Skurv

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Snuppa har så ekstemt mye skurv over hele hodebunnen. Spurte på apoteket hva de anbefalte, og hun sa at det var greit å få fjernet skurven fordi den hemmer hårveksten.

Dynket hodebunnen hennes i babyolje, ventet ca 10 min og kammet hodebunnen med en kam. Tror det kom av et kg skurv :S

Så var hun fin ett par dager, men nå kommer det tilbake. Tror vi må prøve salisylolje. Noen som har prøvd det?
 
Førstemann hos meg var svært plaget av det. fjernet med olje og kam som du nevner over, men det kom alltid tilbake. etter en stund forsvant det bare av seg selv. prøvde ikke salisylolje selv, men kanskje verdt et forsøk :)
 
Har bare latt det være, jeg. Visste ikke det hemmet hårveksten....
 
Førstemann hos meg var svært plaget av det. fjernet med olje og kam som du nevner over, men det kom alltid tilbake. etter en stund forsvant det bare av seg selv. prøvde ikke salisylolje selv, men kanskje verdt et forsøk :)
Vi skal nok bare fortsette med ukentlig skurvfjerning til det går over av seg selv :)
 
Hva slags kam bruker dere? Føler ikke at jeg får av noe med kammen jeg bruker
 
Hva slags kam bruker dere? Føler ikke at jeg får av noe med kammen jeg bruker

Tror lusekam funker bra, for de har så tette tenner :)
Kan være vanskelig å få med seg noe med vanlig kam :)
 
Har aldri hørt at det kan hemme hårveksten. Har lest mye om det på nettet og på apoteket, står ingenting om at det kan gjøre det.Har hørt at det kan gå over av seg selv også. Vi sliter med det samme, men vi prøver først med olje.
 
Det jeg gjør er å smøre hodebunnen hennes med babyolje og å ha på en lue over og la det være i en god stund. Så børster jeg hodebunnen med en myk børste og deretter prøver å jeg å kjemme ut flasset med en kam og plukke bort noe av det.

Hun har veldig tørr og flassete hud andre steder på kroppen også så ble anbefalt aderma-krem av helsesøster som mente hun har litt spedbarnseksem. Har brukt den litt i hodebunnen også, det hjalp
 
Snike frå januar. Her har eg hatt på morsmelk, smurte ho litt inn når eg amma eit par daga. No e ho heilt fin og minimalt me tørr hud..:-)
 
Back
Topp