skulle bestille time til mekling

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
Ringte familievernkontoret i bydelen og bestille time til mekling, noe jeg har grudd meg litt til..
Tror dere ikke jeg blir møtt med at de ikke har kapasitet?! [8|] Ehhh... Vi skal jo gå fra hverandre og NAV forlanger meklingsattest for å innvilge stønader så dette var merkelig..

Snakket litt med ei dame der og hun gir meg til slutt nummeret til en "bobby" som jeg kan kontakte for å få mekling. men han foretrekker at jeg sender sms først så ringer han meg heller opp igjen.... [8|]

For et land vi bor i.. *haha* Sende sms... jaja.. Nå er det i allefall gjort så får vi se hva som skjer videre.

Ser for meg at dette tar tid, og jeg har ikke råd til at det skal ta sånn skrekkelig tid..Får bare krysse fingrene for at det snaaaaart skjer noe.

Såpass ja. Da hadde jeg blitt fornøyd kjenner jeg. Akkurat som man ikke har nok å tenke på fra før så skal man ikke få time til mekling heller. Heia Norge!

fikk svar fra en mekler nå.
må fylle i et skjema og sende han pr mail for så å få time til mekling...
tror det er en mekler som driver privat "under" bufetat.. merkelige greier (men jeg har da ikke peil..).

håper ikke vi da må betale for dette?! [8|] er jo "under" bufetat i og med det var de som henviste meg til han....

på skjema står det "hvem av foreldrene begjærer".. er det meg da i og med jeg har kontaktet dem.
Begjærer?!... hmmm.. aner jo ikke engang hva dette betyr.

Har det vanskelig nå og blir ikke akkurat enklere med at jeg ikke får skikkelig hjelp [:o]

Hei du..

Jeg ser vi er midt oppi samme situasjon. Bf var den som gjorde det slutt. Vi har en 4mnd.er baby.[:(]
Men jeg flytta ut igår. Følte meg ikke velkommen så pakka saker og bor nå i leiligheten til mamma mens hun er i utlandet.
Sitter selv og lurer på hva jeg skal gjøre.

Må finne leilighet, søknader og alt. Så vi må til meklingsmøte først ja.
Virker som man ikke vil få støtte på en stund. [:(]

men vi skal klare dette mlinn...

Jeg fikk akkurat samme beskjeden da jeg ringte men det var fordi vi måtte ha en samværsavtale. Og da måtte jeg gå til en privat en her i kr.sand. Måtte ikke betale noe hos han heller. Var like greit det.

Og fikk time nesten med en gang!

Hva f***? Haha, jeg må nesten le. Det hørtes utrolig suspekt ut. Jeg synes du skal mase litt, si at de må klemme dere inn, at dere heller skal gjøre mst mulig privat på forhånd eller noe sånt. Som du sier, så er det dokumentet nøkkelen til alle stønader, og den behandlingstiden i NAV er ikke mye å rope hurra for.

Back
Topp