Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når eldste var liten og fikk skurv, så smurte vi hodebunnen hans med olje.*Snuppo+1+1* skrev:
Og så hadde vi på en tynn lue,sånn at det ikke skulle bli grisete.
Han sov med det en natt,og dagen etter vasket vi det ut,og skurven forsvant.
Min hadde også det da han var baby. Vi brukte vanlig babyolje og smurte inn hodebunnen før han skulle bade. så lå han der og sprella med olja i håret i en liten halvtime, så fikk vi bort skurven med en kam :) Funket som bare det. Pass bare på og ikke pille på skurven da den er tør. :)mamiii skrev:
Er det nødvendig å gjøre noe med? Jenta mi har det og, men går ikke det vekk av seg selv en eller annen gang? :P Det plager henne jo ikke, og helsesøster sa at det ikke er nødvendig å smøre tørr hud da det er naturlig at de har det. Men nå er jo jeg førstegangs og her helt blå på spedbarnsstell :PCosacita skrev:
YouNameIt skrev:
Min hadde også det da han var baby. Vi brukte vanlig babyolje og smurte inn hodebunnen før han skulle bade. så lå han der og sprella med olja i håret i en liten halvtime, så fikk vi bort skurven med en kam :) Funket som bare det. Pass bare på og ikke pille på skurven da den er tør. :)mamiii skrev:
Okay
Hva slags kam?
Vi brukte salisylolje fra apoteket på mini.FancyPants skrev:
http://www.apotek.no/www.apotek.no/apotekforeningen/foreldrebrosjyrer/-foreldrebrosjyrer/t%C3%B8rr-hud-hos-barn.aspx
Jeg fikk beskjed fra helsesøster om at det ville forsvinne av seg selv. Men etter et besøk hos en tålmodig svigermor som gadd å pirke det bort, kom det ikke tilbake. Det skal da kanskje sies at jentungens skurv ikke var tørt, det føltes helt mykt å skrape bort, så det var lett å fjerne forsiktig med neglen.Løvesnuppa skrev:
Ser mange sier at det går bort av seg selv, at helsesøster e.l. har sagt det.. Mini har fortsatt antydning til skurv og han er 5 år snart. Så det er ikke alltid at det går bort. Og hodebunnen trenger å puste. Det er ikke noe i veien med å fjerne det om man kan.FancyPants skrev: