Skuffet over KK

Tusen takk alle sammen. Dere er så gode å ha. [emoji173]️[emoji173]️

Jeg har også fryktet dette i møte med KK, men har hele tiden håpa på å ta feil.
Dessverre gjorde jeg ikke det.

Jeg har snakket med ei venninne av familien som er sykepleier, hun jobber med klager innad i helsevesenet. Hun ble sjokkert og skal hjelpe meg formulere en god klage.

Jeg ser overlegen har journalført i dag ang timen i går. Og har tydeligvis «innvilget KS» med mindre babyen snur seg til lengdeleie innen 1.oktober.
Jeg er ikke redd for setefødsel eller vanlig hodefødsel. Men tverrleie eller strake føtter først går jo ikke.

Jeg setter nå alle kluter til verks og jobber for å få babyen til å snu seg (som jeg har gjort de siste mnd) men trapper opp behandlingsfrekvens hos kiropraktor, akupunktør og egenbehandling.

Jeg antar jeg ikke blir flyttet til Riksen, men kommer til å gå innom fastlegen i begynnelsen av neste uke. I dag hadde det ikke noe for seg fordi jeg bare begynner å gråte og klarer ikke ordlegge meg når noen spør.
Har også time hos min faste JM her på Voss på mandag og da kommer jeg til å snakke med henne om det.

Slenger meg på resten og lurer på hva i h****** enkelte har å gjøre innen helsevesenet?! Kan du ta det opp med jordmoren din og kanskje få en ny samtale med en annen overlege? Har selv vært i kontakt med 2-3 av de som er på Haukeland, og de var så hyggelige og gode alle sammen, så det var skikkelig dritt at du skulle møte på ei slik megge :/ Jeg håper også at du orker å sende inn en klage, for dette hørtes alt annet enn greit ut :o

Helt uhørt å bli behandlet slik. Lurt å sende klage, for en slik person har ikke bare en dårlig dag, det der er garantert ikke et engangstilfelle. Skjønner godt at du blir fortvilet, skuffet, sint, redd og alt mulig annet. Det er i alle fall mange andre steder å henvende seg dersom du ikke får oppfølgingen du trenger i Bergen eller på Voss. Håper det løser seg på best mulig måte for deg!

For ei me$#$e.. serr. Sende klage, be om å få prate med en annen lege.. og man har også fritt sykehusvalg..

Når jenta mi lå i tverrleie sa de at det var bare en vei ut og det var keisersnitt! Og du kunne da vel ikke planlegge dette, herremin for en lege..
Men her klarte legen å snu henne da, det var kjapt gjort og ikke vondt! Ble satt i gang like etterpå og fødte normalt. Og hun hadde da byttet på seteleie og tverrleie i flere mnd, ble helt sjokkert over hvor lett det var! Kunne jo være verdt et forsøk, ikke verre en at du avbryter hvis det gjør vondt osv.
Men vaginal fødsel er ikke mulig ved tverrleie så du må få snakket med noen andre altså, kan gjerne anbefale deg sykehuset mitt og legen min på pm, men blir en helt annen plass i landet :/

Av nyskjerrighet..... hva mente hun egentlig var den rette løsningen? Når hverken KS eller vaginal fødsel var mylig når babyen låg i tverrleie?
Skal du hoste opp babyen eller?

Nei. Si det. Hun mente det var vanskelig og sa hun ikke kunne avgjøre det alene.

Jeg leser ut fra journalnotatet at hun har konferert med seksjonsoverlegen. Og de innser at KS må til om han ligger i tverrleie.

Jeg håper inderlig jeg slipper KS. Men ut må jo babyen på et vis.

Så bra at det ser ut til at du får ks om nødvendig. Og veldig bra at du sender en klage, slik at det i alle fall kanskje ikke gjentar seg. Heia deg!

Dette er VIRKELIG ikke bra, og overhodet ikke sånn det skal være. Be om en second opinion på KK hvis du orker det, med en annen lege, eller bytt sykehus. Forstår godt at dette tærer på, og slik skal det ikke være.

Back
Topp