Skulle bare borre et hull hos tannlegen i dag jeg...

snuppa80

Forumet er livet
Mens hu borra så hørte jeg en rar lyd, en lyd som IKKE skulle være der. Tanna sprakk! Gikk et skikkelig "skall" av den, og den hadde delt seg så lagt opp at rota syntes. Og hvordan fikse det?? Det går ikke å fikse det[:'(] Må ha ny tann, 25 000 raske penger man IKKE har lyst til å bruke på EI tann...

Bestemte oss for å trekke den da, siden rota stakk ut, og det ville gjøre vondt. Men hu fikk fader ikke ut tanna, den satt som bare den! Så jeg endte opp hos kjevekirurg jeg da, for å operere ut det hu ikke fikk ut (dvs halve tanna). Så nå sitter jeg her, med sting i munnen, ei tann fattigere, og j**** vondt!! Skulle liksom gjøre masse i dag jeg... Sånn kan det gå[:)]

Så utrolig dumt da[&:][&:][&:] Sååå mye styr[8|]
huffamei!![:(][:(]
Går det bra eller, kan tenke meg at du har det vondt?

Hovner opp? Neida, det var når jeg hadde betent tann i sommer det[8D] Ikke noe hovent nå, var bare skikkelig rødflammete i kinnet på den sida i sta[;)] Ibux hjelper godt da, men kjenner det enda for å si det slik... Smertene er ikke så ille, tanken på alle pengene er ille! På 1 år vil jeg ha brukt over 30 000 kr på TO tenner[&o]

Fikk de ikke av tannlegen, bare tar samme styrken[;)] Det stinget sitter så dumt til også, kjenner liksom det hele tida. Forsvinner det av seg selv???[8|]

Uffamei, for en dårlig utvikling på dagen![:@][:'(]

25 000, er det virkelig SÅ dyrt med ny tann?[&:]

Håper alt blir bra nå som tanna er ute da, i hvertfall.

[:o]

håper iallefall smertene blir te å holde ut!!!!

Ang pengene, så regner jeg med du er klar over du kan trekke fra på skatten........[;)]
Føler du får med deg det meste jeg, men tipser om ikke[:)]

ORIGINAL: pupple

[:o]

håper iallefall smertene blir te å holde ut!!!!

Ang pengene, så regner jeg med du er klar over du kan trekke fra på skatten........[;)]
Føler du får med deg det meste jeg, men tipser om ikke[:)]

Skatten visste jeg ikke om, godt du sier sånn asså[:D] Hver krone man kan spare på 25 000 er veeeldig kjekt...

Det koster i underkant av 25 000 kr hvis man skal få tanna som implantat, dvs at de borrer en skrue inn i kjevebeinet, og fester ny tann på denne. Bro er noe billigere, men anbefales ikke når man har friske tenner rundt (en positiv ting i alle fall[8D]).

Stinget ramlet ut av seg selv i går, og jeg forsto fort HVORFOR det var sydd[&:] Den flenga som hang og slang, men den festa seg i løpet av natta! Vondt er det fortsatt, og jeg innbiller meg liksom at tenna rundt løsner jeg nå[&:] Er litt hoven også, men siden det er i overkjeven så har jeg bare bollekinn på ene sida[8D] Er så fiiiin atte[:D]

Når jeg hadde betent rot og rotfylte, da dunka de på tanna. Det gjorde sykt vondt, og det var liksom det som skulle til for å stille diagnosen. Samme er det med tanna foran nå - den er skikkelig øm. Men i dag ser jeg hvordan de har holdt på i munnen min, den er FULL av sår[&o] I gommen og i tannkjøttet rundt tanna.
Det at tanna foran føles løs er sikkert fordi de herja så innmari. Men jeg følger med[>:]

Håper det ikke er noe med tanna di da, er så irriterende når det er noe galt med tenna[&:]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: snuppa80

Når jeg hadde betent rot og rotfylte, da dunka de på tanna. Det gjorde sykt vondt, og det var liksom det som skulle til for å stille diagnosen. Samme er det med tanna foran nå - den er skikkelig øm. Men i dag ser jeg hvordan de har holdt på i munnen min, den er FULL av sår[&o] I gommen og i tannkjøttet rundt tanna.
Det at tanna foran føles løs er sikkert fordi de herja så innmari. Men jeg følger med[>:]

Håper det ikke er noe med tanna di da, er så irriterende når det er noe galt med tenna[&:]

Jeg var også sår etter at de tok visdomstanna. I gommen og tannkjøttet.
Du skyller vel med corsodyl? Jeg klarte knapt å pusse bak der (elekstrisk tannbørste)[&:]
Jeg ble også anbefalt å tygge på den andre siden en periode. Tok lang tid før jeg turte å tygge normalt igjen ja[8D]

Det var det ingen som sa jeg skulle gjøre[8|] Så nei, det har jeg jo ikke tenkt på en gang... Klarer å pusse litt baki der da, og er jo ikke mye jeg får i meg om dagen heller. Men jeg får skylle nå da, med fluor eller den rosa til colgate (gidder ikke reise ut og kjøpe corsodyl).

Noen som vil ha enkel slankekur?? Trekk ei tann[:-]

Jeg var også sår etter at de tok visdomstanna. I gommen og tannkjøttet.
Du skyller vel med corsodyl? Jeg klarte knapt å pusse bak der (elekstrisk tannbørste)[&:]
Jeg ble også anbefalt å tygge på den andre siden en periode. Tok lang tid før jeg turte å tygge normalt igjen ja[8D]

Det var det ingen som sa jeg skulle gjøre[8|] Så nei, det har jeg jo ikke tenkt på en gang... Klarer å pusse litt baki der da, og er jo ikke mye jeg får i meg om dagen heller. Men jeg får skylle nå da, med fluor eller den rosa til colgate (gidder ikke reise ut og kjøpe corsodyl).

Noen som vil ha enkel slankekur?? Trekk ei tann[:-]

Jeg ble val kanskje ikke anbefalt å skylle, var vel noe jeg gjorde for å unngå puss nedi der. Siden det ble "stort" hull.[&:][8D]
Jeg spiste forøvrig taco dagen etter jeg opererte ut visdomstanna[8D]

Jeg har flere tips til slankekur, omgangssyke[:-]

Ja, ikke VÅG å sende den hit da, jeg tipper du sender den i 10 doser - som "takk" for sist[8D] Grøsser ved tanken jeg...

Tips til SÅR i munnen forresten? Hele innsiden av kinnet, og oppe i tannkjøttet er bare sår, og det er så sinnsykt vondt. Ikke så smertefullt liksom, men det svir, og jeg kan knaåt prate eller røre munnen før det er vondt... Og oppi hullet ser det nesten svart ut - det er vel bare blodet som har størkna??[8|]

Back
Topp