Skuffet over kjønnet?

Februargull14

Blir kjent med forumet
Sitter å ser på Unge Mødre på FEM, der en av deltagerne var skuffet over at hun fikk en gutt, hun ville heller ha en jente..

Andre her som har tenkt det samme, eller har et "favoritt" kjønn??

selv tror jeg at det er en gutt inni magen, men "ønsker" meg en jente. Men blir overlykkelig, uansett hva :D

har ikke sett episoden.. men har hørt flere som har sagt at de ønsker seg en jente...

Jeg håpte aldri på enten gutt eller jente, bare jeg virkelig fikk et barn :) fikk jente da, og nå er det samme om det er gutt eller jente, men hadde vært koselig å hatt en av hver :)

Altså, jeg bare ønsker at spiren klamrer seg fast frem til fødsel og håper på at den lille er frisk, uansett kjønn, MEN det hadde vært veldig mye mer praktisk med en jente til. Jeg har to gutter og en liten jente. Gutteklær har jeg gitt bort, jentebabyklær har jeg masse. Også skal de to minste, akkurat som brødrene, dele rom, da tenker jeg det hadde vært lettere med et gutterom og et jenterom, spesielt siden rommene er bittesmå...

Jeg har egentlig alltid sagt at jeg vil ha gutt, men nå som jeg er gravid, så blir jeg glad uansett, så lenge barnet er frisk og rask :)

Jeg tror jeg får en jente men møbler overhodet ikke skuffetom det blir gutt! :)

Ønsker meg jente, gjorde det sist også men kunne ikke brydd meg mindre når jeg fikk gutten min.

Hadde ingen ønsker sist og har ingen no :-) Vi visste ikkje kjønn forrige gang og når fødselen var over så kom vi ikkje på å spørre eingang :-p

Altså, man har jo ønsker.. Med yngste håpa jeg på jente. Og det så inderlig, så var skuffa i 10min kanskje etter oul.. Men jeg ville aldri bytta han ut med noen i hele verden..

Kunne aldri blitt skuffet over kjønnet selv... Men det er min mening:-/ synes det er trist å høre at noen kan bli "skuffet" over det ene eller det andre, mulig fordi jeg jobber med syke små! Ps: Mener ikke å tråkke noen på tærne her altså :-)

<3 Jente April 2012
Termin med nr 2: 5. Februar 2014

Skal ærlig innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg fant ut at det er en gutt i magen.
Men det betyr på ingen måte at han er mindre ønsket.

Jeg hadde et ønske om å ha ett av hvert kjønn og helst være ferdig med barn fordi jeg har veldig tunge svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme, bekkenplager og kroniske sterke ryggsmerter.

Så ja, jeg ble litt skuffet over at drømmen min ikke ble slik som jeg så det for meg. Skuffelsen er nok mye fordi jeg har sagt med meg selv at om nr 2 er gutt så blir det 3 barn, og jeg gruver meg allerede til neste svangerskap.
Og det at besteforeldrene på min side ønsker seg et jentebarnebarn og blir skuffet hver gang gjør at man føler at barnet man bærer på ikke er like ønsket. :(
Er ikke så gøy å få sursmiley tilbake fra tanter når man kunngjører kjønnet.

Men gud som jeg gleder meg til å treffe lillebror og bli kjent med han.
Ble jo helt forelsket i den ville krabaten som bor i magen min <3

Har til og med kanskje fått overtalt sambo på det ene navnet til lillebror :D
Kjenner at det blir det så mye mer virkelig når han har et navn <3

Termin 16 februar

Med første så var jeg der at jeg trodde at jeg ikke kunne bli en guttemamma. Jeg kunne ikke få en gutt, lå ikke i min natur. Fikk ei jente da.

Nå så ønsker jeg meg begge deler. Hadde vært stas med en gutt, noe jeg tror det er. Og hadde vært så stas med ei jente slik at vi kunne brukt mye etter eldste. Nå kan jeg ikke bli skuffet føler jeg, uansett blir det supert.

Termin 1.februar 2014

Jeg må innrømme at jeg hadde syntes det var skikkelig gøy å få ei jente! Har liksom alltid sett for meg at jeg skulle få ei jente først :) men blir selvfølgelig kjempeglad om det er en gutt der inne også! Å si at jeg kommer til å bli direkte skuffet vil være overdrivelse. Det viktigste er at det er et friskt barn :)

Termin 27/2-14 med første frø <3

Jeg tar i mot det som kommer! :-) har ikke noe ønske om kjønn i det hele tatt :-)

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

samme her, spiller ingen rolle hva kjønnet blir, så lenge det blir SA, og så lenge det er friskt :)

Hadde vært stas med jente siden vi har gutt fra før. Samtidig så tror jeg det hadde vært kjempekjekt for mini med en lillebror! Med andre ord så er det akkurat det samme hva som kommer :D gleder meg sånn til å få vite kjønn så vi kan handle litt, planlegge babyrom, tenke på navn og ikke minst fortelle en nysgjerrig storebror ♡♡♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har aldri brydd meg om kjønn. Måtte prøve så lenge med førstemann at kjønn ikke var noe viktig så lenge alt gikk bra.
Med andremann spilte det heller ingen rolle. Og da vi fikk vite at det ble gutt, ble jeg litt irritert på alle dumme kommentarer. 'Jaja, men da blir dere jo fort ferdige..' som om det var en selvfølge at vi skulle stoppe så fort vi hadde en av hver..
Så med tredje ville jeg ikke vite kjønn. Mye for å være irriterende og. For med en gang man har vært på UL, så er det det første alle spør om..;)

Med førstemann tenkte jeg ikke noe på det. Men jeg håper jo litt ekstra på ei jente nå så vi får en av hver. Men blir på ingen måte skuffet om det blir en lillebror. Hadde jeg hatt jente fra før hadde jeg håpet litt mer på gutt nå. Mye mere spent på kjønn den gangen her :)

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Hadde nok vært stas om det kom en jente her denne gangen, men blir aldeles ikke skuffet om det kommer en gutt!! Har gutt fra før!

jeg kjente litt samme dagen som oul at jeg nok hadde tenkt mer på kjønn enn jeg selv trodde :P jeg tenkte at det var heeeelt likegyldig hva det ble, men hadde nok ubevisst sett for meg at det var en jente inni der, så ble litt rart når jeg fikk vite at det var en gutt. Måtte bearbeide det litt før det virkelig sank inn på en måte :) nå gleder jeg meg over enda en gutt og funderer på navn og ser for meg hvordan han vil se ut og bli og...ja, bare gleder meg egentlig :)

det trenger ikke å ha noe å si at man kjente en slags sorg med en gang man får vite kjønn, det har bare noe med bildet man har dannet seg i hodet, ikke så mye om det kjønnet man får, men mer om det kjønnet man "mistet" (det kan kjennes som om man "mistet" en jente eller gutt fordi man hadde dannet seg et så tydelig bilde i hodet)

er lov å kjenne på slike følelser, det er ikke feil, helt naturlig, og betyr ikke at barnet som kommer er mindre elsket!! :)

Back
Topp