlig føde normalt, men pga komplikasjoner så ble det planlagt keisersnitt.
Så jeg tror nok du har mulighet for å kunne føde normalt :happy::happy:

Så herlig å få se lille babyen! :love7

Jeg har også en del arrvev etter to tidligere keisersnitt, og jeg fikk ikke valget denne gangen...blir keisersnitt nå også pga at jeg har fare for å få store barn (diabetes) pluss at det er en risiko med normal fødsel da livmoren KAN i verste fall sprekke under fødselen. Dette har jeg blitt informert om ihvertfall :happy:
Når jeg ventet nummer 2 så skulle jeg egentlig føde normalt, men pga komplikasjoner så ble det planlagt keisersnitt.
Så jeg tror nok du har mulighet for å kunne føde normalt :happy::happy:

Takk for svar <3 jeg har bestandig sagt at jeg aldri skal føde igjen men når jeg plutselig sitter her gravid føler jeg at fødsel kanskje er bedt mtp de andre to barna :angelic: det blir uansett opp til jm og gynekolog håper jeg, at jeg slipper å ta det valget.
Var helt fantastisk å se den lille røre på seg, så fine bevegelser.. *rørt*

Du kan bli igangsatt, men ikke med prostaglandin eller hva det heter (cytotec tabletter), det gjør de ikke etter keisersnitt. Så modningsgel og å ta vannet er alternativer, blant annet. Lege / jordmor gjør sikkert en grundig sjekk og vurdering av hvilket alternativ som er det beste :)

Back
Topp