Skummet melk

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Da jeg ble mamma for første gang gikk ammingen tilsynelatende bra. I begynnelsen gikk lillegutt godt opp i vekt, men var alltid sulten. da han bikket 5 mnd begynte han å gå ned i vekt og det var da vi fant ut at det ikke var næring i melken min. Det var som jordmora kalte det nok melk, men den fungerte bare som drikke. Skumma melk sa hun :-)

Noen som vet om dette følger neste barn også? At jeg må være forberedt på å gi tillegg etter hvert med denne i magen... Skulle så ønske jeg hadde god nok melk denne gangen.

Er det ikke da melka mister noe av fettinnholdet, og det er på tide å gi mat?

Jeg vet om ei som har hatt det sånn med alle sine unger, men da fra de var helt små. Melk har hun, men ammer for kos og drikke, næring får de fra mme

Er det ikke da melka mister noe av fettinnholdet, og det er på tide å gi mat?
Ikke i følge helsesøster. Og ser jo folk ammer mye lenger enn fem mnd uten å måtte gi tillegg :(

Jeg vet om ei som har hatt det sånn med alle sine unger, men da fra de var helt små. Melk har hun, men ammer for kos og drikke, næring får de fra mme
Da får jeg bare krysse fingrene og håpe puppa mine har lært litt fra sist:P er i allefall oppmerksom på det denne gangen :-)

Hva med å pumpe ut noe av skummamelka, så ungen får mer av fløtemelka som er "innerst"
Prøvde du noe sånn sist?

Hva med å pumpe ut noe av skummamelka, så ungen får mer av fløtemelka som er "innerst"
Prøvde du noe sånn sist?
Han spiste meg helt tom hver gang, hver time på begge bryst. Var aldri noe igjen. Jeg pumpet til og med før og etter bare for å stimulere mer, håpet jeg da skulle produsere mer men gjorde ikke det :-)

Back
Topp