Skulle hat peng til det

kosemor

Glad i forumet
Hadde jeg hatt 300 kr ekstra i mnd så skulle jeg blitt plan fadder..

Vi har det jammen godt i Norge

Satt akkurat og tenkte på det samme. Vi er virkelig heldige som har det så godt. Får helt vondt i hjertet av å tenke på hvor vondt mange barn rundt i verden har det...

Enig. Jeg gir 200kr. til Røde Kors hver måned. Pengene går til fattige gatebarn i Russland.

Jeg er så skeptisk jeg.. siden jeg har jobbet i en bistandsorganisasjon, veit jeg hvor mye/lite de får av det trekket i mnd.. Det er så lite fordi administrasjonskostnadene er så store..

For all del ikke misforstå meg nå, det er kjempebra og gi:) Men jeg vil gi til en organisasjon hvor det er lite eller mindre administrasjonskostnader enn alle de andre.. Men det er jo så mange å velge i ;)

Her i huset er jeg bare tillkallingsvikar og gubben er pers konkurs. De to siste årene har hvert trange .. Har nesten bare 1000kr å handle for i uka.. Egentlig ikke rom for å hygge seg litt ekstra en dag i mnd.. Så vil ikke påstå det er ei krone til overs her

Jeg er så skeptisk jeg.. siden jeg har jobbet i en bistandsorganisasjon, veit jeg hvor mye/lite de får av det trekket i mnd.. Det er så lite fordi administrasjonskostnadene er så store..

For all del ikke misforstå meg nå, det er kjempebra og gi:) Men jeg vil gi til en organisasjon hvor det er lite eller mindre administrasjonskostnader enn alle de andre.. Men det er jo så mange å velge i ;)
Det er helt sant, det r derfor jeg gir til røde kors fordi staten betaler alt det administrative. Og som giver kan man velge å øremerke pengene sine (selv om jeg ikke vet hvor mye det garanterer)

Det er helt sant, det r derfor jeg gir til røde kors fordi staten betaler alt det administrative. Og som giver kan man velge å øremerke pengene sine (selv om jeg ikke vet hvor mye det garanterer)

Faktisk veldig smart :) Jeg skulle gjerne gitt penger til mange fine og bra organisasjoner, men jeg vil vente litt med det til jeg har fått meg fast inntekt :)

Her i huset er jeg bare tillkallingsvikar og gubben er pers konkurs. De to siste årene har hvert trange .. Har nesten bare 1000kr å handle for i uka.. Egentlig ikke rom for å hygge seg litt ekstra en dag i mnd.. Så vil ikke påstå det er ei krone til overs her

Det er veldig forståelig Kosemor! Litt for enkelt å si at ALLE kan det...mange kan men dessverre ikke alle... Gjennom organisasjonen hjelp oss og hjelpe og barnas stasjon her i fylket har jeg fått kjennskap til mange familier der barn lever i fattigdom...!

For meg er det mer meningsfylt å hjelpe lokalt...! Vi har det godt i Norge, ja...men når foreldre må krype til korset for å få hjelp til å kjøpe litt mat, en julegave til barna sine, et påskeegg eller arve klær/utstyr...da mener jeg vi fint kan gjøre en innsats bare i vårt eget nabolag...! Ja, norske barn har medisiner, skole o.l., men det er ikke lett å være fattig barn i Norge heller...!

Veit ikke helt hvor jeg ville med dette svaret...men dette er noe som engasjerer meg ;)

Vi har ikke noe fast trekk til slike ting ,men flott at folk ønsker og gir:-)

Ja ikke sant <3 jeg betalte til leger uten grenser, dyrebeskyttelsen og rb før jeg ble student

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp