Skulle egentlig hatt termin den 6. desember

hønsemor

Andre møte med forumet
Heisann..

dette er første gang jeg er innom her. vil gratulere alle dere som er blitt gravide og ønske dere et godt svangerskap. jeg skulle egentlig hatt termin selv den 6. desember, men spontanaborterte igår. det er veldig trist, men jeg gir ikke opp av den grunn. det er visstnok veldig normalt og oppleve en spontanabort. ville bare fortelle dere hvordan det hele begynte i håp om at det kan være nyttig for andre som er i tvil om at noe er galt. spontanaborten tok hele 6 dager. det begynte med tidvise småblødninger (brunaktig) uten smerter. var hos legevakten som bla foretok en gynekologisk undersøkelse. legen kunne ikke se at livmoren hadde åpnet seg, noe som kunne tyde på at det ikke var spontanbort. jeg ble derfor anbefalt å ligge helt i ro hele uken, noe jeg gjorde. dagen etter oppsøkte jeg fastlegen min som foretok en vaginal ultralyd, hvor det ble observert hjertebank. dette gjorde meg også veldig optimistisk. men det var allikevel noen fæle dager hvor jeg vekslet mellom å være optimistisk og pessimistisk. mye usikkerhet. I de to siste dagene fikk jeg mer mensenlignende smerter. det kom også mye mer blod, friskt rødt blod med klumper. dette fikk meg til å tenke det verste, en mistanke som ble bekreftet av kk. hele aborten var så og si fullbyrdet. jeg hadde fremdeles et lite håp på kk, men følte allikevel at det var en viss lettelse og få en avklaring. det verste jeg vet er usikkerheten, da har du ikke noe å forholde deg til. jeg er lei meg, men føler som sagt at slaget ikke er tapt enda. det er en mening med alt. jeg trodde at en spontanabort skulle være mye mer smertefullt, men det var det heldigvis ikke. det verste har vært den psykiske belastningen.


Jeg vet ihvertfall at jeg ved neste graviditet skal prøve å nyte hver dag som gravid, verdsette det og ha et sunt og normalt svangerskap. håper min historie kan bidra med at dere som leser dette enten har nytte av min historie eller føler dere heldige som er gravide, det er jammen mye som skal klaffe for at det skal fungere.Lykke til videre i svangerskapet.

vennlig hilsen lille meg..
 
Back
Topp