Skumgummi eller fibermadrass?

idamora

Elsker forumet
Noen som har preferanser for det ene eller det andre? Er til sprinkelsenga...

jeg tror vi skal ha fibermadrass...

Blir enten Wonderland eller Jensen madrass, for gubben jobber i møbelbutikk nå [:)]

Hva er fordelen med fiber framfor skumgummi?

Åh er så glad for at noen svarer fort, har så lyst å dra ned til byen å kjøpe det NÅH!![:D]

Står mellom Jenssen skumgummi til 715 kr og wonderland fiber til 695.

Jeg har ikke kjent på de engang, jeg, for vi tenkte først på Svanemadrass... Men det fører ikke butikken der gubben har begynt å jobbe...

Men han sa i hvert fall at den Wonderland-madrassen kjentes best ut, he he...

Jeg kan få han til å høre i dag hvilken som er best for baby og hvorfor, og så legge ut et svar etterpå?

Han begynner kl. 16, og er nok ikke hjemme før i åttetiden, så da må du kanskje vente med shoppingen til i morgen, he he [:D]

Jeg vil dra NÅ.. *utålmodigIda*[:D][:D][:D]

Noen jeg har snakka med mener at skumgummi er det beste for ungen, eller at skumgummi er minst like bra som alt annet fordi babyen er så lett at det ikke er såååå viktig hvilken madrass den har i sprinkelsenga.... Hmmmm[8|][8|]

De sover sikkert helt fint uansett [:D]

Kanskje se på hvem av de som er lettest å vaske ?[8|]

Har fiber madrass som første mann brukte ett par år, bekyttet den godt med tørr laken, ser helt ubtrukt ut, hadde den til rens da jeg syns det luktet loft av den etter som den har vært pakket bort i fem år. Men har skum gummi madrass i voga. Den har jeg bare vasket i maskin selv. fornøyd med bagge deler altså.

Nå er madrassen i boks, kjøpte en Jenssen FIBERmadrass - til 715 kr![;)][:D] Er såå fornøyd nå asså!

Jeg skrev lenger opp at det var en Jenssen skumgummi, men han på Bohus sa feil. Det var fiber, og den gikk jeg for!
Den er allergitesta, luftig materiale som gjør at ungen ikke blir klam, madrassen kan skylles i dusjen på 40 grader og trekket kan vaskes i maskin. SUPERFORNØYD!![:D]

ORIGINAL: idamora

Nå er madrassen i boks, kjøpte en Jenssen FIBERmadrass - til 715 kr![;)][:D] Er såå fornøyd nå asså!

Jeg skrev lenger opp at det var en Jenssen skumgummi, men han på Bohus sa feil. Det var fiber, og den gikk jeg for!
Den er allergitesta, luftig materiale som gjør at ungen ikke blir klam, madrassen kan skylles i dusjen på 40 grader og trekket kan vaskes i maskin. SUPERFORNØYD!![:D]

Hva var forskjellen til Wonderland sin?

Wonderland sin var laget av latex og den var tynnere, + at den hadde sånn litt tykkere trekk med glidelås. Gikk ikke for Wonderland fordi jeg tenkte på latexallergi, pluss at Jenssenmadrassen er mer luftig og puster bedre. Den er laget hovedsaklig av polyester. Skatten vil bli mindre klam med polyesterfibre. Hørtes ikke ut som det gikk an å vaske wonderlandmadrassen heller.

Wonderland sin var laget av latex og den var tynnere, + at den hadde sånn litt tykkere trekk med glidelås. Gikk ikke for Wonderland fordi jeg tenkte på latexallergi, pluss at Jenssenmadrassen er mer luftig og puster bedre. Den er laget hovedsaklig av polyester. Skatten vil bli mindre klam med polyesterfibre. Hørtes ikke ut som det gikk an å vaske wonderlandmadrassen heller.

Da blir det sikker Jensen på oss også...
kjekt at gubben begynte der forrige uke, og får med seg rabatt [:D]

har fremdeles litt mer lyst på Svane, men... Den er sabla dyr, og Jensen gjør sikkert samme nytte...

jeg har hørt man helst ikke skal bruke skumgummi madrass, iallefall IKKE i sengen.

den er veldig lett antennelig og en dødsfelle om det skulle begynne å brenne i huset.

vi skal iallefall ikke ha skumgummi madrass pga det, selv om vi seff håper det aldri begynner å brenne.

bare ett lite tips ;-)

men er jo rart de ikke sier det på butikken da. hmmm.

eller at skumgummi er minst like bra som alt annet fordi babyen er så lett at det ikke er såååå viktig hvilken madrass den har i sprinkelsenga....

Næh. Vi kjøpte seng av noen bekjente, og fikk med madrassen. Det er en skikkelig fibermadrass kjøpt i babybutikk, men den er _ordentlig_ nedliggi!

Vi har kjøpt Jensen fibermadrass -var den vi fikk anbefalt-, kosta 749 eller 799. Svane blir det visst fort "dump" i.

Back
Topp