Skuffet etter UL..

Mæddis88

Flørter med forumet
Jeg har vært så sinnsykt sint og lei meg etter den jævla UL timen! Fader.. Alt er bra, og babyen er frisk. Det er jo supert! MEN, hun kjerringa tok driiiit dårlige bilder, ba meg hoppe litt inne på rommet der, for å tilslutt si at hun ikke kunne si kjønnet fordi hun ikke så det. Greit nok at babyen var sjenert, men hun kunne jo ha gitt det litt mere tid da.

Får bare vente på 3D ul.. Noen som har noen råd om hvor det er best og ikke sånn kjempe dyrt? Var i lysaker sist, og syns det var helt okej!

Skjønner at det er kjedelig å ikke få skikkelige bilder, men man kan faktisk ikke gjøre noe med slikt da.. 
Ikke alle har tid til å bruke ekstra tid på å skjekke kjønn f.eks. 
Da jeg var på ordinær med storebror fikk hun sjekket alt hun skulle og så kjønn. Men hun fikk dårlige bilder. Jeg var heldig og hun hadde ledig tid en liten time etterpå, så da fikk jeg komme tilbake. 
Men det hører med i historien at min mor jobber på føde/ barselavdelingen her og kjenner jordmoren godt, og hun visste at pappaen var utenlands med forsvaret og gledet seg til bildene siden han gikk glipp av ultralyden. 
Personlig synes jeg du skal være fornøyd med at dere fikk sjekket alt som BØR sjekkes, og at du har en frisk og rask baby i magen din =) 

Er fornøyd med at den var frisk, har ikke sagt noe på det. Ble jævlig skuffet, og sånn er det bare!

Ja jeg forstod det =) 
Men det er ikke sikkert det hadde hjulpet om jordmor hadde hatt bedre tid, noen babiser er bare noen skikkelige luringer =) 

Ja, det er sant! :-)

Akkurat derfor har jeg ingen særlige forventinger til UL. Er så kjedelig å bli skuffa over noe man ikke får gjort noen ting med.

Men så fint at alt stod bra til hvertfall :)

Uff så kjedelig når du har gått å gledet deg til dette lenge!  Jeg fikk heldigvis fine bilder og i 3D til og med, noe som jeg ikke hadde regnet med å få. Jeg var forbredt på å måtte ordne dette selv hos en privat klinkkk e.l. Har hørt at de har en privat klinikk på Jessheim som gir deg veldig bra 3D bilder. Håper det ordner seg for deg, og det gjør det helt sikkert skal du se :)

Vi var på 3D-ul i Drammen sist. De har det på St.Josephs, den privatklinikken som ligger oppe ved kirken på Bragernes.

Familieklinikken på Majorstua! Fantastisk dame som tar seg god tid! Var der i uke 12.  Bilder og Cd. Skulle visst om dette stedet da jeg gikk gravid sist og..

Skjønner at du er skuffa:(. Godt å høre at alt stod fint til. Nå har du iallefall en veldig god grunn til en ekstra UL;). Fragle - hvor mye kostet 3D på St. Josef?

skjønner hva du mener.
da jeg var på første ultralyd med guttungen hadde vi høye forventninger, vi gledet oss masse.først var det masse styr med et apparat som ikke fungerte, så hu som tok ultralyden var kjempe stresset. babyen var jo frisk og fin og vi var glade for det, men morkaka lå feil og hun kunne ikke finne kjønn.

vi fikk en ul til pga morkaka og satt igjen med en mye bedre opplevelse da.

Jeg ser at det koster nesten 1500kr nå, det er nesten 500kr mer enn da vi tok med storebror..

Edit:
Fant en på Lysaker som var billigere og det virker som om du får litt mer ut av timen også :)
http://www.ultralydklinikken.no/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=34

Gratulerer så mye med en liten frisk baby, skjønner godt du er skuffa, men gled deg til 3d`enHer var jeg på 3D på oslocity klinikken. Kjempefornøyd, men denne gangen tar jeg det nok bare på Jessheim Skal bestille til uke 24 igjen

Trist at du ikke fikk noen gode bilder og en god opplevelse, men jeg klarer ikke å holde det inne i meg.. Ordinær UL er ikke noen underholdningstime for spente foreldre, det er for å sjekke at babyen er frisk og at alt er som det skal.. For andre ting har man privat UL.. Såklart kjekt å få vite kjønnet på ordinær UL, men det er faktisk ikke det som er hensikten med den! 

På Jessheim har jeg hørt de tar 1000,- Men det er bare noe jeg har hørt altså...

Jeg kan forstå at du er skuffa..
Men igjen så har de gjerne satt av så-så lang tid på undersøkelse, og da i utgangspunktet for å sjekke det de skal.
Jeg var på UL igår, og fikk heller ingen bra bilder. Vi fikk med oss ETT eneste bilde, og det var kjempedårlig. Rett og slett fordi babyen bare snudde ryggen til og ikke ville være med på det bildetullet :) Men er likevel ikke skuffa. Kanskje det bare er jeg som tar lett på det..
Nå må jo vi tilbake på ny UL fordi jm ikke fikk noe bra bilde av hjertet, og da får vi mulighet for bedre bilder og sjekking av kjønn, så sånn sett er vi heldige der.
Gratulerer så mye med en frisk og rask baby i magen
Håper du får en bedre opplevelse på 3D, og får mer ut av den timen :)

Back
Topp