Skuffet og lei meg

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
var på første kontroll hos legen idag (12+4) og hadde gledet meg masse til å høre hjertelyden. Er egentlig det eneste lyspunktet som får meg med ekstrem legeskrekk til å orke å gå på kontrollene. For da blir jeg distrahert av det...
Men nei, DET gadd hun ikke bruke tid på sa hun. :sad010
Istede maste hun bare om kontroller og tull som gjør at lege/sykehusangsten min toppet seg totalt og jeg knakk sammen da vi kom ut i bilen ( sambo var heldigvis med).
Sambo nevnte også at legeskrekk var grunnen for sykehusvalget mitt men det enset hun heller ikke.

Hvordan er det med dere, fått høre hjertelyd på første kontroll med denne eller tidligere unger? Fikk høre i uke 12 med mini, da gjorde legen jeg hadde da, det uoppfordret,men med beskjed om at jeg ikke måtte bli stresset om jun ikke fant.
 
Vi fikk ikke høre. Hun sa at hun ikke gidder å prøve for om hun ikke finner så blir det unødvendig stress:shifty: hun sa at hadde jeg vært i uke 14 ca hadde hun gjort det:) så tror det er vanlig at de drøyern.
 
Fikk ikke jeg heller :( du burde dra på tul vist du er beskymret
Er ikke bekymret, er bare at jeg trenger noe som distraherer meg så jeg ikke begynner å tenke på alt mulig skummelt med sykehus.
Har hatt en tul og knakk sammen bare fordi hun mente hun måtte ta innvendig ( jeg fikk overtalt henne til utvendig) og orker ikke mer kontroller enn nødvendig...

Har kontaktet jordmor nå da, så kommer ikke til å gå på en eneste kontroll til hos legen ( samme jeg gjorde sist. Men da var det plutselig lagt inn en legetime så var en ukjent lege som hentet meg inn istede for jordmor. Panikkangst og skyhøyt blodtrykk på den kontrollen)
 
ring jordmor! Få time og oppfølging hos jordmor i stedet for! SÅ mye koseligere, og kun babyrelatert <3
 
også ser jeg nå at du HAR kontaktet jordmor. supert <3
 
Nei, det har jeg aldri hørt hos en lege.
 
Jeg får ekstra oppfølging, fikk høre hjertelyd i uke 8. Var også på UL i dag, uke 11, da prøvde han ikke heller. Men det gjorde ingenting. Hjertet slo 170 slag/min og det er nok bekreftelse.
Syns legen burde prøvd hvis det betyr mye for deg.
 
Du bør forresten få hjelp med angsten. Du skal mest sannsynlig bo på sykehus og forholde deg til helsepersonell når ungen blir født.

Det kommer til å gå fint!
 
Vi fikk høre hjertelyden men det var ikke hovedsaklig det hun legen sjekket etter så det ble med et par sekunder. Var litt skuffet over at vi ikke fikk lov å ha noen skikkelig moment over å høre hjertelyden til vårt første barn men at det ble sånn "åja der er hjertelyden -neste!" Stemning. Men veldig godt å høre, de korte få sekundene :p vi var i uke 11.
 
Første svangerskapskontroll her og i dag og legen lyttet ikke etter hjertelyd. Jeg glemte helt å spørre og, kanskje han hadde gjort det hadde jeg spurt... Har uansett priv. ul neste mandag så klarer å vente til da.
 
Fikk ikke høre hjertelyden så tidlig sist. Det er alltid en sjanse for at de ikke finner den så tidlig. Og da blir man i alle fall stresset. Håper du får bedre forståelse for angsten din ved senere anledninger <3
 
Så dumt at noen leger er så ... harde og kalde, liksom. Min er helt motsatt, er veldig heldig. Håper du får en bedre opplevelse hos jordmor.
 
Så dumt at noen leger er så ... harde og kalde, liksom. Min er helt motsatt, er veldig heldig. Håper du får en bedre opplevelse hos jordmor.
Ja, føler at alt skal være så rutine...
Hadde en helt fantastisk jm sist gang, men hun er 50 mil unna nå... Og fikk god forståelse på sykehuset også.
 
Du bør forresten få hjelp med angsten. Du skal mest sannsynlig bo på sykehus og forholde deg til helsepersonell når ungen blir født.

Det kommer til å gå fint!
Fikk god forståelse fra både jm og sykehus sist, så skal ha meg en samtale med jm på sykehuset etterhvert, tenkte å høre med de når jeg skal på ul. Har bla valgt det sykehuset jeg har valgt fordi sjansen for å få ha sambo boende der, er stor, og fordi de virker til å være litt mer mottakelig for innspill. Er ikke alle situasjoner jeg blir stresset i med leger heller, så går feks fint å ta med mini til legen.
 
Back
Topp