Skuffet over lillebror...

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Vi (familien) har en stund visst at min nest yngste bror på 15 røyker... mamma nekter han å henge med venner som røyker og er veldig streng mot han for å prøve å få han til å ikke begynne sånn på ordentlig... (han er en skikkelig pøbel så er ikke noe sjokkerende at han begynte å røyke tidlig)

Men idag fant vi ut at min yngste bror på 13 også røyker... jeg ble så skuffet... hadde aldri forestillt meg at den snille lille favoritt tassen min kunne begynne å røyke... også er han jo så liten... håper virkelig at han kutter det ut...

Har sitti og hatt alvorsprat med dem ikveld ettersom vi ferska dem og fant røykpakker på begge... sitti og kjefta på dem og fortalt hvor farlig det er... Håper jeg slipper å ha den praten med mine barn...

Det værste er at det er en gutt på skolen dems som selger røyk fra polen billig på skolen!!! herreguuud, lærerne må jo ta fatt i dette... og hvor i H&#%¤%#/&( får den lille gutten tak i så mye røyk?? :S

ufff så kijpt[&:] håper de to tar til fornuft, denne røykinga er virkelig en styggedom og det er trist å se på at så små unger røyke. Jeg var ikke hakket bedre selv så tror nok at ungene mine ikke hadde fått det lett om de begynner å røyke tidlig...
Skjønner absolutt at du er skuffet!

Jeg begynte selv da jeg var 15år gammel så kan jo ikke si jeg var så mye bedre jeg heller, men de to har jo også sett mamma jobbe og slite med å klare å slutte og de burde forstå at dette ikke er kult... føler meg litt skyldig ettersom jeg er litt forbilde for dem, men det hadde vel skjedd uansett...

Også er jo minsten alltid en liten baby i mine øyne da...

Huff ja det er tidlig, men langt i fra unormalt å teste ut som 13 åring.
Men jeg tror ikke det hjelper å nekte barna å gå sammen med folk som røyker, da får de bare lyst å gjøre mere motstand. Men å la det få andre konsekvenser som avlyst tur ol kan funke godt, men alle barn er forskjellige så man vet jo ikke helt, en må nesten prøve seg frem.
Lykke til, håper de legger fra seg uvanen begge to.

Fy fader, jeg skjønner godt du blir skuffa og sint, verre blir det nok hvis våre egne barn skulle skuffe på den måten. Mulig jeg er litt gammel her nå, men jeg trodde det var skikkelig UT å røyke nå jeg???? Fyller 29 i år, og husker "alle" røyket da jeg gikk på ungdomsskolen, men selv var jeg ikke kul nok[:D] Men nå trodde jeg at det ikke var så stort press på sånt lenger... Har ei søster på 14, og jeg er faktisk overbevist om at hun holder seg unna sånn dritt, hun er heldigvis veldig bestemt på å bli et godt forbilde for blivende første tantebarn, og jeg har truet henne med bank hvis hun finner på noe tull...[;)][:D][8D]

ORIGINAL: Najja

Sambo fortalte i går om en som begynte i 3.klasse på barneskolen (hans klasse). Han har det visst bra nå da, men jeg fikk allikevel helt skrekken! Da var denne gutten, hva, ni?

Herregud, storebror går jo i 3 klasse!!

Jeg begynte selv den sommeren jeg ble konfirmert, sjokkerende å tenke på nå når man har fått barn.

Jeg har slutta å røyke nå, mannen røyker ikke i det hele tatt, og jeg håååper ikke mine barn begynner!!

Back
Topp