skurv

detnyenicket

Gift med forumet
Begge mine har skurv i hårbunnen. Ikke så alt for mye, men nok til at jeg vil få det vekk. En ting er minste som ikke har så alt for mye hår enda. Der er det greit å bruke salisylolje, men på eldste som snart er 3 er det verre. Han har tjukt hår! Hvordan skal jeg få det vekk? Er det arvelig? Jeg har tørr hodebunn, men deres skurv er jo mer brun/orange, så er jo ikke helt det samme...

Noen tips og råd?

Ungen til veninna mi slet med det til han var 4 (!) år.. Ho dro til frisøren for å spørre etter shampo, men fikk tips om å bruke matolje.. Gni det inn, la det virke litt og greie det ut igjen ( og skylle, da).

Ho sa at det var det første ho har prøvd som funka :)

detnyenicket skrev:
Åssen blir det å vaske ut av alt det håret??? 

det blir noe drit!!  rett og slett.  min eldste hadde det til han var 4 ca. jeg ga opp,og lot det være til det gikk vekk selv. all slags olje, og kamming hjalp ikke.

minste er nå 3,5 år, og har det enda. tar jeg vekk litt, kommer det igjen.

Sett han / hun i badekaret, gni olje i hodebunnen, la det virke litt.....så børster du det løst, det som sitter i bunnen. Funker veldig bra. Vask med shampo etter på.

Bruk Burts Bee hver gang ved bading, smør også gjerne inn på kveldene - fungerte som bare det her :-)

(Tror merket også selges på nett, hvis ikke har ihvertfall Babyshop det.)

min hadde det, jeg lot være for jeg trodde det skulle forsvinne av seg selv, men for et pr mndr. hdde han det fremdeles så da smurte jeg godt med babyolje, lot det være i ca 30 min før jeg tok han i baljen.
tok en vanlig tynn kam gredde det forsiktig ut,og skylte så godt jeg kunne. alt forsvant da og har ikke kommet tilbake foreløpig.
var igjen mye olje i håret da, men det var borte etter 2-3 dager:-)

Hell på litt babyolje, la det virke og gre ut :)

Back
Topp