Skuffet over mamma!

2mann

Andre møte med forumet
Jeg er så skuffet over min egen mor om dagene, må bare få lufte litt frustrasjon! Det har seg sånn at vi flyttet tilbake til hjemstedet mitt i sommer for at barna skulle få et bedre forhold til besteforeldre og resten av fam. Men kan ikke akkurat si at de renner inn dørene her, og ikke en gang på 7 mnd har de spurt om å få være sammen med kidsa! Samboeren min jobber skift, kveld, helg og ikke en gang da kommer de på besøk for å hjelpe å avlaste. I natt så fikk minsten spysyken og gubben jobber i hele helgen, og eneste hun sa da jeg såvidt snakket med henne var god bedring. Jeg brygger på influensa også kjenner jeg,så om fødsel starte i helgen så tviler jeg på at jeg har overskudd til å presse ut en unge altså. Men sta som jeg er så spør jeg ikke om hjelp, jeg tenker at dersom hun har lyst å tilbringe tid med barnebarna så tar hun vel kontakt! På søndag har jeg invitert meg selv på middag, siden det er morsdag, og da sa hun at ja jeg har ventet på det, så hvorfor kunne hun ikke invitert oss da? Pappa er av den gamle sorten så han er det ikke mye hjelp i, aldri bytta bleie og sikkert aldri lagt en unge heller. Det var ikke slik som dette jeg hadde forestilt meg at det skulle være, vi er har jo ikke vært bortskjemt med barnevakt siste årene,men hadde håpet på litt mer nå som vi bor i samme by. Ikke at jeg setter barn til verden for at besteforeldre skal passe dem, men en gang i blandt, er det for mye forlangt?

Skjønner frustrasjonen din ja.. Skulle jo tro at det var både hyggelig og morsomt å få "låne" barnebarna litt innimellom..? Og i hvertfall å tilby seg å hjelpe når noen er syke.. Jeg er så grusomt bortskjemt med besteforeldre som vil låne så jeg har ikke samme problemet med barnevakt akkurat, men hadde blitt rimelig frustrert og lei meg hvis de aldri ville ha dem..

Skjønner frustrasjonen din kjempe godt :)   Har det på samme viset jeg også. Ingen andre enn barnefaren som tar ungene litt. Og jeg har vært alene hele svangerskapet.

Men jeg vet ihvertfall at når jeg blir mormor/bestemor så skal jeg kose meg med barnebarna    (Selv om dette er langt frem i tid forhåpentligvis)  ;)

Back
Topp