Skulle ønske jeg var bedre husmor?

Agnete

Forumet er livet
Det er sikkert flere som er som meg, men jeg mangler altså dette husmorgenet!
Jeg hater virkelig å lage mat, kan slå til med baking i blant! Er da lei lenge før produktet er ferdig :p
At klær ligger strødd, og det ligger litt støv under sofaen bryr meg ikke.
Støvsugeren og jeg har aldri blitt gode venner, heller ikke vaskekluten og bøtta!
Det verste som finnes er klesvask!
Den må først sorteres, vaskes, henges opp og legges på plass..
Det ender opp som regel at de klærne aldri kommer inn i skap og skuffer ;)
Jeg vil egentlig ikke være slik, jeg vil være den mammaen som lager flotte middager, baker med barna, bretter tøy og har orden overalt :p
Har virkelig prøvd å være litt husmor siden jeg fikk min egen leilighet.
Det er nå 13 år siden og jeg bare faller tilbake til meg selv igjen :D
Min mann tror egentlig at det er best at jeg bare gir opp proskjektet husmor, for jeg er ikke slik.
Det kan ikke bare være latskap heller da jeg elsker å jobbe og har jeg masse energi så jobber jeg gjerne mer enn det min stilling tilsier. ( har blitt litt mindre av det etter jeg fikk barn!) Flere som er som meg som har klart å bli skikkelig husmor selv med så dårlig utgangspunkt?
Tenker min mann hadde blitt glad om han kom hjem til rent hus og middag jeg en gang:p Hihi

Jeg er akkurat som deg, men jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg vekker det genet. Selvdisiplin er bare dritt, jeg blir ikke mer villig til å rydde selv om jeg elsker å ha en ryddig leilighet.
Jeg ser bare en løsning, og det er hushjelp :-D

Har kjøpt meg robotstøvsuger og har vaskehjelp 2 ganger i mnd.. Det kompanserer litt for det manglende genet :p så nå ser det hvertfall ryddig ut. Haha! Nå trenger jeg bare noe som plukker opp klærne fra gulvet, vasker de, henger det opp, bretter det og putter det tilbake i skapet.. Noen tips? Haha :p

Jeg er og slik, men jeg gidder ikke prøve å fikse det en gang. Vurderer å investere i robotstøvsuger for å få bukt med hybelkaninene, og klesvasken står på stedet hvil frem til tørketrommelen blir reparert. Lenge leve teknologien tenker nå jeg, for da kan man kjøpe seg ut av sikkert 90% husarbeid :P

Jeg har støv på hjernen, men matlaging har jeg virkelig blitt kvalm av i alle år!!!!!
Heldigvis har det kommet litt mer glede over dette etter ongene kom til så jeg får til å lage middag til dem og meg om mannen er borte :p håper det blir bedre og bedre med tiden.men det er GØRR!!

Jeg er akkurat som deg, men jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg vekker det genet. Selvdisiplin er bare dritt, jeg blir ikke mer villig til å rydde selv om jeg elsker å ha en ryddig leilighet.
Jeg ser bare en løsning, og det er hushjelp :-D

Jeg også synes det er fantastisk når huset skinner, det er orden i alt av klær og alt har sin plass.
Som du sier så hjelper ikke dette altså, jeg blir uansett ikke glad i husmor oppgavene :D
Ja, hushjelp hadde virkelig vært tingen :p Hihi

Har kjøpt meg robotstøvsuger og har vaskehjelp 2 ganger i mnd.. Det kompanserer litt for det manglende genet :p så nå ser det hvertfall ryddig ut. Haha! Nå trenger jeg bare noe som plukker opp klærne fra gulvet, vasker de, henger det opp, bretter det og putter det tilbake i skapet.. Noen tips? Haha :p
Kraftige magneter? ^^

Kjenner meg veldig igjen her ja ;)
Hadde vært deilig med hushjelp, men liker jo egentlig ikke at andre skal rydde i rotet mitt heller da :p
Så lenge det er ryddig syns jeg det er greit nok å vaske...
Burde kanskje begynne på Hogwarts for å lære noen trylleformler? :D

Kjenner meg veldig igjen her ja ;)
Hadde vært deilig med hushjelp, men liker jo egentlig ikke at andre skal rydde i rotet mitt heller da :p
Så lenge det er ryddig syns jeg det er greit nok å vaske...
Burde kanskje begynne på Hogwarts for å lære noen trylleformler? :D
Ta meg med, ta meg med!!!

Mangler genet jeg også! Blir å skaffe vaskehjelp den dagen vi er ferdig å studere og har råd til å lønne en vaskehjelp :p robotstøvsuger hadde også vært noe.

Jeg har vokst opp med en mamma som støvsugde hver dag, og hadde alt perfekt!! Hun strøk alt fra pysjer til lommetørkler, og det var full kontroll på huset...

Men det har jeg tydeligvis ikke arvet! Jeg og mannen er ganske like, men vi tar noen skippertak innimellom! Når jeg først setter igang så er jeg et ordensmenneske, skulle bare ønske jeg tok et tak litt oftere, for jeg går konstant rundt med dårlig samvittighet for rot og støv... Menmen, vi setter oss heller i sofaen og ser tegneserier med lillegutt:P

Enig med de fleste her:happy:. Husmorgenet er ikke slått på i mitt tilfelle. Heldigvis har jeg en mann som trives over gjennomsnittet godt på kjøkken. :) å rydde liker ingen så det kreative rotet ser vi gjennom fingrene med - men det som er ekkelt må bort. Rart for jeg liker at det skinner og er pent og hyggelig da stiger humøret som regel. Perfeksojnist når jeg har kommet godt i gang og blitt varm i trøya. Men å begynne er vanskelig gitt.. eneste som hjelper er og invitere folk på besøk.... :) tror vi jobber myyye mer vi som ikke holder det gående men må ta skippertak av en annen verden hver gang vi starter, kansje derfor det er så surt....

Det er sikkert flere som er som meg, men jeg mangler altså dette husmorgenet!
Jeg hater virkelig å lage mat, kan slå til med baking i blant! Er da lei lenge før produktet er ferdig :p
At klær ligger strødd, og det ligger litt støv under sofaen bryr meg ikke.
Støvsugeren og jeg har aldri blitt gode venner, heller ikke vaskekluten og bøtta!
Det verste som finnes er klesvask!
Den må først sorteres, vaskes, henges opp og legges på plass..
Det ender opp som regel at de klærne aldri kommer inn i skap og skuffer ;)
Jeg vil egentlig ikke være slik, jeg vil være den mammaen som lager flotte middager, baker med barna, bretter tøy og har orden overalt :p
Har virkelig prøvd å være litt husmor siden jeg fikk min egen leilighet.
Det er nå 13 år siden og jeg bare faller tilbake til meg selv igjen :D
Min mann tror egentlig at det er best at jeg bare gir opp proskjektet husmor, for jeg er ikke slik.
Det kan ikke bare være latskap heller da jeg elsker å jobbe og har jeg masse energi så jobber jeg gjerne mer enn det min stilling tilsier. ( har blitt litt mindre av det etter jeg fikk barn!) Flere som er som meg som har klart å bli skikkelig husmor selv med så dårlig utgangspunkt?
Tenker min mann hadde blitt glad om han kom hjem til rent hus og middag jeg en gang:p Hihi
Leste dette høyt for mannen og han lurte på om jeg snakka om meg selv:p Jeg er altså helt lik;) Bortsett fra matlagingen da, det kan jeg:) Men vasking osv, nei takk:p Vil heller ikke være sånn, men blir så tiltaksløs når husarbeid må gjøres.. Kan også nevne at jeg har tatt livet av 2 støvsugere, vi kom aldri helt overens:p Er jo lov å håpe at jo eldre jeg blir jo bedre blir det?;)

Så bra det ikke bare er meg:p jeg er en katastrofe når det kommer til matlaging. Baker, men sjeldent det blir et bra resultat. Her er ALLTID rotete uansett hvor mye jeg prøver å rydder og jeg vil virkelig ikke vite hvordan det ser ut under sofaen :p Jeg er heller ikke flink til organisering og legge ting på riktig plass. Det resultere i rotete kjøkkenskap å at ting generelt flyter over! Sambo mener jeg er flink, men han lever i sin egen verden å noen ganger virker det som vi ikke bor i samme hus i det hele tatt:p Går liksom å venter på at husmorsgenet skal komme. Kanskje vi er noen som er senere til å utvikle det enn andre?? :p

Det som vekket husmorgenet i meg er hvor mye mannen faktisk setter pris på at jeg gjør disse tingene. "Åh, her lukter det deilig middag","Åh guud gulvene skinner", "Så,flink du er elskede".
Nå er det kanskje ikke alle menn der ute som er like flinke med å skryte og gi ros, ei heller alle som liker ros like godt som meg...men det var iallefall kuren for meg;) :p

Dessuten syns jeg ikke det blir så gale med litt høy musikk i ørene, og gå dansende rundt med moppen:p Og man føler seg så mye bedre etterpå når man faktisk ser hvor fint det ble:D
Vi har hatt vaskehjelp for hovedetg. lenge, men har nå satt dette på vent, grunnet jeg er i ulønnet perm og vi dermed har en del(les ganske mye) mindre money!

Jeg hater husarbeid.

Hater, hater, hater det! Og pga min sykdom så må stakkars sambo ta det meste. Men jeg tar litt klesvask og jeg bretter og legger på plass alle klærne, jeg kan tørke støv og vaske badevasken og stellebord og slike ting.

Jeg er ikke glad i å lage mat heller men gjør det fordi jeg må. Da jeg ble gravid begynte jeg å brekke meg over stekepanna så sambo tok over. Og etter det har han fortsatt. Jeg sliter også mye med atopisk eksem og sår på hendene så det er ikke bra, eller behagelig, for meg å holde på med rått kjøtt og ting som feks hvitløk og chili osv.

Derimot elsker jeg å bake :D hater å rydde opp.. :wtf:

Jeg manglet totalt husmorgener, men ble reddet av http://www.flylady.net/
Nå har jeg noen faste rutiner, og får mail om en liten oppgave hver dag. Tidligere var det stort sett bombet her, og det meste var basert på skippertak. Nå ser det faktisk ok ut nesten hele tiden. :)

Back
Topp