skulle settes igang idag...men det gikk ikkje..

airam

Flørter med forumet
mandag 15.o5 var eg på overtidskontroll hos jordmor. hadde termin 10.05. ho sa da at ho skulle bestille time til igansetting til meg og at det måtte skje før helga fordi en nå ikkje skulle gå meir enn ti dager over termin pga at ungene blei så store. ho ringte føden og eg fekk beskjed om at fredag 19. o5 skulle eg inn for å settes igang. i går va eg heilt nervevrak og prøvde manne meg opp som best eg kunne. har vanvittig fødselsangst, og fekk pga det keisersnitt med førstemann, men har denne gangen innstilt meg på å prøve vanlig fødsel, etter å ha gått i samtaler med ei jordmor på føden. (ikkje ho som eg går til på kontrollene). da eg kom idag (med bagen fullpakke) var eg kun satt opp til overtidskontroll!!! og det at en ikkje skulle gå meir en ti dager over hadde ikkje dei hørt om. det blei ikkje satt igang noke før eventuelt etter 14 dager, og da måtte eg attpåtil reise til et annet sjukehus en time unna, for det var komt nye regler som gjorde at dei ikkje hadde lov å sette meg igang fordi eg va "førstegangsfødende". gjett om  eg datt sammen! nå må eg stille meg inn heilt på nytt og prøve å holde angsten i sjakk frem til onsdag 24. føler eg  komme til å klikke..  
men det er to ting eg lurte på..  legen undersøkte om eg va moden, og det var eg ikkje. (hove va festa) betyr det at det mest sannsynlig ikkje komme til å skje iløpet av de nærmeste dagene? at det  først må modnest - og etter det en gang kan riene begynne?

så har eg har blødd en del etter undersøkelsen, og har vondt i magen. er det vanlig? [8|][:(][:(]

[;)]Hei, hei.

Først av alt; beundringsverdig at du vil føde denne gangen, på tross av fødselsangst- det kommer til å gå fint[;)]

Ang modning; det trenger ikke bety at fødselen er langt unna, selv om det ikke var modent da du ble undersøkt. Selve modningen kan skje i løpet av timer, så plutselig kan det være i gang[;)] Jeg ble undersøkt i mitt første svangerskap på dagen og da var det ikke modent, på natta begynte fødselen - og den gikk veldig bra!

Lykke til! Beste tips mot fødselsangst er at du er ikke prisgitt andre. Syns du det blir for tøft, så be om smertestillende osv. En annen ting er at jordmor er der for å hjelpe deg og gjøre fødselen mest mulig positiv!

klem fra meg - 32+2

åh jeg hadde blitt skikkelig skuffa da ja.var litt dårlig planleggning av sykehuset syns jeg.men nå har du nå fått en ny dato og lengre kan du ikke gå(se på det positive[8D])

dette klarer du så fint,lykke til.[:)]

Skjønner godt at du ble satt ut - du var jo tross alt intilt på å gjennomgå en fødsel!
Er sikker på at du vil klare det kjempe fint! Beundringsverdig at du prøver til tross av fødselsangst!!! (Har selv fått innvilget ks denne gangen, men ikke pga fødselsangst - men angst for migrene under fødsel).

Vil bare ønske deg lykke til og håper at vi snart kan lese her inne at du har blitt mamma!

skjønner hvordan du har det. je lå på sykehuset en uke før marte kom til pga truende svabgerskapsforgiftning. ble planlagt å igangsettes, så kom kontrabeskjeden.....er grusomt når en har forbredt seg på det som skal skje....( men så ble nå je igangsatt lell da...)

men uansett....føler med deg, og ønsker deg så mye lykke til

Hvis du har blødninger og vondt i magen synes jeg du bør ringe lege i dag. Bedre føre var, i alle fall siden du allerede er ti dager på overtid!

den praksisen der var rar.jeg var førstegangsfødende og ble satt igang den 12 dagen.var der den 11dagen og tok ul for å sjekk hvordan bebissen lå og størrelse. møtte opp kl 8 om morran og ble sjekka.ingen åpning og de hadde ikke tro på at fødselen ville starte av seg selv innen dag 14 så da ble jeg satt igang samme dag fordi det var mye ledig kapasitet på føden..Robin og var stor.3960g og 53 cm og 38 rundt hodet da han ble født...

Back
Topp