Skummelt, trist og veldig fint

BeibiBeibi

Trives i forumet
I dag er termindatoen..... Jeg skulle hatt mine to små eneggede tvillinger i armene :Heartpink Jeg skulle sett dobbelt av trøtthet og vært bekymret for den minste lille ting. Men i stedet så var jeg på besøk på gravstedet der de ligger. I begynnelsen av januar, 16 uker på vei, var jeg hos jordmor som ikke kunne finne noen hjertelyd etter 20min med leting ble vi sendt avgårde på ultralyd. Der var det ingen liv selv om vi hadde sett en aktiv liten krabat i både uke 7 og uke 10. Det var ingen bevegelser. Ingen hjerteaktivitet. Så uendelig trist.
Dagen etter fødte jeg ei lita dukke som ble tatt ifra oss med en gang selv om jeg bad om å få se litt nærmere på ham/henne. I ettertid fant de en liten til som ikke hadde blitt oppdaget på noen av ultralydene (3 stk grunnet blødninger). Vi så den heller ikke under fødselen. Heldigvis tror jeg vi får si... Tenk dere det sjokket det hadde blitt oppi alt.

Heldigvis er vi så heldige å fått bli gravid på nytt. Jeg er 15 uker på vei i dag og det er kjempeskummelt... :oops: Selv om vi fikk vite at det gikk galt sist pga at det var to som lå sammen og tok knekken på hverandre så klarer jeg ikke å slappe av. Vi har fått vite at det er 100% sikkert at det kun er én der inne denne gangen. Men jeg klarer bare ikke å slappe helt av... Tenk om det eller det, sånn eller slik... Håper de neste to ukene kommer til å gå fort, så jeg kan klare å slappe ordentlig av.

Takk for at du har lest dette, selv om jeg egentlig ikke vet om jeg hadde noe fornuftig å komme med... Mannen er bortreist og jeg trenger en klem.
 
Sender deg mange klemmer :-( Er så uretferidigt og trist at sånt skjer. Heldig du er som er gravid i gjenn og håper det går bra denne gang <3 Har du fått sjekke at det er hjertelyd eller vert på ul? Så du får slappe litt av? :( <3
 
Stor klem :) eg nærmer meg sakte men sikkert det som skulle vært min termin. Kjenner det er vanskeligere en eg hadde trodd. Eg mista når eg var 3.5 mnd på vei. Så reknet ikke med å miste når eg var over 3 mnd. Så føler med deg. Eg har ikke vært så heldig å klart å bli gravid igjen :-( kjenner eg snart gir opp. Elle eg har gitt opp. Kjekt å høre dere er gravide igjen :) masse lykke til. Det kommer nok til å gå bra ❤
 
Sender deg mange klemmer :-( Er så uretferidigt og trist at sånt skjer. Heldig du er som er gravid i gjenn og håper det går bra denne gang <3 Har du fått sjekke at det er hjertelyd eller vert på ul? Så du får slappe litt av? :( <3
Takk :Heartbigred
Jeg er veldig takknemlig for at vi ble gravide igjen så fort. Men det er samtidig skikkelig skummelt. Jeg var på UL i uke 10 der vi fikk se lillingen som sprella rundt :Heartred I tillegg har jeg doppler her hjemme som jeg bruker en gang I uka for å roe meg selv ned fram til jeg begynner å kjenne liv.
 
Stor klem :) eg nærmer meg sakte men sikkert det som skulle vært min termin. Kjenner det er vanskeligere en eg hadde trodd. Eg mista når eg var 3.5 mnd på vei. Så reknet ikke med å miste når eg var over 3 mnd. Så føler med deg. Eg har ikke vært så heldig å klart å bli gravid igjen :-( kjenner eg snart gir opp. Elle eg har gitt opp. Kjekt å høre dere er gravide igjen :) masse lykke til. Det kommer nok til å gå bra ❤
Tusen tusen takk :Heartred
Jeg er veldig glad for å være gravid igjen på termindatoen... Det er kommer nok alltid til å være en spesiell dag for meg. Virker som "alle" rundt oss har glemt tvillingene litt og at det bare er jeg som sørger. Finner heldigvis trøst i mannen, 3åringen vår og den nye magen :)
Masse lykke til videre til deg også, så håper jeg det klaffer for dere også om ikke så alt for lenge.
Klemmm
 
Sender deg en stor klem! :) Jeg var i samme situasjon 26.januar, termindatoen til den som ikke ble, samtidig som jeg var over halvveis i nytt svangerskap. Til tross for glede over den lille jenta som da var i magen min, så var det en trist dag, men såre minner og tanker om hvordan den som ikke fikk bli kunne vært. Men for meg gikk det mye bedre så snart den datoen var forbi, da klarte jeg se framover og utelukkende glede meg til hun som vi ventet skulle komme.

En uke etter at vi fikk jenta vår i juni, så måtte jeg inn på gyn.pol på sykehuset for sjekk, jeg innså da vi satt og ventet på min tur, at vi nøyaktig ett år i forveien hadde sittet i de samme stolene og ventet på tur for å få bekreftet MA. På ett år hadde heldigvis bunnløs sorg gått over til grenseløs glede :Heartred

Ønsker deg masse lykke til resten av svangerskapet! Vet det er vanskelig å slappe av i ny graviditet etter å ha mistet, men håper du klarer å finne roen med dopleren og nå snart bevegelser fra den lille i magen din :)
 
Sender deg en stor klem! :) Jeg var i samme situasjon 26.januar, termindatoen til den som ikke ble, samtidig som jeg var over halvveis i nytt svangerskap. Til tross for glede over den lille jenta som da var i magen min, så var det en trist dag, men såre minner og tanker om hvordan den som ikke fikk bli kunne vært. Men for meg gikk det mye bedre så snart den datoen var forbi, da klarte jeg se framover og utelukkende glede meg til hun som vi ventet skulle komme.

En uke etter at vi fikk jenta vår i juni, så måtte jeg inn på gyn.pol på sykehuset for sjekk, jeg innså da vi satt og ventet på min tur, at vi nøyaktig ett år i forveien hadde sittet i de samme stolene og ventet på tur for å få bekreftet MA. På ett år hadde heldigvis bunnløs sorg gått over til grenseløs glede :Heartred

Ønsker deg masse lykke til resten av svangerskapet! Vet det er vanskelig å slappe av i ny graviditet etter å ha mistet, men håper du klarer å finne roen med dopleren og nå snart bevegelser fra den lille i magen din :)
Tusen takk for godt og beroligende svar :flower
Denne helga er både mannen og 3åringen bortreist, så jeg sitter mye hjemme alene med tankene nå. Kjenner det er tungt. Men håper, som du sier, at det kan komme til å gå seg til nå som vi har kommet forbi denne magiske datoen. Jeg er med i et par termingrupper nå og kjenner fremdeles at det stikker hardt i meg når de som venter tvillinger skriver noe der inne... Håper at jeg noen gang igjen skal kunne bli GLAD på deres vegne når noen forteller meg at de skal ha to (eller tre).

Det var 8.januar i år at jeg fødte de små, og termindatoen min denne gangen er 1.januar. Så det er i grunnen ikke helt usannsynlig at jeg kommer til å ligge på føden igjen 8.januar 2016 :wideyed:. DET kommer til å bli sært, men kjenner at denne fødselen uansett kommer til å slå den forrige RETT ned i støvlene ;)
 
Back
Topp