Skuffet etter første jordmortime... Fler som har vært hos jm?

jece85

Forelsket i forumet
Var hos jm i dag, men hun gjorde ingenting. Er 12 uker i dag. Men hun ga meg bare masse reklame og sajeg ikke måtte smake på alkohol ( som om jeg ikke visste det!) ble så skuffet. Ikke urinprøve, bt, lytte etter hjertelyd, ikke kjente hun etter kanten på livmor. Fikk ikke engang helsekort:(

Hva har dere andre gjort på jm timen?

Ja det var merkelig. Har ikkje vert hos jm ennda,men var hos legen nå i uka og da tok hun urinprøve,blodtrykket.. Trudde jordmødre skulle gjer det på hver time eg..

At du ikke fikk helsekort er jo kjemperart!! Og blodtrykk og urin burde vel sjekkes!
Hjertelyd og symfysemål vet jeg mange venter med. De fleste jordmødre sjekker ikke etter hjertelyd før uke 14-15. Min venter til uke 18(!!) :)

Var hos jm i dag, men hun gjorde ingenting. Er 12 uker i dag. Men hun ga meg bare masse reklame og sajeg ikke måtte smake på alkohol ( som om jeg ikke visste det!) ble så skuffet. Ikke urinprøve, bt, lytte etter hjertelyd, ikke kjente hun etter kanten på livmor. Fikk ikke engang helsekort:(

Hva har dere andre gjort på jm timen?

Var dette på Gjøvik?

Merkelig. Jeg har alltid hatt første kontroll og legen. Da settes det av en klokke time med urin prøve, blodprøver, blodtrykk, høre hjerte lyd, sjekker brystene for kuler, og symfyse og fundusmål og fylt ut helsekort!

Rimg legen din og få en førstekontroll der!

Helsekort og måle blodtrykk og urinprøve er rart ikke ble gjort, hvis hun ikke da regnet med at du skulle til legen nå snart da. Men hjertelyd og kjenne etter kanten på livmora vet jeg det er mange som venter med. Jordmora har ikke gjort det på meg før etter ordinær ultralyd.

Det var nå merkelig.... Jeg var til legen i uke 9.. Fikk helsekort, målte blodtrykk og målte magen(livmor)..

Jeg skal jo ta blodprøver neste uke. Så er vel greit, kAnskje jeg får time inne hos legen samtidig..

Back
Topp