Anki70
Glad i forumet
På søndag skulle 6-åringen bære Ellen til meg, og snubla i en vedpose jeg hadde bært inn. Jeg hørte et smell og en baby som hylskrek[:o]. jeg løp ned og fant begge på gulvet. Frøkna ga seg ikke med skrikinga og en kul vokste frem på siden av hodet, så jeg kastet på henne klær og inn i bilen. Ringte legevakta fra bilen, og fikk beskjed om å komme rett inn. Ellen var våken, men fryktelig blek og trøtt, og legen ville ha oss rett inn på barneavdelingen på Elverum sykehus til sjekk. Der fikk vi et rom og beskjed om å vente på CT. Den viste at det ikke var noen blødning, men frøkna hadde fått et brudd i hodeskallen[:o] Dermed måtte vi bli natten over til observasjon, og følge med på om hun kastet opp eller ble slapp. Dagen etterpå ble vi sendt til røntgen for å sjekke resten av kroppen, og der var alt i orden.. hun fikk også dryppet øynene med adrenalindråper, og to leger kikket inn i pupillene for å se etter indre blødninger i hjernen... noe hun heldigvis ikke hadde..og vi ble et døgn til, da det er viktig med obsevasjon i 48 timer.
Så frøkna har heldigvis "bare" brudd i hodeskallen, og vi får god oppfølging hos helsesøster framover, og 6-åringen har vi snakket med og kost med, så han virker til å ha kommet unna situasjonen uten varig mén. Men føler meg ille til mote over å ha utsatt ungene mine for denne opplevelsen. Gråter ofte, og priser meg lykkelig over at det ikke gikk verre, enn det gjorde...[&o] Skummelt hvor fort slike ting kan skje... Så til dere med litt eldre søsken.. la dem ikke bære babyene uten at dere har 100% kontroll..
Så frøkna har heldigvis "bare" brudd i hodeskallen, og vi får god oppfølging hos helsesøster framover, og 6-åringen har vi snakket med og kost med, så han virker til å ha kommet unna situasjonen uten varig mén. Men føler meg ille til mote over å ha utsatt ungene mine for denne opplevelsen. Gråter ofte, og priser meg lykkelig over at det ikke gikk verre, enn det gjorde...[&o] Skummelt hvor fort slike ting kan skje... Så til dere med litt eldre søsken.. la dem ikke bære babyene uten at dere har 100% kontroll..