Skulle montere basen i bilen idag

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Hadde jo den kjempeplanen om å ha babysetet i midten sånn at jeg kunne sitte bak og passe på i begynnelsen. Tilfelle hun mister smokken, gråter eller at storebror finner på noe tull.. Så kommer jeg ut da og skal klikke den på plass i isofixen........... og finner ut at det ikke er noe isofixfeste i det setet i midten!!!!!!!!!!!!! Gah.. Det burde jo ærlig talt være det siden setene er helt like og adskilt fra hverandre. Vitsen med å ikke ha det på det midterste setet da? Trodde liksom S-max skulle være den ultimate familiebilen jeg.

Sånn ser hvertfall seteraden bak ut. Så irriterende!

Så kjipt da :/ Vi har isofix på alle setene bak...

Snøfrid skrev:

Hvilken bil har dere?

ruth_85 skrev:
Kan du ikke feste basen med belte inntil videre da?

Hvis det går an å bruke belter på den så jo, men føler det er tryggere med isofix. I prinsippet burde det jo vært isofix på det i midten også med tanke på de to ekstra setene bak der igjen. Meningen er jo å slå ned et av de ytterste setene for å komme seg bak.. Så jeg og hormonene mine surmuler litt over dette idag. Alltid et eller annet :d

Moradi skrev:

Snøfrid skrev:

Hvilken bil har dere?

Vi har en Volkswagen :)

Hva er isofix om jeg tør spørre. Vi hadde tenkt å feste med belte. 

Hvis du googler isofix finner du sikkert ut hva det går ut på. I de fleste nye biler er det en slags stang i seteryggen som du klikker fast bilseter og baser i istedetfor å feste med belte. Ganske genialt og mye mindre styr!

Moradi skrev:
Hvis du googler isofix finner du sikkert ut hva det går ut på. I de fleste nye biler er det en slags stang i seteryggen som du klikker fast bilseter og baser i istedetfor å feste med belte. Ganske genialt og mye mindre styr!

Vi har ikke isofix, men skal feste basen med belte. Når vi har festet basen, skal den jo bare sitte der, så synes ikke det blir mye styr... Men skjønner jo at det enkleste er å klikke rett inn i isofixen!
Men Moradi, kan ikke du selv sitte i midten, hvis ikke du vil feste basen med belte?

happyhope skrev:

Moradi skrev:

Vi har ikke isofix, men skal feste basen med belte. Når vi har festet basen, skal den jo bare sitte der, så synes ikke det blir mye styr... Men skjønner jo at det enkleste er å klikke rett inn i isofixen!
Men Moradi, kan ikke du selv sitte i midten, hvis ikke du vil feste basen med belte?

Med basen er det greit nok, men på det neste bilsetet igjen (9-18/25kg) kan det bli stress om du skal bytte mellom to biler og fester med belte. Joda, selvfølgelig kan jeg sitte i midten men det blir jo så kav når jeg skal inn og ut :p

Ikke for å være slem ,men... hæ? sitte baki sammen med ungane? Veldig dum vane å begynne med.
Veldig uaktuelt. Kun ved sjukdom det skjer her. Her har vi speil så vi ser ned i setene.
Og de sitter fastspent, så storesøster får ikke gjort noe med lille babyn. Ho rekker jo ikke engang leka som ligger rett på utsiden av setet sitt. Mister de smokk så henger de i en snor, så veldig greit å få tak i igjen.

Men selvfølgelig, folk får gjøre som de selv føler for.

nøffus skrev:
Ikke for å være slem ,men... hæ? sitte baki sammen med ungane? Veldig dum vane å begynne med.
Veldig uaktuelt. Kun ved sjukdom det skjer her. Her har vi speil så vi ser ned i setene.
Og de sitter fastspent, så storesøster får ikke gjort noe med lille babyn. Ho rekker jo ikke engang leka som ligger rett på utsiden av setet sitt. Mister de smokk så henger de i en snor, så veldig greit å få tak i igjen.

Men selvfølgelig, folk får gjøre som de selv føler for.

Er jo ikke noe jeg skal gjøre resten av oppveksten deres heller. Kun ved lange turer de første ukene for å følge med. Som jeg skriver ovenfor synes jeg det er tåpelig at det ikke er isofix i midten pga de setene bak også dersom to stk skal sitte der.. Og fordi det BURDE vært isofix på det setet når det er helt likt det andre og når det er tryggere å ha bilsete nr 2 i midten fremfor bak førersetet.

Back
Topp