Skuffet bursdagshilsen

• Trådstarter Trådstarter Skuffet bursdagshilsen
  • Opprettet Opprettet
S

Skuffet bursdagshilsen

Guest
Kjempeteit å reagere eller??

Hadde bursdag i går. Og fylte 30. Jubileum.

En av mine aller beste venninne skriver bare: gratulerer med dagen! På fb. Thats it. Ingen tlf eller noe.

Så skriver hun en laaaang og personlig gratulasjon til en annen jente som hadde bursdag på fb. Ei jente som hun ikke er så nær engang

Tenkte litt sånn.. er vi ikke så gode venninner?

Hvordan hadde dere reagert?

Kjempeteit å reagere eller??

Hadde bursdag i går. Og fylte 30. Jubileum.

En av mine aller beste venninne skriver bare: gratulerer med dagen! På fb. Thats it. Ingen tlf eller noe.

Så skriver hun en laaaang og personlig gratulasjon til en annen jente som hadde bursdag på fb. Ei jente som hun ikke er så nær engang

Tenkte litt sånn.. er vi ikke så gode venninner?

Hvordan hadde dere reagert?

Hadde blitt skuffa og tenkt at vi ikke var så når som jeg trodde. Litt rart at hun skriver en lang mld til ei jente hun ikke er så nær men en liten en til deg som skal være nær. Hadde spurt henne hvordan hun anså vennskapet deres også.

Høres ut for meg som om hun tar vennskapet med deg for gitt og ikke anstrenger seg så mye lenger og at hun ønsker å bli bedre venn med den andre.

Med mine venner er det litt motsatt; de vet at vi er der for hverandre uansett, og at vi har kjent hverandre lenge (og godt), så ingen av oss tar oss nær av at det ikke lages så mye ut av ting på sosiale medier. :) Med venner har man lenger lunte, tenker jeg.
Men, det er kanskje bare sånn vi, og våre vennskap er. :)

Kommer an på..
hadde nok kanskje forventet litt mer en. Bare gratulerer med dagen, spes hvis jeg såg at hun skrev langt og mye fint til en annen som ikke var så nær..
hadde nok kjent litt på det, men ikke brydd meg noe særlig egentlig..
men så lenge hun er hyggelig ellers og du føler hun setter pris på deg hadde jeg forholdt meg til det.

Men slike ting er en liten tankevekker, så du kan jo følge litt med. Hadde kommet til å vært like «kort» på hennes bursdag, bare for å markere at du ikke hopper i taket for henne.. kanskje hun da blir litt betenkt? Kanskje tar hun deg forgitt?

Dette er grunnen til at jeg bare skriver kort til alle. Da blir det ingen forskjell. Det kan bli ille for noen det også, men dette med at "alle" kan lese hva "alle" skriver til hverandre er og blir en utfordring i sosiale medier.

Kanskje hun ikke tenkte over at det ble ulikt? Kanskje hun hadde bedre tid den andre dagen? Mulig bursdagshilsenen blir mer utfyllende neste år?

Hun kan jo ha vært i farta, og ha trodd at dere er så gode venner at utbrodering ikke var nødvendig..

Det kan ikke føre noe godt med seg å overtenke andres motiv over sånne småting, plutselig ilegger du folk meninger de overhodet ikke har fordi hjernen din har jobbet på høygir :shy: Jeg ville ikke konfrontert henne om dette, men det er nok fordi jeg selv hadde oppfattet det som noe overdramatisk hvis bestevenninna mi stilte meg til veggs over en svak bursdagshilsen..

La heller tiden dere bruker sammen vise hvor nære dere er :) Time will tell ❤

• Liker
Reactions: B
Hun kan jo ha vært i farta, og ha trodd at dere er så gode venner at utbrodering ikke var nødvendig..

Det kan ikke føre noe godt med seg å overtenke andres motiv over sånne småting, plutselig ilegger du folk meninger de overhodet ikke har fordi hjernen din har jobbet på høygir :shy: Jeg ville ikke konfrontert henne om dette, men det er nok fordi jeg selv hadde oppfattet det som noe overdramatisk hvis bestevenninna mi stilte meg til veggs over en svak bursdagshilsen..

La heller tiden dere bruker sammen vise hvor nære dere er :) Time will tell ❤
Må si meg enig. Hadde nok ikke brukt så mye energi på det.

Jeg tror egentlig det høres ut som at du må ta tak selv og fortelle hvor big deal det er for deg å bli 30, for eks ved å ha et selskap. Kanskje fremstår du som en som ikke har vist deg så opptatt av oppmerksomhet tidligere som kanskje gjør at denne venninnen din tenker at du kanskje foretrekker en slik melding,m.

Oj jeg kunne fint å ha gjort noe sånn uten det forteller noe om hvor gode venner jeg er med hvem osv... hadde ikke tenkt på det...

Jeg tenker, er en Facebook gratulasjon. Kan være flere gunner din ble kort. Sette tvil på hvor gode venner dere er pga en meling, da kan hun tenkte det samme, at en meling skal definerer dere og får deg til å sette spørsmålstegn, og hvor sterk er egentlig et vennskap da?

Gratulerer med overstått
Selv skriver jeg alltid litt ekstra til se beste vennene mine når det er bursdag sp jeg skjønner du ble litt skuffet

Gratulere med overstått bursdag. Vet selv hvor skuffende det er når en av sine nærmeste (søsken) ikke tar kontakt på bursdagen. Syns det er like dårlig når mine barn heller ikke får noen som helst gratulasjon eller liten gave på deres bursdag fra dems tante når jeg vet hvor mye jeg har stilt opp for henne og barna. Gjør det samme tilbake og hvis det blir diskusjon av det så si klart ifra hvorfor du gjorde det.

Hadde ikke shenket det en tanke.. hvem vet hva annet hun hadde å gjøre når hun skrev gratulasjonen. Jeg skriver korte når jeg ser det for hvis ikke glemmer jeg gjerne å gratulere personen i det hele tatt. Facebook for meg er uansett en upersonlig ting. Tenker ikke over at jeg er bedre eller dårligere venner med den ene eller andre. Verden har for lite å bekymre seg for om man skal bli fornærma av en kort gratulasjon på face...

Back
Topp