Skuffet

x1xmarthine

Andre møte med forumet
Idag har jeg fått svar på ivf beh(første gang). Den var desverre neg. Er kjempe skuffet og trist. Trodde virkelig det skulle gå bra. Alt hadde jo godt så bra og alt så fint ut. Har heldigvis noen egg på frys, som vi skal prøve å få satt inn før sommerferien. Er den noen som har noe erfaring med det???

Håper på svar fra noen.....hilsen deppa!!!

Stakar! Det er ikkje nåken kjekk nyhet!  Eg har ikkje opplevd akkurat det samme, for eg fekk først beskjed om at det hadde gått bra - so skar det seg etter nåken veker... Eg trur eg hadde foretrukke å ikkje få den berg og dalbana, men det er vel ei fattig trøst!  Flott at du har egg på frys då!  Eg trur ein kan få sett dei inn etter ein syklus, så det skulle gå fint før sommaren!  HOLD UT!
Vi hadde desverre ingen egg å fryse ned heller, so no helde eg på med ny runde med nasespray igjen, etter eit halvt års venting!  Det kunne ha vore værre! 
Det triste går over!  So må ein sjå framover mot neste forsøk!  Ditta ordnar seg nok neste gong skal du sjå! 

STOR VARM KLEM

Uff da.....Det må jo være helt forferdelig å først få en så bra nyhet, for så å bli så utrolig skuffet. Men det må jo være kjekt for deg at du er igang igjen.... Denne gangen går det bra ser du...!!!Du får prøve å bare tenke positivt, så tror jeg nok du lykkes denne gangen.

Ja, får satse på jeg får mulighet til å prøve før sommeren- gir ikke opp så lett! Men har hørt jeg må vente 3 mnd før vi kan prøve, men det får jeg sikkert vite nærmere når jeg får pratet med de!

Masse lykke til!!!![:)]

Huff så synd[:(] 
Jeg begynte på nesespray i går, så jeg er fersk.
Er litt spent på hvor vondt uthentinga av eggene er?
Noen som har noen opplevelser?

Heisann
Jeg hadde egguthenting 13. februar og egginnsetting 15. februar. Det er tøffe dager for å si det sånn, men heldigvis var det verdt det for min del....og det er jeg sikker på det blir for alle dere andre også.
Egguthentingen var ikke akkurat så veldig behaglig, nei. Man får jo flere alternativ til smertelindring, men jeg valgte morfin. Det fungerte helt greit. Det gikk kjempebra på venstre eggstokk og jeg tenkte, at dette var til å leve med. MEN... da de skulle ta høyre eggstokk ble det verre. Den lå litt ekkelt til, og legen forberedte meg på at jeg kom til å kjenne dette bedre. Og det gjorde jeg, ja.... Det var skikkelig vondt akkurat med det samme han stakk seg inn i den første eggposen, men smerten varte bare noen få sekunder. Resten av eggposene gikk helt fint. Det er sjelden at det skal gjøre vondt, men det er litt ekkelt. Viktig å slappe godt av!
Etterpå får man menslignende smerter, og de varte til dagen etter.
Egginnsettingen kjenner du ikke i det hele tatt. Det var bare utrolig koselig. Det var veldig rart å bare ligge der å se at de satte en klatt inne i livmora.
Med dette vil jeg ønske alle prøvere lykke til. Jeg var heldig å lykkes på aller første forsøk, noe jeg aldri hadde trodd. Jeg regna med at jeg måtte prøve flere ganger, men heldigvis gikk det bra.
Masse lykke til alle sammen!!!!

ORIGINAL: marthine

Idag har jeg fått svar på ivf beh(første gang). Den var desverre neg. Er kjempe skuffet og trist. Trodde virkelig det skulle gå bra. Alt hadde jo godt så bra og alt så fint ut. Har heldigvis noen egg på frys, som vi skal prøve å få satt inn før sommerferien. Er den noen som har noe erfaring med det???

Håper på svar fra noen.....hilsen deppa!!!

Hei
Jeg var så heldig å lykkes på 1. forsøk, men jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg har opplevd så utrolig mange skuffelser når det gjelder å prøve å få barn, så det å begynne med prøverør var egentlig litt godt. Jeg har flere venner som har vært igjennom prøverør, og det er bare vi som har lykkes på første forsøk, MEN alle de andre har blitt gravide også! Så du må IKKE gi opp. Du er heldig som har egg som er nedfrosset, da slipper du jo den hersens egguthentingen igjen.
Jeg har virkelig trua på at du vil lykkes. Masse lykke til! [:)]

Gratulerer tryllering:-) bare lurte på hva du gjorde dagene etter egginnsetting. Var du på jobb eller holdt du deg i ro? Jeg jobber som førskolelærer---- derfor jeg lurer... Er ikke akkurat mye i ro i den jobben;-)

Godt å høre om folk som lykkes. Jeg er på dag 11 med nesespray. Har ikke hatt noen bivirkninger. Spent på sprøytene. Tror jeg starter onsdag. Fikk du bivirkninger?

marthine: fint navn forresten. søstra mi heter det:-) vil bare ønske deg masse lykke til. nå vet du iallefall hva du går til i neste runde. er det jeg syns er det værste lissom.... at man ikke vet på forhånd hvordan kroppen reagerer på alt som skjer. de aller fleste lykkes til slutt... så hold ut. jeg selv vet det er vanskelig. jeg er skikkelig utålmodig;-)

gode tanker

Marthine -
Føler med deg og vet hvordan du har det. Har akkurat hatt et mislykket første forsøk med mye styr i etterkant på grunn av mistanke om graviditet utenfor livmoren. Har hatt en del smerter, vært innlagt på sykehuset og tatt en million blodprøver. Men det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å holde motet oppe, gjøre hyggelige ting og prøve å leve som normalt. Det som er kjipt nå, syns jeg, er at det vil ta tid å komme i syklus igjen med hormonene som er helt ute av kontroll. Men jeg prøve å ha et mer langsiktig perspektiv og si til meg selv at mest sannsynlig kommer det en baby i løpet av 2008. [:)]
Masse lykke til med ditt neste forsøk! Det går helt sikkert bra! Jeg skal nok også ha et fryseforsøk så snart syklusen er i orden igjen. Har bare to egg på frys, men krysser fingrene for at de overlever opptiningen. Jeg syns faktisk det virker bedre å sette inn egg i naturlig syklus. Følte det ble så mye medisiner i det ordinære forsøket. Krysser fingrene for at alle her inne lykkes med sine forsøk framover! Disse lyse månedene er visst de mest gunstige for ivf!

Heke -
Jeg syns både egguttak og innsetting var helt uproblematisk. Ingenting å grue seg til hvis det går så bra for deg som det gjorde med meg. Lykke til!

SB76 -
Det er vanlig å bli sykemeldt i tre dager i forbindelse med egguttak og -innsetting. Lykke til med forsøket!

Hei!!!

Grattis med å lykkes på første forsøk. Velfortjent!!!!Unner virkelig alle som holder på med prøverør og lignende å lykkes...

Har absolutt ingen planer om å gi opp. Vi skal klare det til slutt.

Du sa du hadde flere venner som har vært gjennom det samme. Vet du om noen av dem har prøvd fryseforsøk???? Vet du om muligheten er større eller mindre ved slike forsøk?

Lykke til videre[:)]

Marimari:Stakkars deg...Hørtes ikke noe kjekt ut. Håper du føler deg bedre og at smerten er borte.

Sant som du sier: at det ikke er så mye å gjøre. Man må liksom bare akseptere det, og prøve å se fremover og tenke positivt!!![:)]
Er enig med deg at det virker bedre å sette inn egg i naturlig syklus, uten alle medisinene og hormonene som løper løpsk!!!

Så vi får satse på at det går bedre for oss begge på neste forsøk.

Ønsker deg masse lykke til[:D]

SB76

Takk for gode tanker![;)]

Ja, nå vet jeg hva jeg går til. Og vil nok kanskje være litt mer avslappet til forsøket. Så må nok finne frem de positive tankene igjen!!

Så spennende for deg....Jeg fikk ikke så mye bivirkninger. Litt humørsvingninger (som jeg tror min samboer fikk merke litt....), og følte meg litt "oppblåst". Men det forsvinner vet du!!!

Husk å tenke positivt[:)] Det hjelper alltid- ønsker deg masse lykke til!

ORIGINAL: SB76

Gratulerer tryllering:-) bare lurte på hva du gjorde dagene etter egginnsetting. Var du på jobb eller holdt du deg i ro? Jeg jobber som førskolelærer---- derfor jeg lurer... Er ikke akkurat mye i ro i den jobben;-)

Godt å høre om folk som lykkes. Jeg er på dag 11 med nesespray. Har ikke hatt noen bivirkninger. Spent på sprøytene. Tror jeg starter onsdag. Fikk du bivirkninger?

Heisann...
Jeg prøvde å leve et så normalt liv som mulig etter innsettningen, så jeg var på jobb som vanlig. Tror det er veldig viktig å få tankene over på noe annet.
Når det gjelder bivirkninger på hormonene hadde jeg ingen, bortsett fra voldsomme humørsvingninger. Strevde litt med å sette sprøytene til å begynne med, men det ble bedre etter hvert.

Lykke til!

ORIGINAL: marthine

Hei!!!

Grattis med å lykkes på første forsøk. Velfortjent!!!!Unner virkelig alle som holder på med prøverør og lignende å lykkes...

Har absolutt ingen planer om å gi opp. Vi skal klare det til slutt.

Du sa du hadde flere venner som har vært gjennom det samme. Vet du om noen av dem har prøvd fryseforsøk???? Vet du om muligheten er større eller mindre ved slike forsøk?

Lykke til videre[:)]

Hei
Den ene venninden min lyktes med fryseforsøk på andre egguthenting. De har en flott sønn på 1 1/2 år, og venter nr. 2 i august.
Da vi var på fertilitetsklinikken sa de aldri noe om at det var større eller mindre mulighet ved fryseforsøk.
Krysser fingrene for at dere skal lykkes. [;)]

Back
Topp