Skulle du kjøpe en vinterdress eller parkdress på den årstiden nå?

Camilla I

Glad i forumet
Mini er 12 måneders gammel og begynner i barnehagen om en uke. Hun går ikke selv.
Jeg må kjøpe uteklær.
Skulle du kjøpe en vinterdress eller parkdress på den tiden nå for Oslo vær? Jeg regner med at hun vil sitte et sted på bakken ute siden hun ikke går eller hvilke aktiviteter ute har de for så små i bh vet jeg ikke. Hun er 78 sm lang, hvilken størrelse vil du anbefale meg?
Hva med sko og evt. andre uteklær, votter kanskje, jeg har ullvotter, men de holder kun i barnevogn tror jeg. Beste lua for de små?

Kivat luene er veldig gode
Ulltøy om hun tåler det

Hva jeg ville kjøpt kommer litt an på temperatur men mest sannsynlig hadde jrg gått for parkdress med flere lag under evt kjøpt trolldress som kan brukes hele året

Begge deler. Bor ikke så langt unna. Akkurat nå er det vått ute. Men er meldt kaldere utover igjen. Str blir vel 86. Min går og på 1 års kontrollen i januar var han 76 cm. Den dressen er litt stor til min men han greier å bevege seg i den. Den ble så stor i tilfelle han vokser mye før påske. Men bhg setter vel pris på ha alt uansett på denne tiden. Ikke lett å forutsi hva slags Vær det blir. Mine har nameit dresser i både parkdress og vinterdress. De har begge også kivat luer. Jeg har ikke barn i bhg men var med å hente i bhg for 2 uker siden. Der hadde alle barna begge typer dresser, fleece, ull, votter, luer og noen hadde to par sko.

Men er vel en del salg på vinterdress er osv nå? Sist jeg sjekka en nameit butikk så hadde de salg på både vinterdresser og parkdresser

Er nok godt men en vinterdress og nå. Men det kan være vanskelig å få tak i, siden det har vært salg på sånt lenge. Jeg skulle nemmelig kjøpe ny baclava vinterlue til jenta mi forrige uke og det visste seg å være umulig [emoji20]

Mange brukte dresser på kjøp og salg sidene på Facebook, og i størrelse 80-86 er de pent brukte. Så ville kjøpt en brukt vinterdress og en ny parkdress. Vi bruker begge deler nå [emoji1]

Er nok godt men en vinterdress og nå. Men det kan være vanskelig å få tak i, siden det har vært salg på sånt lenge. Jeg skulle nemmelig kjøpe ny baclava vinterlue til jenta mi forrige uke og det visste seg å være umulig [emoji20]
Det stemmer, det er ingen utvalg nå. Jeg er sent ute som vanlig :)

Og så fikk jeg samme tanke. Hehe. Ble ringt i dag om at jentungen får plass fra 1.3. Men ett spm. Må de ha regntøy i bhg på denne tiden? Er liksom kun det vi mangler og aner ikke hvordan det er å få tak i nå.

Mi gikk ikke og vi kjøpte stonz med ullinnlegg til utebruk. Hadde ikke sko før hu gikk ordentlig :)

De holdt hu alltid varm og tørr. Og hu kunne fremdeles reise seg opp og øve litt. De hadde ekstra polstring så :)

Www.barnihagen.no har/hadde (usikker nå) 50% på reima. Hadde kjøpt vinterdress i str 86 jeg.

Vinterdress. Har samme klima som deg.
Og det er meldt kulde nå fremover.

Vinterdress, ja..og en parkdress. Hva med å titte på Finn og se om du finner en brukt en dersom det blir mye å handle inn på kort varsel?

Jeg har bestilt en vinterdress. Har bestilt vanlig sko, jeg har ingen erfaring med sko for små, derfor bestilte jeg tre par, skal se hva vi får ta i bruk og om det vil passe med størrelser. Regnklær står på lista fra bh, men det vil holde med vinterdress tror jeg? Og parkdress etterhvert, er det ikke det?

Mine er har brukt/bruker str 80 i reima ved 1 års alder. Ville hatt vinterdress ja, og stonz.

Jeg har bestilt en vinterdress. Har bestilt vanlig sko, jeg har ingen erfaring med sko for små, derfor bestilte jeg tre par, skal se hva vi får ta i bruk og om det vil passe med størrelser. Regnklær står på lista fra bh, men det vil holde med vinterdress tror jeg? Og parkdress etterhvert, er det ikke det?

Jeg ville kjøpt regntøy også. Vil jo uansett bli brukt utover våren. Og hvis snøen er veldig bløt og sånt er det gull å kunne dra en regnbukse utenpå vinterdress eller parkdress. :)

Min gutt er riktignok tre år nå, men han har akkurat vokst ut av klærne i barnehagen. kjøpte ny vinterdress og regntøy til han forgje uke. Var verre å finne så store størrelser på salg, men var masse fint i små størrelser på både barnashus og babyshop :) skoene jeg kjøpte var ikke full on vintersko, men en sånn mellomting, litt høy goretex støvel uten fôr, de har han uansett plass til ullsokker i dersom det blir skikkelig kaldt :)

Jo parkdress og vinterdress holdrr

Ville kjøpt vinterdress ja. De små beveger seg lite og sitter mye på bakken.

Back
Topp