Skulle ikke være så lett dette..

Millee89

Flørter med forumet
Ikke vært sånn her de andre gangene jeg har vært gravid.
Bruker få henvisning og deretter får jeg time til oul elektronisk innen Max et par dager.

Nå henviste først jordmor meg til oul.
Jeg lot det gå 14 dager, hørte ikke noe.
Tok det opp med fastlegen som sendte ny og sa jeg kunne følge med inne på HelseNorge sine sider. Da så jeg henvisningen lå der. Nå er den borte for flere dager siden og ikke fått tildelt time.

Er 17 uker på vei. Burde vel snart kunne få en time så jeg vet når jeg skal iallfall?
Hvilken uke er du i når du skal?
 
Ring sykehuset og hør om de har fått henvisningen?
Jeg skal på ordinær UL når jeg er 20 uker. :)
 
Ring sykehuset og hør om de har fått henvisningen?
Jeg skal på ordinær UL når jeg er 20 uker. :)

Vet jeg kunne ringt og spurt. Men er redd det blir sett på som mas.. ligger ikke helt i meg og ringe om sånt så lenge jeg vet det er sendt henvisning Får evt gi beskjed til legen igjen…
 
Vet jeg kunne ringt og spurt. Men er redd det blir sett på som mas.. ligger ikke helt i meg og ringe om sånt så lenge jeg vet det er sendt henvisning Får evt gi beskjed til legen igjen…
Hadde enten ringt selv, eller bedt legen ringe. Veldig rart du ikke har fått time enda, så det er absolutt innafor å purre på litt nå, det er IKKE mas :happy:
 
Hadde enten ringt selv, eller bedt legen ringe. Veldig rart du ikke har fått time enda, så det er absolutt innafor å purre på litt nå, det er IKKE mas :happy:
Ok, takk Jeg kan jo si ifra til legen først iallfall. Vet ho reagerte ganske sterkt på at jeg ikke hørte noe som helst etter henvisning fra jordmor, så da tar ho sikkert tak i dette.
 
Vet jeg kunne ringt og spurt. Men er redd det blir sett på som mas.. ligger ikke helt i meg og ringe om sånt så lenge jeg vet det er sendt henvisning Får evt gi beskjed til legen igjen…

Du forstyrrer ikke noens privatliv - de er ansatt og får lønn for å gjøre administrative oppgaver. Deriblant ta telefoner :) ;)
Jeg ville bare ringt rett til sykehuset og hørt om de he fått henvisningen din.
 
Mas ville vært om man ringte samme dag som legen sendte henvisning og spurte hvorfor du ikke hadde fått tildelt time enda, og man var typ 6+0 eller noe sånt. Når du alt er kommet til tidspunkt der OUL er mulig og du har sett at henvisningen har forsvunnet fra Helse-Norge så er det helt innafor å ta en telefon for å spørre om det har skjedd en glipp :)
 
Mas ville vært om man ringte samme dag som legen sendte henvisning og spurte hvorfor du ikke hadde fått tildelt time enda, og man var typ 6+0 eller noe sånt. Når du alt er kommet til tidspunkt der OUL er mulig og du har sett at henvisningen har forsvunnet fra Helse-Norge så er det helt innafor å ta en telefon for å spørre om det har skjedd en glipp :)

Tusen takk.
Vet det… er bare historikken min som gjør at sånne enkle ting er litt vanskelig.
Jobber og klarer meg bra altså. Men vi har hatt misdannelser i to svangerskap før og generelt telefoner med sykehuset gir meg dårlig vibe. En gang vi hadde fått beskjed om å rinte angående gensvar møtte vi på ei i tlf som var så krass og ufin.
Men nå skal jeg ringe etterpå!
 
Tusen takk.
Vet det… er bare historikken min som gjør at sånne enkle ting er litt vanskelig.
Jobber og klarer meg bra altså. Men vi har hatt misdannelser i to svangerskap før og generelt telefoner med sykehuset gir meg dårlig vibe. En gang vi hadde fått beskjed om å rinte angående gensvar møtte vi på ei i tlf som var så krass og ufin.
Men nå skal jeg ringe etterpå!
Trist når folk i helsevesenet ikke vet hvordan de skal snakke med folk på en høflig og respektfull måte :( De gjør så mye mer skade enn de kanskje aner selv. Håper neste møte med sykehuset på OUL bare blir en positiv opplevelse!
 
Ikke vært sånn her de andre gangene jeg har vært gravid.
Bruker få henvisning og deretter får jeg time til oul elektronisk innen Max et par dager.

Nå henviste først jordmor meg til oul.
Jeg lot det gå 14 dager, hørte ikke noe.
Tok det opp med fastlegen som sendte ny og sa jeg kunne følge med inne på HelseNorge sine sider. Da så jeg henvisningen lå der. Nå er den borte for flere dager siden og ikke fått tildelt time.

Er 17 uker på vei. Burde vel snart kunne få en time så jeg vet når jeg skal iallfall?
Hvilken uke er du i når du skal?
Jeg er i samme situasjon som deg. Jm sendte henvisning til sykehuset for 4 uker siden og jeg har enda ikke hørt noe. Jeg er et par uker bak deg og Etter hva legen min sa så skal jeg ha time mellom uke 18 og uke 22.
Jm sa at noen sykehus ikke fordeler alle timer like fort, men om jeg ikke har hørt noe innen midten av oktober så burde jeg ringe sykehuset og spørre.

Håper du fikk kontakt med sykehuset og har fått tildelt time. :)
 
De hadde glemt meg ut, så lurt å ringe. Først var hun sånn… du trenger ikke å ringe, vi sender innkalling. Men henvisning har blitt sendt for lenge siden sa jeg.. så sa hun oiii vi har visst glemt deg. Så fikset hun dato med en gang:)
 
Ikke vært sånn her de andre gangene jeg har vært gravid.
Bruker få henvisning og deretter får jeg time til oul elektronisk innen Max et par dager.

Nå henviste først jordmor meg til oul.
Jeg lot det gå 14 dager, hørte ikke noe.
Tok det opp med fastlegen som sendte ny og sa jeg kunne følge med inne på HelseNorge sine sider. Da så jeg henvisningen lå der. Nå er den borte for flere dager siden og ikke fått tildelt time.

Er 17 uker på vei. Burde vel snart kunne få en time så jeg vet når jeg skal iallfall?
Hvilken uke er du i når du skal?
Jeg kan logge inn på helse norge å se alle mine henvisninger, samt hvem som har sett dem og om de er under behandling. Har du logget inn å sett? :)
 
Back
Topp