skuffet over jobben

Snart4barnsmor

Gift med forumet
Fikk høre av ei arbeidskollega at hun skulle på julebord til helgen. Og jeg er ikke bedt [&:] Er i permisjon og skal begynne og jobbe igjen i mars. Synes da jeg burde ha fått lov å være med selvom jeg er i permisjon.

Er det vanlig å gjøre det sånn?

Jeg har lest her inne at det er flere som ikke blir bedt når de er i permisjon. Jeg synst det er dårlig. Du er jo ansatt selv om du er i permisjon.

Tror ofte det er sånn at de som er i permisjon glemmes[&o]
Kan du ikke bare spørre om få komme da? Hvis invitasjonen går ut på mail, så har du antagelig ikke hatt mulighet til å svare når du er i permisjpn[:)]

ORIGINAL: Durken

Tror ofte det er sånn at de som er i permisjon glemmes[&o]
Kan du ikke bare spørre om få komme da? Hvis invitasjonen går ut på mail, så har du antagelig ikke hatt mulighet til å svare når du er i permisjpn[:)]

Tror jeg og... Jeg var med å arrangerte julebord og det var like før vi glemte å varsle de som var sykmeldt, i permisjon osv, for vi hang jo bare opp lapper og postet på intranettet.

Jeg var på julebord nå, er i permisjon. Men jeg spurte om det ble og fikk vite det, ordna barnevakt og meldte meg på via intranettet vårt, fikk ikke personlig invitasjon nei.

Håper de bare har glemt det, synd hvis de ikke regner med deg bare fordi du er i permisjon.

Nei, er ikke glemt. Flere av de andre ansatte som hadde skrevet meg opp på lista, men sjefen hadde bare strøket meg ut igjen.

ORIGINAL: Trinse85

Nei, er ikke glemt. Flere av de andre ansatte som hadde skrevet meg opp på lista, men sjefen hadde bare strøket meg ut igjen.

Er det muuulig[&:] Da hadde jeg også blitt veldig skuffa! Du er jo ansatt der selv om du har permisjon. Jeg ble invitert der jeg jobbet før selv om jeg var i permisjon.

Jeg blir invitert med på alt.

Synes det er sløvt an HR/personal og avdelingsleder å glemme de som er i permisjon, sykemeldt el

Og å bevisst utelate noen er direkte ondskapsfullt, og bør betraktes som mobbing/forskjellsbehandling

Det er jo noget speielt da!

skulle til å skrive at man ofte blir glemt når man er i permisjon.., men dette var jo riktig ufint av sjefen din da!

Dette er hva sjefen svarte:
Hei, ifølge reglene vi har å forholde oss til så kan vi ikke ta med personer som er i permisjon på julebord. Ikke uenig i dine argumenter og ser absolutt en sosial fordel av at du hadde blitt med. Dette er imidlertid en vanlig rutine når det gjelder personer i permisjon da skatteloven ikke tillater utgiftsposter på medarbeidere i permisjon. Når det gjelder ditt forslag om å betale selv kunne selvfølgelig det vært en mulighet.Men på de 5 månedene jeg har vært her har jeg ikke truffet deg og heller ikke pratet med deg så jeg har ikke vært klar over at det har vært et ønske å delta.

Hun har ikke prøvd å ta kontakt med meg på de fem månedene hun har jobbet der. Og jeg var innom jobben for en måned siden og da gadd hun ikke hilse engang. Ennå medarbeiderne mine presenterte meg som Trine som er i permisjon. Jeg måtte selv gå til helle på kontoret for å si hei. Og hun påstår fremdeles at hun ikke har hilst på meg. Og de andre har skrevet meg opp på lista flere ganger og hun har strøket meg ut gang på gang.

Hvis det er tilfellet at sjefen din har strøket deg fra listen flere ganger, synes jeg det er helt på sin plass å ta dette opp med sjefen din. Å faktisk gjøre som sjefen din har gjort, sender et meget sterkt og negativt signal, synes jeg. Du burde helt klart få en begrunnelse for hvorfor sjefen bevisst ekskluderer deg fra en sosial happening i regi av arbeidsplassen.

Hei, ifølge reglene vi har å forholde oss til så kan vi ikke ta med personer som er i permisjon på julebord. Ikke uenig i din eargumenter og ser absolutt en sosial fordel av at du hadde blitt med. Dette er imidlertid en vanlig rutine når det gjelder personer i permisjon da skatteloven ikke tillater utgiftsposter på medarbeidere i permisjon. Når det gjelder ditt forslag om å betale selv kunne selvfølgelig det vært en mulighet.Men på de 5 månedene jeg har vært her har jeg ikke truffet deg og heller ikke pratet med deg så jeg har ikke vært klar over at det har vært et ønske å delta.

Hun har ikke prøvd å ta kontakt med meg på de fem månedene hun har jonnet der. Og jeg var inneom jobben for en måned siden og da gadd hun ikke hilse engang. Ennå medarbeiderne mine presenterte meg som Trine som er i permisjon. Jeg måtte selv gå til helle på kontoret for å si hei. Og hun påstår fremdeles at hun ikke har hilst på meg. Og de andre har skrevet meg opp på lista flere ganger og hun har strøket meg ut gang på gang.

Herregud for et svar! Og det at hun ikke har møtt deg enda, da burde det jo være desto større interesse å ha deg med! Aldri før hørt om argumentet hennes.. og ikke en policy som er i Staten i alle fall!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hei, ifølge reglene vi har å forholde oss til så kan vi ikke ta med personer som er i permisjon på julebord. Ikke uenig i din eargumenter og ser absolutt en sosial fordel av at du hadde blitt med. Dette er imidlertid en vanlig rutine når det gjelder personer i permisjon da skatteloven ikke tillater utgiftsposter på medarbeidere i permisjon. Når det gjelder ditt forslag om å betale selv kunne selvfølgelig det vært en mulighet.Men på de 5 månedene jeg har vært her har jeg ikke truffet deg og heller ikke pratet med deg så jeg har ikke vært klar over at det har vært et ønske å delta.

Hun har ikke prøvd å ta kontakt med meg på de fem månedene hun har jonnet der. Og jeg var inneom jobben for en måned siden og da gadd hun ikke hilse engang. Ennå medarbeiderne mine presenterte meg som Trine som er i permisjon. Jeg måtte selv gå til helle på kontoret for å si hei. Og hun påstår fremdeles at hun ikke har hilst på meg. Og de andre har skrevet meg opp på lista flere ganger og hun har strøket meg ut gang på gang.

Herregud for et svar! Og det at hun ikke har møtt deg enda, da burde det jo være desto større interesse å ha deg med! Aldri før hørt om argumentet hennes.. og ikke en policy som er i Staten i alle fall!

Synes det var et dårlig svar jeg også. Med forrige sjefen vi hadde så ble venninna mi bedt når hun var i permisjon, men ungen hennes var bare to uker så hun takket selvfølgelig nei. Dette var i fjor. Og hvis det er tilfelle at reglene er sånn så vet jeg ihvertfall om en som ikke skal være med. jeg kunne da fått plassen hennes. Men neida. [&:]

Helt ærlig.. så hadde jeg nok ikke giddi å gått nå om jeg hadde fått invitason.. når det skal være sånnt styr

ORIGINAL: Fridasinmamma

Helt ærlig.. så hadde jeg nok ikke giddi å gått nå om jeg hadde fått invitason.. når det skal være sånnt styr

Nei, det kommer jeg nok ikke til å gjøre heller. Men kan ikke akkurat si hun gjør det noe koselig å komme tilbake ifra permisjon.

Fikk høre av ei arbeidskollega at hun skulle på julebord til helgen. Og jeg er ikke bedt [&:] Er i permisjon og skal begynne og jobbe igjen i mars. Synes da jeg burde ha fått lov å være med selvom jeg er i permisjon.

Er det vanlig å gjøre det sånn?

Helt vanlig. Jeg har ikke blitt invitert i år jeg heller.
Fikk ikke invitasjon i fjor da jeg hadde barselpermisjon t.o.m. 16.november... for julebordet var planlagt litt før det.... [8D] , Men fikk blitt med i fjor da... for var noen som trakk seg... og de skaffa billett til showet til meg også.

Det samme skjedde med meg, følte meg lite velkommen[&o] Da jeg tok dette opp fikk jeg beskjed om at det var min plikt selv å komme innom jobb å se på informasjonstavla....

ORIGINAL: Karla

ehhhh what??

nei det er ikke vanlig vil jeg tro...

Jeg ble bedt på den ene arbeidsplassen[:)]. På den andre ble jeg ikke bedt[:(]
Riktig som det skrives her at man er jo ansatt selv om man er i permisjon. Det gjelder også langtidssykemeldte.

jeg var i permisjon ifjor og fikk likevel invitasjon(sjefen ringte meg) til julebordet vårt.noe anna ivår arbeidsplass ville igrunnen vært rart siden vi har så god kjemi oss imellom.
jeg hadde følt meg snytt om de hadde glemt meg eller ikke hadde stræket meg fra lista.

Back
Topp