skurv/melkeskurv + lukt

Lillevenn2010

Forelsket i forumet
:(
Dattera mi har fått melkeskurv i store deler av hodebunnen.. det er normalt det... men det lukter jo pyyton av det i tillegg!!
Andre som har opplevd det?
Hva har dere gjort i fht melkeskurv?
Jeg har oljet håret hennes og børstet med myyk kam... plukket vekk en del og...
men nå er det som er igjen nærmest grodd fast i hodebunnen :( grrr...
tror ikke hun plages av det, men syns det er skikkelig ekkelt med den lukta jeg! Minner om sur melk på en måte, andre ville kanskje sagt spy eller gulp.
vi skal til 6 ukerskontroll i morgen, så får vel svar da.. men kjekt å vite om andre har det på samme måte.

og så en liten ting til: hva gjør man dersom huden på babyen sprekker litt og det begynner å blø?
noe man kan smøre på?
Purelan?

Da fikk jeg svar på hvorfor det stinka sånn av Markus her![8D] Jeg smører på litt olje bare jeg, og det er nesten helt borte nå[:D]  Aner ikke om du kan bruke purelan jeg, men dytter for deg[:D][:D]

ja jeg skjønte ingenting da jeg kjente lukta første gang, sjekka om hun hadde gulpa på seg, om jeg hadde gulp på meg, om det var olja som ga utslaget osv...
men nå er det skurven som lukta! :(
takk for dytt

smør med babyolje bare der h*n er tørr :D masser det godt inn :D

Tanta mi er frisør å jeg spurte henne om skurv... hun sa at di hadde noe på apoteke som man kunne bruke... måtte bare spørre der [:D]

Jeg kjøpte Salisylsyre olje 2% for Emilies skurv. Funket kjempe godt, men litt klisset og ekkelt da. Men smurte det på om kvelden og brukte babykam til å fjerne det dagen etter. Løsnet enkelt og greit da. (tips fra Hs) [:)]

ORIGINAL: saralille

Jeg kjøpte Salisylsyre olje 2% for Emilies skurv. Funket kjempe godt, men litt klisset og ekkelt da. Men smurte det på om kvelden og brukte babykam til å fjerne det dagen etter. Løsnet enkelt og greit da. (tips fra Hs) [:)]

Ja tror det er det vi må kjøpe, men vil høre med HS i morgen først, just in case :)

Tror det er oljen som gjør at det lukter. Vasket hodet med shampo og da forsvant lukta. Børster håret hver dag. Da forsvinner det litt etter litt.

Er det det det gule som babyen min har på hode? Har aldri hørt om det.

Ahhh.. kan det lukte av det?? Her fikk vi beskjed om å smøre inn med olje om kvelden, og bade det vekk fra håret dagen etter. Min lille prins har MYYYYE[8|]

Da har vi vært på 6-ukerskontrollen, og der sa HS og legen at det kan lukte hos noen. Fikk beskjed om å dra på apoteket å kjøpe Salisylsyre 2% og lusekam. La det virke i 3-4 timer, gre ut og vask etterpå.
Så får vi se da om det forsvinner etterhvert... Håper ihvertfall den lukta forsvinne, er egentlig den som plager meg mest :(

hvorfor får babyer skurv egentlig..? Liam har heldigvis ikke hatt noe enda..

se her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/skurv-i-hodebunnen

det er en hormonell reaksjon.. talgkjertler som ikke slipper til med nok luft eller noe... husker ikke helt. Men veldig vanlig at maaange babyer og små barn generellt får det.

ja se ovenfor ;)

Back
Topp