Skurv i hodebunnen. Tips til å få det bort?

Spotlight

Betatt av forumet
Lillemann har en del skurv i hodebunnen. Ser ut som skjellaktig flass.
Har hørt at olje skal hjelpe å få det bort. Kan jeg bruke samme olje som han har i badevannet, og hvor lenge skal jeg la han ha det i håret før jeg børster/ vasker det bort?
Hva slags børste/kam er best til å få det bort?
Mange spørsmål dette her, men dere takler vel det[;)]

Jeg bruker weleda sin baby olje. Den er økologisk og generelt veldig bra for huden til babyer. Jeg pleier å massere olje inn i håret/ hodebunnen. Og så børster jeg med en myk baby børste etterpå. Har gitt gode resultater etter bare en gang [:)]

Jeg bruker samme olje som i badevannet (SebaMed). Lar den virke lenge, gjentar gjerne behandlingen. Og så bruker jeg en vanlig kam! Høres brutalt ut, men er jo forsiktig... [8D] Følger til og med litt hårstrå med. Og Mathias elsket det!!!! [:D][:D][:D][:D]

Jeg har blitt frarådet all bruk av olje (av apotekpersonell forskjellige plasser og familiens eksperter). For dette tørker ofte ut huden enda mer og gjør huden "avhengig", akkuratt som oss med feks håndkrem om vi smører mye. Logisk.

Så her bruker vi bare en klut etter at han har dusjet slik at dette skurvet er fuktig og vasker bort med en klut, akkuratt som dde hudceller[:)]

ORIGINAL: Solstrål

Jeg har blitt frarådet all bruk av olje (av apotekpersonell forskjellige plasser og familiens eksperter). For dette tørker ofte ut huden enda mer og gjør huden "avhengig", akkuratt som oss med feks håndkrem om vi smører mye. Logisk.

Så her bruker vi bare en klut etter at han har dusjet slik at dette skurvet er fuktig og vasker bort med en klut, akkuratt som dde hudceller[:)]

Er jo forskjellige grader av skurv, da. Mathias har mye mindre enn Vetle hadde. Og JEG hadde svæææææære tykke flak, BRUNE, visst, da jeg var bebiss... [8D][:'(][&:] høres ikke mye delikat ut! [8D] Vil også tro at når det blir så tykt lag, så får ikke huden under puste.
Er jo ikke noe man gjør hele tiden, er bare for å bli kvitt det.

Var på 6-ukerskontrollen igår, og legen sa at orsaken til dette er sopp. Så han sa at det beste var å bruke en shampoo som heter fungoral, som da vil ta orsaken, ikke bare fjerne "flasset" som alle oljene gjør. Vi kjøpte i går, og prøvde, og han er mye bedre i dag allerede [:)]

Lukas har bare litt, men jeg har kjøpt shampo på apoteket i dag, som skal hjelpe. var apotekdamen som anbefalte[;)].

Min datter hadde mye av det da hun var liten. Da brukte jeg salisylolje som jeg kjøpte på apoteket, etter råd fra helsesøster. jeg smurte det i hodet hennes på kvelden, tok på henne en tynn bommullslue(så hun ikke skulle grise til sengen), og lot henne sove slik over natten. Morgenen etter tørket jeg hodet med en varm klut, så greidde jeg håret med en fin kam. Da løsnet det fint. Tok en ny behandling neste natt også, så var alt borte. Og hun hadde skikkelig masse skurv!

ORIGINAL: Alinn

Var på 6-ukerskontrollen igår, og legen sa at orsaken til dette er sopp. Så han sa at det beste var å bruke en shampoo som heter fungoral, som da vil ta orsaken, ikke bare fjerne "flasset" som alle oljene gjør. Vi kjøpte i går, og prøvde, og han er mye bedre i dag allerede [:)]

Men fungoral må du være eksepsjonelt forsiktig med så de ikke får det i øya. VIKTIG!!

ORIGINAL: Iverill

Får alle babyer skurv?

Nei, det tror jeg ikke. Har ikke sett noe til det på sønnen min til nå, og han er 8 uker allerede, i dag faktisk[:)]

Back
Topp