skulle du begynt på nytt ?

Annicken

Forumet er livet
ja skulle du begynt på nytt m ny ytdannelse hva ville du blitt ?

eller kanskje du har begynt på nytt eller er i utdannelse, eller videre =)

også hva er d luuuuuuuureste å begynne å utdanne seg som økonomisk =) i forholdt til lønnen enn vil få etter studiene =)?

Hadde gått sykepleien og blitt jordmor.
Men er ikke så langt unna drømmejobben når jeg er barnepleier heller[:)]

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Da hadde jeg blitt røykdykker......... Eller tatt sikkerhetskurs og jobba på plattform.

sånt sikkerhetskurs tar en uke, så det er ikke for sent [;)] Jeg har tatt det!

selv kunne jeg tenkt meg noen innen helsesektoren, for da er det jobb å få "overalt"..

Jeg ville blitt dyrepleier, det er egentlig det eneste yrket som tiltaler meg. Lønnen derimot, tiltaler meg ikkje fult så mye, men hvis jeg kunne fått hatt en så spennende jobb, så hadde jeg ikke brydd meg om at lønnen ikke var allverden.

Angrer, angrer, angrer på at jeg ikke satset på den utdannelsen litt tidligere!!!
Nå føler jeg desverre at det ikke er mulig å få til.... [&o]

Så skal jeg jobbe i den sjangeren nå, så må det bli som veterinærassistent (uten utdanning), så jeg håper jeg får sjansen, kanskje når permisjonen er ferdig våren/sommeren 2012 [:D]

kunne tenkt meg å bli jordmor, om det ikke hadde vært for at man må gå sykepleier først...

Juss
Offentlig forvaltning
Asia og Amerika studier

kunne ikke tenkt meg å begynne på nytt men om jeg MÅTTE... Barneværnspedagog =)

befalskole- sykepleier utd- spesialisering- FN-tjeneste (eventuelt Leger uten grenser, Røde Kors eller lignende).

Da ville jeg blitt enten psykolog eller dyrlege.

Ville tatt bygg- og anlegg utdannelse. Gjort noe helt annet! Kjørt dumper eller gravemaskin [8D]

Jeg driver og utdanner meg til Byggingeniør. Tror det passer meg godt. Men drømmen var å bli veterinær..

Da ville jeg blitt lærer på ungdomsskolen

Jeg gjorde det valget for ett år siden, angrer ikke! Nå studerer jeg radiografi. Kjempespennende! [:D]

Går tredje året på lærerskolen...
Ikke valgt yrke etter lønn, hvertfall.

Går MYE ned i forhold til hva jeg tjente tidligere...

jeg ville valgt juss eller revisor

holder på adm.øk nå

Om jeg kunne vært 16 igjen, og begynt derfra, ville jeg fått studie kompetansen, sånn at jeg kunne gå videre på sykepleien og videre på jordmorskolen.

Har vært min største drøm i snart 8 år - men det er vanskelig å klare dette nå (mangler endel fag på studiekompetansen...) med 4 små barn i hus[&o]

Jeg har et langsiktig mål om å bli jordmor, går sykepleien nå.
Vurderte lenge å bli flygeleder, men det er vanskelig å kombinere det studiet med familieliv.
(Veldig ulike yrker, men jeg tror begge er spennende på hver sin måte)

Skulle jeg valgt igjen hadde jeg reist til ungarn og studert til lege, mest fordi jeg hadde ikke sjans å komme inn i Norge. Jeg studerer sykepleier nå og vil ha videreutdanning i intensiv. Ønsker å jobbe på nyfødt intensiven en dag i fremtiden så er ikke så skuffet over veien som ble.

Back
Topp