Skuffet over at det ikke ble barselgruppe

H1985

Blir kjent med forumet
Pga Corona blir det ingen barselgrupper i kommunen jeg bor i. En kommune jeg flyttet til for 2 år siden og ikke kjenner noen i.
Hadde gledet meg til å bli kjent med noen og tenkte at når jeg får barn så blir det enklere...
Spurte på helsestasjonen om de ikke kunne koble sammen de som ønsket det, slik at de likevel kunne holde kontakten f.eks på Facebook inntil dette er over, men helsestasjonen mente dette ikke var deres bord, og at de ikke kunne holde på å utgi kontaktopplysninger uten samtykke.. Jeg synes det var en litt passiv og negativ innstilling til det hele..
Jeg har venner og familie som gjennom barselgrupper har fått venner for livet, så for meg som bor langt fra egen slekt og venner er dette en stor skuffelse.
Noen fler som har kjent på det eller er det bare meg?
 
Ja flere som har fått denne beskjeden og hs har på en måte rett men gjør en ræva jobb om de bare sier det vil jeg si. For barsel gruppe trenger vi. Sånn jeg gjorde det selv her, var at jeg lagde en Facebook gruppe som var lukket også ga jeg navnet på gruppen pluss ett «passord» de skulle skrive om de søkte seg inn i gruppen som hs kunne gi til alle som skulle hatt barsel grupper da, så får alle ett eget valg i en barsel gruppe på nett hvertfall. Da gir ikke hs ut opplysninger om personer meg gir de selv valg til å bli med i en barsel gruppe som kan møtes etter coronatiden også, og støtte nå. Vet ikke om du forsto hva jeg mente, men trur flere kunne trengt barselgrupper og dette var hvertfall løsningen jeg fant. Håper det funker hos dere også❤️ Det er uansett urettferdig å miste barseltiden vår og ikke få barselgrupper, akkurat som tiden nå ikke er tøff nok sånn som den er.
 
Ja det er kjipt at barsel tid ikke blir som tenkt
 
Skjønner godt hvordan du har det. Barselgruppe var desidert en av de tingene jeg gledet meg mest til, men jeg hadde ikke tatt pest med i beregningene over ting som kunne gå galt.. :facepalm: Jeg kjenner knapt en kjeft i kommunen jeg bor i. Heldigvis fikk jeg mast nok på helsesøster på helsestasjonen til at de tok en ringerunde for å høre om samtykke til å opprette ei Facebook-gruppe :angelic: så i morgen skal et par av oss på første trilletur sammen:cat:
 
Kjenner på det samme.
Her jobber hs med å finne en løsning fordi de vet hvor viktig barselgruppa er.
Flere alternative måter for å få igang noe digitalt uten å oppgi personopplysninger til noen
 
Veldig gjenkjennelig. Hadde gledet meg til å få et større nettverk. Jeg er alene med mini, og hadde gledet meg til barselgruppe og bli kjent med andre nybakte foreldre.
 
Kjempetrasig... hadde gledet meg til trilleturer sammen med andre mammaer nå som det er så nydelig ute og bli kjent med mammaene til de som skal gå på skole med babyen. Teite virus ødelegger for så mange !
 
Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Av alle tingene som blir annerledes med denne barseltida så synes jeg tap av barselgruppe er det tristeste! Jeg har en gutt på to, og flyttet hit vi bor nå da han var et halvt år. Hadde sett skikkelig fram til å bli kjent med flere i området i denne permisjonen.

På «min» helsestasjon sier de at de skal prøve å hjelpe oss å ta kontakt med hverandre hvis ting blir litt bedre da. Synes din helsestasjon virker uvanlig lite imøtekommende. Du kunne ikke prøvd å prate med noen andre der?
 
Min helsestasjon har spurt oss som skulle vært i barselgruppe om hvem som er villig til å oppgi navn og tlf nr, og så sendte de ut ei navneliste i posten til oss alle. Det står ikke e-postadresser, bare mobilnumre og fornavn på oss mødrene og fornavn på barnet. Jeg hadde nok foretrukket e-epostadresser, kommer ikke til å orke å begynne å sms’e alle sammen før jeg får mer overskudd. Men det er en start å ha noen navn og numre å KUNNE ta kontakt med, i hvert fall.
 
Min helsestasjon har spurt oss som skulle vært i barselgruppe om hvem som er villig til å oppgi navn og tlf nr, og så sendte de ut ei navneliste i posten til oss alle. Det står ikke e-postadresser, bare mobilnumre og fornavn på oss mødrene og fornavn på barnet. Jeg hadde nok foretrukket e-epostadresser, kommer ikke til å orke å begynne å sms’e alle sammen før jeg får mer overskudd. Men det er en start å ha noen navn og numre å KUNNE ta kontakt med, i hvert fall.
Hjelper bare det å ha muligheten
Min hs skulle finne en løsning nå over påske
 
Min helsestasjon har spurt oss som skulle vært i barselgruppe om hvem som er villig til å oppgi navn og tlf nr, og så sendte de ut ei navneliste i posten til oss alle. Det står ikke e-postadresser, bare mobilnumre og fornavn på oss mødrene og fornavn på barnet. Jeg hadde nok foretrukket e-epostadresser, kommer ikke til å orke å begynne å sms’e alle sammen før jeg får mer overskudd. Men det er en start å ha noen navn og numre å KUNNE ta kontakt med, i hvert fall.
Samme ble gjort her, men med fullt navn på mødrene. Så ei av dem tok kontakt med oss på messenger, så nå er vi der + Snapchat, og allerede blitt litt «kjent» de siste 2 ukene :happy:
 
Her har helsesøster satt oss i kontakt. En på gruppa tok initiativ så helsesøster sendte ut en melding og sa at hvis vi var interesserte i å ha kontakt via Facebook til vi kan møtes så kunne vi ta kontakt med denne personen på dette telefonnr. :)
Ikke kjempetrist for at det ikke har blitt noen barselgruppe, men er jo fint å ha noen som er i samme situasjon. Forrige gang ble vi en gjeng på tvers av flere grupper. :)
 
Jeg forstår deg godt, da jeg heller ikke kjenner noen i kommunen jeg bor i :(
 
Back
Topp