Skulle alle ha vært donorer om man ikke har sagt noe annet?

snuppah88

Gift med forumet
Såg en film i går.. og ble litt inspirert..

Om noen dør i ulykker osv, skulle det vært mulig å kunne brukt organene deres uten noe samtykke fra personen (donorkort osv)?

Om man ikke ville ha vært donor så kunne man heller ha hatt ett kort der det har stått?

Jeg mener uansett at de som ikke vil være donorer er fryktelig egoistiske...... [8|]

Det var et vanskelig spørsmål egentlig, men alle burde ihvertfall ha registrert noe hos legen enten eller så det ikke blir noen tvil eller at de nærmeste må ta det valget når den tid kommer. Jeg har donorkort og det er helt naturlig for meg [:)]

kunne heller vært at man skrev under et papir dersom man IKKE ønsket å være donor.
men nå er det jo sånn at dersom man ikke har en underskrift fra avdøde, så må pårørende skrive under. kan ikke gjøre noe uten en underskrift... en død kropp er ikke "offentlig eie" eller hva jeg skal si...

Det burde i alle fall ha vært gjort noe med de reglene som er nå.
Jeg vil være organdonor om jeg dør og er brukbar donor, og da skal ikke f.eks sambo kunne gå imot mine ønsker fordi han ombestemmer seg el. Det bør være MITT ønske som teller!

Men jeg stemte ja her, jeg syns godt at det kan være sånn at alle er organdonor, så kan heller de som av en eller annen årsak ikke vil fjerne seg fra donorlisten.

ORIGINAL: ehterg

Syns det skulle vært motsatt av i dag, at de som ikke vil være donor må reservere seg[:)]

Back
Topp