skuffa!

Mrs b

Forumet er livet
VIP
må bare dele det med dere.

jeg blei så utrolig skuffa i dag.sende meld til ei gammel(men god)venninne om at jeg var gravid for et par dager siden.

vi snakker ikke så ofte sammen,men når vi snakker å har vi altid en god tone å jeg savner henne veldig(hun flyttet bort for noen år siden)

jeg sa i samme meld at ei anna veninne av oss også var blitt gravid.

så:to dager etter på får jeg i svar at siden hu andre også var gravid måtte hun også tenke på å få barn snart.

ingenting om meg å min graviditet,ikke gratulerer ingen ting[:(]mener ikke at følk skal sette himmel og hav i bevegelse,men jeg forventa nå en reaksjon!!!
til og med dama på coop reagerte mer positivt en dette[:D]

nei men seriøst jeg kjente jeg ble lei meg!og orker ikke skrive el ringe henne!enveis kominikasjon fungerer ikke for meg![&:]

ja jeg var innpå tanken,men hun ringer meg aldrig eller noen ting lengre.så jeg ble litt paff!

åsså disse hormonene da[&:]blir litt ekstra lei da vettu.hehe

En-veis-kommunikasjon er kjedelige greier ja.. Dumt det skal være slik. [:(]
Men ikke ta det for nært av dette.. Konsentrer deg heller om de posotove tingene i livet ditt du! Og de som er deg nær og står sammen med deg.. [;)]

Må få dele ei erfaring jeg har fra ei venninne også.. men den er litt spesiell. [8|]
Hun har i mange år gjort alt for å prøve å bli gravid, til og med prøverør. Men det klaffer aldri liksom.. Hver gang vi har møttes så har hun "tømt" sin frustrasjon over meg og alltid sagt det var så godt å snakke med meg siden jeg var den eneste igjen av hennes venninner som ikke var gravid eller ha barn.
Tror dere jeg grudde meg noe alldeles forferdelig for å fortelle henne om min graviditet.... Som i tillegg skjedde når jeg gikk på p-piller [&:]
Hun ble desverre veldig stille da jeg fortalte det, men gratulerte. Nå har hun flytta til en annen del av landet for å skolere seg litt mer i noen mnd, og jeg har ikke snakka med henne siden.
Jeg skal uansett fortsette å ringe henne og støtte opp så langt hun lar meg. Men det blir liksom veldig forandret mellom oss.. dumt! [:-]

uff ja,skjønner det.selv om hun er glad på dine vegne så er det sikkert tungt for henne!

men hun kan jo ikke regne med noe annet da.folk får barn å andre ikke.dumt men slik er det![8|]

Ja, jeg satser på at det går seg til.. Og jeg er sikker på at ordner seg for hennes også, bare hun slapper av litt. [;)]

Sånn har jeg også opplevd bare litt annerledes. Min beste venninde, barndomsvenninde, kommer aldri på besøk til meg uansett hvor jeg bor...[:(] vi har jo flytta litt rundt, har bodd i Kristiansand, Kirkenes og nå Elverum, og hit er det jo ikke værre enn at hun kan sette seg på toget... [:(]Men nei... hun reiser til Stockholm for å besøke en annen venninde av oss, og til Australia for å besøke søsteren sin. Ikke ringer hun eller sender spesielt mange meldinger, og skrive brev gjør hun heller ikke. Hun er ikke gift og har ingen barn eller andre forpliktelser enn jobben sin. Hver gang vi/ jeg er på besøk i trondheim er jeg alltid innom henne og vi prater sammen som om vi hadde gjort det hver dag. Jeg er kjempeskuffet over at hun aldri kommer til meg, og gikk lenge rundt med dumme tanker om hvorfor... [8|]Nå har jeg egentlig sluttet å bry meg så mye om det men blir jo litt lei meg, spesielt etter at hun ikke kom i dåpen til Brage Andreas enda hun hadde sagt ja til å være fadder.[:(] Hva gjør man med slike?? Jeg har sendt henne utallige invitasjoner om å komme på besøk, muntlige og skriflige... Kanskje det har noe å gjøre med at hun ikke har mann eller barn, ikke vet jeg, men spesielt hyggelig å tenke på er det jo ikke.

er det samma veninna vi snakker om?[:D]

nei det er sannelig ikke godt å si hva man kan gjøre!men når di eller du flytter bort å den ene siden ikke oppretholder kontakten,blir det slitsomt.å ikke så mye mer man kan gjøre![8|]

Nei sånn er det... Har jo skaffet meg andre venninder opp i gjennom årene, men hun er tross alt den som kanskje kjenner meg best, som var forlover i bryllupet vårt osv...[>:]

jeg vet,er noe spesielt med barndoms venninner.[&o]

men man vokser i fra/bort fra hverandre noen ganger.jeg har ikke daglig omgang med noen av mine "gammle"venner.dvs fra barne skolen lengre.

jeg har fort funnet ut hvem mine riktig gode venner er med å flytte bort/di flytter bort.noen holde altid kontakten mens andre faller ut![8|]

man må sette pris på di venne man har![:)]

ORIGINAL: Mayajenta

det beste man kan gjøre er egentlig å bare kontakte henne og fortelle hva du føler og spørre rett ut hvorfor.. ærlighet varer lengst sier nå jeg...sikker på at det ikke er så ille.. klem

å det gjore jeg![:)]å jeg hadde jo sagt det til henne før???hallo jeg husker det ikke, men hu la ut.så i meld hadde hun fokuser på den andre venninna siden det var nytt!blei jo kjempe flau,når hun begynte å fortelle hvor glad hun var på mine vegne å at hun skulle komme hjem når jeg hadde født!trodde ikke vi sa det til NOEN før alle fikk vite det jeg.[8|]

godt var det at det ordna seg iallefall.men jeg ga klar beskjed om at hun måtte skjerpe seg å ta mer kontakt![:)]

det håper jeg at hun gjør også.[:)]

Fint for deg da!![:D] Jeg får vel prøve å ta en telefon her jeg også.... har sagt henne før at jeg er litt skuffa over å ikke få besøk osv. men da virka det ikke som om hun tok det til seg, hun begynte bare å ro seg bort....[>:]

Skal ikke være enkelt.. tror noen også forsvinner automatisk ut av hverandres liv når livssitusjonene går i hver sin retning. [:(]
Har ei venninne som aldri kommer på besøk til meg, enda jeg bor midt imellom henne og mora, som hun besøker minst en gang i uka. Men hun er flink til å ringe, og maser om at jeg skal komme til henne. Det er mye verre for meg å ta meg tid da jeg har en heltids- og en deltidsjobb, mens hun går arbeidsledig.. Jeg har inntil i fjor sommer dratt på besøk til henne jevnt og trutt, mens hun enda ikke har vært hos meg og sett hvordan jeg har det på nesten 2 år! [>:]
Men men.. det ser jo ut til at vennskapet vårt holder i evigheter uansett. Vi vokste opp sammen, så tid og avstand har ikke klart å skille oss enda.

Back
Topp