Skulle aldri ha sagt det..

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Nå har jeg sagt lenge at jeg ikke har et eneste tegn på fødsel. Ikke en kynner, mens smerter eller noe..
Men i natt.. Å herre min hatt.. Trodde en periode at hele livmoren skulle ramle ut! Hadde så sterke menssmerter at jeg ble kvalm. Kansje det er modning? Skal høre med jordmor i dag. Har time kl 9.30 og så skal jeg på sykehuset etterpå for å bli vurdert i forhold til åreknuter og fødsel.. Blir en spennende dag!!

Ha en fin dag jenter!

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Er nok en del av modningen.:)
Har selv hatt veldige kynnere i går ettermiddag og kveld.
Og det skal lite til før dem kommer i dag også kjenner jeg.
Det stikker i dåsa og kjenner veldig nedpress.
Føler meg litt rar i grunn.
Vil tro det er modning på høyt nivå her :p

Lykke til :)

Åh såå spennende med vurdering! Gleder meg til å høre hva de bestemmer seg for;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Det kan nok høres ut som modning ja! :-)
Spennende med slike ting da, nå forbereder kroppen seg til fødsel. :-)
Når har du termin?

Masse lykke til idag også, håper du får mye god informasjon, og at du blir fornøyd med utslaget! :-)

Da har jeg vert hos både jordmor og på sykehuset. Alt fint på kontroll. Babyen har seget .. Rumpa ligger ca i navlehøyde. Men hodet er ikke festet. Og blir det sikkert ikke heller :)
ImageUploadedByBV Forum1370508953.105977.jpg

Mens-smertene er modningssmerter. Så det er bare bra. :D
Jeg lærte også at den røde streken på symfyse målet tilsvarer ca. 3500g ved fødsel. MEN man kunne ha mye vann f. eks. Så det var bare en sånn veileder på størrelsen. Det gjelder nok også kun for de med hodeleie..?

På sykehuset studerte legen åreknutene nøye. Han synes synd i meg og mente jeg burde ta de vekk etter fødselen. MEN Han mente jeg kunne få føde :) jippi!!! Og ville klippe meg uansett for å kontrollere hvor jeg evt. revner. Selv om det ikke var større sjans for meg å revne enn andre. (jeg har revnet med begge de tidligere fødslene og er operert for å få fikset nettopp dette.)

Så nå er jeg egentlig fornøyd. :) :) :D

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Åh så gode nyheter! Da håper jeg på samme beskjed på neste fredag! Nyt dagen!

Så bra at du har fått svar på ting og merker at det modnes =) jeg kan vel ikke bruke det mes mens smerter som tegn for har hatt mens smerter og kvalme hele svangerskapet :s men vet at lillegutt har lagt seg langt ned i bekkenet og hode er mulig festet, legen var ikke heelt sikker.

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Hva menes egentlig med modning? Betyr det at det ikke er lenge igjen,eller kan man holde på å "modnes" i flere uker? Har seks uker igjen til jeg evt blir satt i gang hvis ikke det skjer noe av seg selv,men tvillingene begynner å bli store,og det er tungt nå (!) og jeg har mye av disse murringene og vondtene som dere beskriver..

Hva menes egentlig med modning? Betyr det at det ikke er lenge igjen,eller kan man holde på å "modnes" i flere uker? Har seks uker igjen til jeg evt blir satt i gang hvis ikke det skjer noe av seg selv,men tvillingene begynner å bli store,og det er tungt nå (!) og jeg har mye av disse murringene og vondtene som dere beskriver..

Med modning betyr det at livmortappen skal bli myk og flate ut. Livmortappen ligner litt på en spene på en måte. Hihi.. Den spena er noen cm til vanlig. Litt usikker på hvor mange. Kansje 4cm? Den blir liksom kortere og kortere og til slutt er den helt flat og det er da du åpnes for å si det sånn. Litt som en ballong. Så er livmortappen liksom knuten nede. (Dette ble mye bilder, hehe) hvor lenge du kan være moden før du føder er jeg usikker på. Men hvis du er moden, så er det jo bare å hoppe i senga, så du får satt i gang fødselen. ;) sæd er tingen skjønner du. :D

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Bilder er bra-lettere å forstå da ;) sist ktr hadde livmorhalsen halvert seg,så det er vel snakk om modning da ja :) vi går hvertfall spennende tider i møte! :)

Så gode nyheter! =)

Ang symfysemålet er det ikke alltid så veldig riktig. Jeg ser at jeg har ligget over på begge jentene og de lå i hodeleie. Sistemann lå helt øverst i det grønne området lenge. Jentene var 3200 g og 3210 g da de ble født og 49 og 50 cm lange. Har hatt normalt med fostervann også. Det er omtrent som med vekstkontroll på ultralyd, det er sånn omtrent.

Så gode nyheter! =)

Ang symfysemålet er det ikke alltid så veldig riktig. Jeg ser at jeg har ligget over på begge jentene og de lå i hodeleie. Sistemann lå helt øverst i det grønne området lenge. Jentene var 3200 g og 3210 g da de ble født og 49 og 50 cm lange. Har hatt normalt med fostervann også. Det er omtrent som med vekstkontroll på ultralyd, det er sånn omtrent.

Ja. Det er nok bare en mal de har.. Jeg har bare aldri visst at det var slik.
Jeg lå også over den røde steken med førstemann og han var 3000g. Men det vi kan trøste oss med er at det ikke går andre veien ihvertfall. Ligger man på den røde streken får man ikke et barn på 5kg liksom. Hehe. :D

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Det var interessant dette her med vekt og rød strek begge gutta lå godt over ene 3500 og den andre 4500 og denne frøkna er estimert til å bli nærmere 4000 men ligg akkuratt på linja;)

Så godt at du er fornøyd :)

Back
Topp