Skuffet etter sv.kontroll 12 uker

Felicidad

Gravid med # 1
Er gravid for første gang. Hadde derfor litt forventninger til dagens 12-ukers-kontroll hos legen, men ble temmelig skuffet gitt. Eneste jeg gjorde der var å ta noen blodprøver (skal ta urinprøve senere), gå igjennom helsekortet og få utdelt ei bok. Når han begynte å avslutte samtalen spurte jeg om han ikke skulle foreta noen undersøkelse. Han spurte: "undersøkelse? hva tenker du på?". Meg: "nesj... av fosteret?!". Det viste seg at de ikke bruker å lytte etter hjertelyden, da det er så vanskelig å finne hjertelyden så tidlig. Han mente at det bare ville gjøre meg urolig dersom han ikke fant den. Bah.. :(

Er det vanlig at det ikke skjer mer på første sv.kontroll? xsmile8

Jeg er også førstegangs og legen min gjorde aldri noe (lytte til hjertelyden, måle symfysen, kjenne på magen) før etter jeg hadde vært på OUL i uke 20..

Sendt fra iphone via bv forums app

Da jeg var på min første kontroll i ca uke 8 så tok jordmor symfysemål, men lyttet ikke etter hjertelyd. Tror det er mest vanlig at de forsøker å lytte etter hjertet...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kom plutselig på at jeg har time til jordmor i neste uke også. Yeey! :smiley-bounce012:smiley-bounce013 Slipper forhåpentligvis å vente så lenge som rundt uke 20 før jeg får bekrefta at det fortsatt er noe liv der inne. (Tipper dere kan se for dere skuffelsen når dere ser entusiasmen for å ha time til jordmor! haha)

På begge mine første svangerskapskontroller har det vært bare blodprøver, urinprøve og helsekort. Har aldri vært noe tema å høre etter hjertelyd eller noe sånt. Så første svangerskapskontroll er ikke så stas her i gården eller, men morro å få bekreftet graviditeten hos lege da :)