skuffet å redd:(

Sofiemor88

Glad i forumet
da legen skulle lytte på hjerte lyd til barnet inni livmoren min, så hørte en kunn mitt hjerte ingen hjerte lyd fra barnet, hun mente det at det var for tidlig å høre noe, at livmoren min lå for langt nede enda til å kunne høre noe. at i uke 12 var det mer sjangs, men jeg ble redd for dette her , tenker at om barnet er dødt!! trenger noe oppmuntrende å posetive ord??, for jeg er livredd nå for om noe er galt:(

Jeg skjønner deg kjempe godt.. Men som jeg har hørt er det ikke ofte jm eller lege vil lete etter hjertelyd så tidlig pga de ikke alltid klarer å finne det så tidlig.. Jeg er selv i uke 14 og finner ikke hjertelyden med doppleren min hjemme..:(( men tror ikke du skal bekymre deg:))

Prøver å tenke posetivt, men jeg ble veldig redd å skuffet over at jeg ikke hørte hjertet til barnet, var så spent der jeg lå, tror det værste. håper bare ikke jeg begynner å blø da mister jeg det ialfal, men hadde hjelpet på om jeg fikk høre hjertet. snakket med ei hun fikk høre alerede i uke 8, å det ble ikke noe bedre avslappet av den grunnen. håper bare jeg får høre neste gang. akkurat nå så er jeg veldig redd å stresset, jeg begynte å gråte da jeg gikk ut av døren på legesenteret.  

ingen fare overhode, altfor tidlig å forvente å høre noe!:)

Var nok altfor tidlig å høre noe! Dette går nok bra :)

Jm hørte ikke hjertet i uke 12 her. Vanlig! Skummelt! De burde nesten holdt seg til å ikke prøve å finne hjertelyden før de var sikker på å finne den! Jeg så heldigvis bankende hjerte 1 uke før, men stresset? Ja!!

Sånt som dette er jo grunnen til at mange leger ikke vil prøve å finne hjertelyden så tidlig i svangerskapet, det skaper bare masse bekymring. Da jeg var til første kontroll hos fastlegen min ca i uke 11 sa hun at hun ikke ville prøve å finne hjertelyden hvis ikke jeg insisterte på det. Jeg ville ikke at hun skulle gjøre det selv om jeg to uker tidligere hadde sett et lite knøtt på UL. Vet at jeg hadde blitt så stressa hvis hun ikke hadde funnet den.

Hvis legen i tillegg sa at livmoren din fremdeles lå langt nede i bekkenet er det ikke noe rart i det hele tatt at han/hun ikke kunne høre noen hjertelyd.

Hvis du er veldig bekymret kan du jo bare bestille en time til privat ultralyd så slipper du å gå og tenke så mye på dette :) 

Tusen takk for svar,  hun sa ingenting om det at det var nødvendig med tidlig ul, men jeg vil først vente på blodprøvene å urinprøve resultatet, nå var det da sånn at hun sa først til meg at det ikke var sikkert hun ville finne noe hjerte lyd siden det var tidlig. men jeg ville høre alikevel da for å vere sikker.

jeg var så sikker på at livmoren min var komt lengre opp siden jeg har hat sånn mens lignende smerter , for det har jeg i blandt å lurte da på om det kunne vere grunn til at livmoren komm opp . men så feil kan en vel ta. så lenge jeg ikke  får krampe sammen trekning å blør sa hun at det var ingen grunn til å bli bekymret.  det jeg satser på nå er at jeg får høre lyden senere om noen uker. om jeg ikke hører noe da så vurdere jeg vel å høre om jeg kan få en ul før uke 18 . 

Legen fant ikke hjertelyd på meg heller i de to første svangerskapene mine, men alt var greit fordi :) Tror det er mer vanlig å ikke finne den.

Jafseslafsaslappfis skrev:
ingen fare overhode, altfor tidlig å forvente å høre noe!:)

signerer-...

Det er jo kjempeforskjellig fra person til person hvor tidlig man kan høre hjertelyden. Og om det er første svangerskap, eller om man har barn fra før. Kan også hende morkaken din ligger på fremsiden, og da tar det ekstra lang tid før man kan høre noe. Morkaken kan feste seg hvor som helst i livmoren :-) Jeg var på privat ul i går, og min lille baby sprellet og vinket :-) Det er veldig verdt pengene.. Tro meg! Jeg var ikke fordi jeg var bekymret, men fordi jeg ville se den lille før oridinær ul :-)

bare ta det helt med ro :-) eg hørte ikkje hjerte lyden før i uke 13+5 :-) da brukte eg min egen doppler pgr av at eg var hos legen i uke 7..du har ingen ting å bekymre deg over :-) kos deg og nyt tiden :-)

slapp av ;) i uke 16 ville de ikke lete med meg pga det var ikke sikkert man kunne høre det enda :)

Du trenger ikke vært bekymret nei som de sier lengre opp her! Jeg var i samme situasjon som deg. Uke 11, og trudde jeg fikk høre hjertelyden. men neida, det var for tidlig sa hun.. Så jeg skulle komme tilbake ETTER UL timen som var leeeenge til.. Så jeg ringte til jordmor noen uker etter og bestilte time til i dag. Er nå over 15 uker, og fikk høre hjertelyden. Så du trenger ikke tenke på det! Kanskje du også skal bestille en ekstra time så du får høre hjertelyden om noen uker? Det var verdt der :-)

Belive89 skrev:
Du trenger ikke vært bekymret nei som de sier lengre opp her! Jeg var i samme situasjon som deg. Uke 11, og trudde jeg fikk høre hjertelyden. men neida, det var for tidlig sa hun.. Så jeg skulle komme tilbake ETTER UL timen som var leeeenge til.. Så jeg ringte til jordmor noen uker etter og bestilte time til i dag. Er nå over 15 uker, og fikk høre hjertelyden. Så du trenger ikke tenke på det! Kanskje du også skal bestille en ekstra time så du får høre hjertelyden om noen uker? Det var verdt der :-)

Ja jeg har ringt , men de sa jeg måtte ringe tilbake igjen tirsdag morgen fordi det var ikke folk på kontoret da jeg ringte, så da får jeg vel muligens bestilt time hos JM. :)  får håpe jeg hører neste gang :)

Jordmor var veldig skeptisk til å høre etter hjertelyden, og jeg var 15 uker når jeg var der. Hu gjorde det bare hvis vi lovte å ikke bli redde om hu ikke hørte noe, fordi det var veldig vanlig at man ikke hørte det også. Og dette var som sagt i uke 15.

Jeg var hos legen i går, og vi sjekka. Og fikk høre hjertelyden. Men.. hun leitet en stund, og hun advarte på forhånd at det var bare kanskje... KANSKJE... vi hørte den. 
Hadde egentlig ikke forventet noe.

Mangen leger og jordmor vil ikke prøve før en er oppi 14-16 uker for før så kan det være fortidlig. Ikke noe å være redd for :-)

Back
Topp