Skummende avføring og for mye melk

Agoosek

Forelsket i forumet
Har oppdaget at jeg har mest sannsynlig for mye formelk fordi barnet dier veldig kort ( gjerne under 10min) og melken renner veldig fort samt at hun har skummende bæsj .. Har lest denne artikkelen og vil prøve å amme i intervaller selv om jeg ikke har noe brystspreng og symptomene på meg ikke stemmer men på barn stemmer de 100%. Verdt å lese for å vite: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Håper det vil hjelpe mot luft i magen. :)

Dette passer for meg også. Har konstant brystspreng og baby stresser ved brystet og setter i vranghalsen og må hoste masse innimellom. Dessuten gulper hun etter hvert måltid og får eksplosiv, skummende bæsj.

Prøver dette i noen dager, så får vi se hvordan vi reagerer på det.

Flere punkter her som passer for meg også. Så da har jeg planen klar for i morgen, så håper jeg det hjelper. Per i dag føler jeg at jeg ammer konstant(hvis hun ikke sover). :-D

Vil bare nevne at skummende bæsj kan være ett av flere tegn på melkeallergi hos baby! Men kan for all del sikkert bety andre ting også...

Jeg prøver dette nå. Pumpet helt tomt i går før jeg la henne til så hun fikk den tykke melka. Måtte pumpe i dag morges som vanlig mens hun ammet pga melkespreng. Det rant av meg da jeg sto opp i morges. Hun har sovet mye lengre perioder i dag enn vanlig, så har pumpet en gang før middag pga melkespreng. Så dette ser ut til å fungere ganske greit. Til vanlig må jeg pumpe det ene brystet mens hun ammer det andre. Hun sovner ved bryster også og får ikke så mye melk i munnen på en gang at hun begynner å hoste og brekke seg. Hun gulper mindre også.
Bleiene har vært våte og sett relativt bra ut. Skum-bæsj har uteblitt i dag. Nå skåler jeg i et glass sjokolademelk for suksess før jeg skal ordne den første tranen hennes! Kjenner jeg gruer meg til å gi henne tran. :sick006

Jeg prøver dette nå. Pumpet helt tomt i går før jeg la henne til så hun fikk den tykke melka. Måtte pumpe i dag morges som vanlig mens hun ammet pga melkespreng. Det rant av meg da jeg sto opp i morges. Hun har sovet mye lengre perioder i dag enn vanlig, så har pumpet en gang før middag pga melkespreng. Så dette ser ut til å fungere ganske greit. Til vanlig må jeg pumpe det ene brystet mens hun ammer det andre. Hun sovner ved bryster også og får ikke så mye melk i munnen på en gang at hun begynner å hoste og brekke seg. Hun gulper mindre også.
Bleiene har vært våte og sett relativt bra ut. Skum-bæsj har uteblitt i dag. Nå skåler jeg i et glass sjokolademelk for suksess før jeg skal ordne den første tranen hennes! Kjenner jeg gruer meg til å gi henne tran. :sick006
Supert :) jeg vil denne gangen gå for vit D dråper også Det er ikke moro med tran om barnet gulper...

Supert :) jeg vil denne gangen gå for vit D dråper også Det er ikke moro med tran om barnet gulper...

Tran er ikke greit!! Hun begynte å gråte med tårer og så på meg med et blikk som bare kan bety: "Hvorfor gjør du dette mot meg, mamma??" Hjertet mitt knuste! Har ikke lyst å gi tran mer, men vet jo at det er viktig og sunt for henne. Stakkar jenta mi! :Heartbigred Etterpå kosa vi lenge og hun ammet i ca 20 min mens hun gråt litt innimellom. Hun sov sammen med meg i natt. Får prøve en gang til i kveld. Håper det blir bedre da. Dersom det blir like fælt, skal jeg kjøpe d-vitamindråper i morgen.

Vil bare nevne at skummende bæsj kan være ett av flere tegn på melkeallergi hos baby! Men kan for all del sikkert bety andre ting også...
Oppdaget skummende bæsj i dag (har sikkert vært det før). Kanskje hun ikke tåler melk da? Pappaen og broren reagerer på melk, så det kan godt hende...

Sent from my iPhone using BV Forum

Tran er ikke greit!! Hun begynte å gråte med tårer og så på meg med et blikk som bare kan bety: "Hvorfor gjør du dette mot meg, mamma??" Hjertet mitt knuste! Har ikke lyst å gi tran mer, men vet jo at det er viktig og sunt for henne. Stakkar jenta mi! :Heartbigred Etterpå kosa vi lenge og hun ammet i ca 20 min mens hun gråt litt innimellom. Hun sov sammen med meg i natt. Får prøve en gang til i kveld. Håper det blir bedre da. Dersom det blir like fælt, skal jeg kjøpe d-vitamindråper i morgen.
Huff. Det går som regel over. Sønnen min brakk seg, men etter noen uker likte han det kjempegodt. Han minner meg på det om jeg har glemt tran når han skal legge seg :p

An anbefale smekke med plastikk på baksiden. Tran lukter ikke godt på klær nei, fysj

Oppdaget skummende bæsj i dag (har sikkert vært det før). Kanskje hun ikke tåler melk da? Pappaen og broren reagerer på melk, så det kan godt hende...

Som sagt kan det være ett av mange tegn. Hvis bæsjen i tillegg er grønn, blodig eller slimete kan det også være tegn. Se også på om hun har vondt i magen og etter utslett. Ta kontakt med lege hvis du mistenker at hun kan reagere, da må du utelukke melk fra kosten. Greit å være i kontakt med lege før du gjør det, slik at du kan få stilt en diagnose. Viktig med diagnose hvis du skal få dekket melkeerstatning når hun blir eldre!

Back
Topp