Skuffet.

Real

Gift med forumet
Jeg var hos legen idag på første kontroll time. Er 12 uker i morgen ( HURRA:) ) Var hos legen i uke 5 også, fordi jeg ikke visste hva normal prosedyre er når man blir gravid. Da ordnet vi med kontrollskjema, målte vekt og tok en haug med blodprøver. Jeg fikk ikke muligheten til å spørre om noe da han tydeligvis ville få dette unnagjort fort som f.

Idag kom jeg inn på kontoret, og alt han gjorde var å hilse på meg, skrive ut henvisning til blodprøver og ba meg sette meg på gangen å vente på tur til å komme in på laben. Han gjorde ingenting med meg. Han undersøkte meg ikke, han spurte ikke om hvordan jeg hadde det, el hvordan jeg hadde hatt det, el om det var noe jeg lurte på. Har ikke noe spesifikt jeg lurer på ,men ærlig talt, det må da gå an å se pasientene og ihvertfall late som om man bryr seg. Jeg spurte om jeg bare skulle ta blodprøvene også dra hjem igjen, og ja, det skulle jeg.

Er dette vanlig?

Blei altså så skuffet og lei meg at tårene spruta da jeg kom meg ut av bygningen.
Har heldigvis bestilt meg privat time til UL og det er i mårra!! Satser på at det blir en litt mer positiv opplevelse.

Uff.. sånt er så kjedelig.
Er en grunn for at jeg kommer til å ta så si alle mine kontroller til Jordmor. 

Jeg vil bli sett og hørt.

Så utrolig synd at det skal være sånn!
Veldig stor forskjell fra lege til lege. Min tar seg god tid og spør hele tiden om det er noe jeg lurer på.
Skjønner at du bestilte deg privat UL. Kanskje du kan gå til jordmor istedet for lege også?
Uansett lykke til i morgen og håper du får en bedre opplevelse da 

Kakken skrev:
Veldig stor forskjell fra lege til lege. Min tar seg god tid og spør hele tiden om det er noe jeg lurer på.
Skjønner at du bestilte deg privat UL. Kanskje du kan gå til jordmor istedet for lege også?

sign :)

Så dårlig lege! Ville gått mest mulig til jordmor ja, men ville og ha bytte fastlege! Han der har du ikke lyst å se igjen!

IngiManathingi skrev:
Så dårlig lege! Ville gått mest mulig til jordmor ja, men ville og ha bytte fastlege! Han der har du ikke lyst å se igjen!

Jeg kommer nok til å bytte lege og mest sannsynlig gå til jordmor fremover:)

Kakken skrev:

Så bra du har en ordentlig lege:) Jeg vil nok vurdere å bytte lege og heller gå til jordmor ja. Har bare møtt legen min 2 ganger, så det går nok bra å få ny.

Kakken skrev:

Sign

lickedi skrev:
bytt til jordmor! jeg var til legen en gang forrige sv.skap, aldri igjen!

Eg har og lyst å gå til jordmor, fordi eg stort sett får time hos en dårlig turnuslege, men eg får ikke. Jordmoren her vil ikke ha gravide før etter uke 18 når ord. ul er gjort =S Så det er dessverre ikke alltid jordmor er tilgjengelig.. 

Det høres ut som en fæl opplevelse og du burde gi han eller kontordamene tilbakemelding på den dårlige behandlingen! Slikt går ikke an. Min opplevelse med det private er at det er bedre, de er hyggeligere og tar seg bedre tid, fordi de har ett rykte å passe på, mens det offentlige har lite å forsvare. 
Håper du får byttet lege fort som bare det =)

fryktelig dårlig behandling fra fastlegen!! Dessverre finnes det sånne leger overalt, og det er ikke uten grunn at gravide oppfordres til å gå til JM istedet for fastlegen under svangerskapet.

håper du får en bedre opplevelse imorgen!

Uff. Det var en kjip lege!

Eg var og hos legen min i dag på første kontrolltime, og det var en helt annen opplevelse..
Men så bor eg på et lite sted der alle kjenner alle også, så eg vet godt hvem legen min er. Søsteren min har vært barnevakt for ungene :)
Legen min har og følgt meg gjennom krybbedød og 2 spontan aborter, så hun kjenner historien min godt..

off sånn ska d jo ikkje var!! Eg synst min lege og hadde så "tidspress" på seg forige gong, så eg gjekk mest til JM..

Håpe du ialefall får ein positiv og kjekke opplevelse imårå!!  masse, masse lykke t

Back
Topp