Skulking av skole

Frk.Chicka

Forumet er livet
Har en 6åring her som er hjemme nå..

Skolen ringte og sa hun var slapp og kvalm.
Men tok ca 5 minutt før hun hoppet rundt på rommet og er mer enn normalt aktiv og frisk.

WHAT TO DO?

Hvordan håndtere det?

Tenkte egentlig at hun bare kunne ligge i sengen sin til pappaen kommer hjem fra jobb, og etter det, når hun egentlig skulle være kommet hjem fra skole, så¨kan vi ta normal dag derifra?
Er dette for strengt av meg?
Er så usikker...

Hun maser jo allerede nå om å få gå ned og se på tv, se film, gå ut og ake osv..
Men jeg har sagt at hun skal bli i sengen sin når hun er syk....

Det jeg vil oppnå er jo at neste gang hun er på skolen og ikke orker hjem, så skal hun huske sist hun skulket og kjedet seg og ikke ville ha lyst og skulke en gang til....
Tenker jeg feil?

Det er litt vanskelig for meg å si siden min er bare 2 og har ikke peiling på sånt..

Men jeg ville kanskje latt henne få se på tv selv om hun er syk..
Da jeg var liten og syk husker jeg mamma lot meg få ligge på sofaen med dyne og saftglasset,kanskje fikk jeg salt chips eller kjeks..
Det ble nesten moro og koselig å være syk..
Tror nok jeg kommer til å gjøre det sånn med min også..
Prøve å kose oss når barnet er sykt,og gi han kos....[:)]
En aldri så liten avsporing ...

Ut å ake kommer ikke på tale ,orker man det er man ikke syk..
Så om hun egentlig ikke er syk,så.....nei jeg vet ikke..vanskelig.

synes at å bli i senga til skoledagen e over e en fin ide... kanskje ikke så lætt å komme hjæm uten å være "syk" neste gang ;)
-e ihvertfsll ei løsning æ hadde valgt for mine barn

ORIGINAL: Frk.VilleiTrusa

Det er litt vanskelig for meg å si siden min er bare 2 og har ikke peiling på sånt..

Men jeg ville kanskje latt henne få se på tv selv om hun er syk..
Da jeg var liten og syk husker jeg mamma lot meg få ligge på sofaen med dyne og saftglasset,kanskje fikk jeg salt chips eller kjeks..
Det ble nesten moro og koselig å være syk..
Tror nok jeg kommer til å gjøre det sånn med min også..
Prøve å kose oss når barnet er sykt,og gi han kos....[:)]
En aldri så liten avsporing ...

Ut å ake kommer ikke på tale ,orker man det er man ikke syk..
Så om hun egentlig ikke er syk,så.....nei jeg vet ikke..vanskelig.

Ja, er slik jeg og husker det fra da jeg var liten og syk..... NÅR JEG VAR SYK.
At det nærmest var koselig...

Men når det er skulk så vil jeg jo ikke at hun skal ha det koselig, få kjeks og se tv osv osv, for da kommer hun jo vel til og ville skulke mer? Eller?

ORIGINAL: merete_80

Snakket med henne om det er noe som gjør at hun ikke trives på skolen?

Er ingenting som vi vet om.
vi har en tett oppfølging med lærere av andre grunner og tror de ville fanget opp noe om det var noe.

Jeg er skikkelig kjip i sånne situasjoner. Min sønn har hatt noen runder for å si det sånn. Er man hjemme fra skolen, må man sove lur fordi man er syk. Ingen godteri, kaker, ol hvis man har vondt i magen. Bare kjedelig mat som passer en "kvalm" mage.
Ikke ut, ikke ha noen inn for å leke. Jeg gjør dagen så kjedelig som mulig

Men se på Tv det har han fått lov til.

Hvis han virkelig er syk, så gjør jeg litt stas på han. Gir han ekstra omsorg. Men ikke sånn lissom syke. Jeg forklarer han også at det ikke er lov å komme hjem fra skolen om man ikke er virkelig dårlig. Dessuten blir det vanskelig å tro han de gangene han faktisk er syk

ORIGINAL: Guerlain

om hun ikke er syk så ville jeg kjørt henne tilbake på skolen

Vanskelig uten bil go uten barnevogn til minsta[&:]

ORIGINAL: MaMMaCHICKA

om hun ikke er syk så ville jeg kjørt henne tilbake på skolen

Vanskelig uten bil go uten barnevogn til minsta[&:]

revers prosedyre du gjorde for å hente henne da[8D]

Haha, lærerinnen hennes kjørte henne hit.....
Snille damen hjalp meg GANSKE mye kan man si....

Jeg ville nokk gjort det samme som deg, legge han i senga å der må han ligge å være "syk" til skoledagen er ferdig. så ville jeg også forklart han (om han forstår) at det ikke er noe bra å tulle om sånt at man er syk, for en dag så kommer kansje ikke mamma eller pappa å henter han fordi di bare tror at han tuller (om du henger med)

kansje det hjelper ? [&:]

Hehe.

Men enig forsåvidt med deg..
Hadde jeg hatt bil, så hadde jeg nok ringt de, forklart og kjørt henne tilbake ja.

Det er vel nå du lar ungen ligge i senga og ha det kjedelig, mens du om litt kommer og leser eventyret om gutten som ropte ulv [:D]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Det er vel nå du lar ungen ligge i senga og ha det kjedelig, mens du om litt kommer og leser eventyret om gutten som ropte ulv [:D]

ville spurt henne om hun følte seg bedre, dersom hun sier ja ville jeg forklart at hun da egentlig skulle ha dratt tilbake på skolen, men pga bil og det der må hun være hjemme resten av dagen. også ville jeg bedt henne drive med noe skolearbeid i skoletiden. evt lesetrent med henne eller noe sånt.

Back
Topp