Hoe86

Forelsket i forumet
Noen her som som har opplevd skulderdystoci? Altså at barna satt fast med skuldrene under fødsel?

Hvordan gikk det med barnet? Ved ny fødsel, hvordan stilte leger/jordmor seg til dette?

Jeg opplevde dette med nr 2. Legene fikk til slutt dratt henne ut, men barnet var både bleik og livløs, med apgarscore på 1! Heldigvis gikk alt bra, og hun er ei frisk jente på snart 1år. Er nå gravid igjen, og livredd for at dette skal skje igjen (noe det vissnok er sjanser for). Ønsker derfor keisersnitt.

Noen som vet hvor lett/vanskelig det er å få innvilget keisersnitt pga tidligere vanskelig fødsel/fødselskomplikasjon? Har helt angst for å gå i fødsel igjen.
 
Ikke opplevd det du nevner her men hadde en vanskelig fødsel med første og søkte derfor om ks grunnet angst med nr2 og nå nr3, fikk innvilget[emoji5] ingen problem egentlig men har inntrykk av at dette kommer veldig an på sykehuset. Jeg har også inntrykk av at man må ha litt kunnskap bak hva man ønsker, du kan ikke stille opp å si at du vil ha ks, du må vise at du vet hva du går til og hvorfor[emoji5]
 
Min første fødsel endte i keisersnitt bl.a. p.g.a hun var stjernekikker, det ble masse undersøkelser og igangsettelser. Ved neste graviditet søkte jeg om keisersnitt, måtte ha samtale med en lege og det ble da godkjent.
 
Back
Topp