Jonahha
Forelsket i forumet
Føler meg skuffet over barnehagen. Vårt barn er minstemann i barnehagen og ikke fylt 11 måneder en gang. Han virker ha hoppet over krype stadiet og blir derfor sittende på en plass. Han ønsker jo å komme seg opp å forflytte seg og hjemme går jeg med han for at han får bevege seg og ta på ting. Jeg hadde gitt beskjed på samtalemøte om at jeg håper at de kan ta seg tid til å gå rundt med han, fordi det er veldig lett å ignorere han siden han sitter pent på gulvet og følger med på andre unger. Hjemme tør han å skrike til og vise at han er lei. Idag spurte jeg i barnehagen om han får bevegd seg noe og da er svaret "veldig lite". De har ikke kapasitet til å gå rundt med han, da hadde de trengt en til. Skjønner den biten, men så sier hun at de har snakket om dette og de ønsker at de andre unger skal stimulere han til å begynne krype. (som om alla unger kryper) DA kjente jeg irritasjon komme over meg. Alle barn er over 1 år der, springer og leker på egen hånd og jeg synes ikke at det er for mye å forlange at han får litt ekstra tilsyn. Når hun i tillegg sier " vi sitter og leker med han, så det er ikke sånn at han ikke får ekstra tilsyn" ja, da lurer jeg på om de ikke heller kunne ta han opp å gå med han i 5 min. Hvis de har tid å sitte med han så synes jeg at de har tid å gå med han også. Hun klarte også prestere å si at de ikke kan gå rundt med han hele dagen som jeg gjør. Hvis de skal gå rundt med han så går det ut over deres rygg og da blir alle sykemelde. Føler stor frustrasjon og for dere som ikke klarer å bestemme dere om hvorvidt dere skal ta 80 eller 100% permisjon (de som kan velge), så lær av dette. I barnehagen virker det som om ungen blir puttet i en boks. Sånn og sånn gjør vi det og har alltid gjort det, dermed basta. Veldig lite heldig for barnets rygg å bli sittende på rumpe i 8-9 timer. [:@]