Skuffa!

Lillfisen

Glad i forumet
Ja, nå er jeg altså skuffa. Var helt klar på at jeg skulle legge innlegg på jubeltråden i dag om at jeg hadde vært hos jordmor og lytta på hjertet for første gang. Hun målte alt annet, men hadde ikke lyst å lytte etter hjertet så tidlig i tilfelle hun ikke fant hjertelyden. Jeg har ikke sovet hele natten fordi jeg var urolig for at noe skulle være galt.
Jaja, det var dagens utblåsning :) Alt er sikkert bra, det vet jeg jo, men det er jo en måned til UL. Lenge å vente på å høre det lille hjertet for første gang! :)

skjønner at du er skuffa, men er veldig vanlig hos mange jordmødre å ikke ville lytte etter hjertelyden så tidlig. Men den lille har det nok uansett topp i hula si ;) :) også blir det jo suuuperstas når ul-dagen kommer da :D

gleder meg no helt ekstremt :D akkurat en måned til min ul i dag :) bra sommerferien og et bryllup kommer mellom, for da går det nok ekstra fort ;) samtidig har jeg jo ikke lyst at sommern skal gå fort heller :P dilemma ;)

skjønner at du er skuffa, men er veldig vanlig hos mange jordmødre å ikke ville lytte etter hjertelyden så tidlig. Men den lille har det nok uansett topp i hula si ;) :) også blir det jo suuuperstas når ul-dagen kommer da :D

gleder meg no helt ekstremt :D akkurat en måned til min ul i dag :) bra sommerferien og et bryllup kommer mellom, for da går det nok ekstra fort ;) samtidig har jeg jo ikke lyst at sommern skal gå fort heller :p dilemma ;)

Ja.. Forstår jo greia ;) Hun sa at om jeg hadde veldig lyst kunne hun lytte, men jeg sa bare at det gikk fint. Forstår argumentasjonen, og hadde blitt skikkelig stressa om hun ikke fant noe. Trodde de lytta så tidlig forrige gang :) Mye jeg ikke husker forstår jeg! Takk for gode ord ;)
Sommeren kommer til å gå kjempefort her også. To korte uker igjen på jobb, vel to uker på ferie og så er det UL!

Var langt er du på vei da?

Sist jeg var gravid hadde jeg kraftig uvi med sterke magesmerter. Var hos legen og han fant ingen hjertelyd og sendte meg på ul. På sykehuset ble det bare sint over at han hadde prøvd å finne den i uke 12 allerede..
Denne gangen var d ingen spørsmål om å lytte og legen fant den lett i uke 12.
Så er veldig forskjellig praksis rundtom ;)

Men forstår det er skuffende og frustrerende..

Nja.. Litt usikker, i følge papirene mine var det vel ca 15 uker nå, i følge meg (som er absolutt minimum) 13+3. Så tenkte at det ikke var så tidlig.
Men forstår jo hvorfor hun ville vente! :)

Godt at alt var bra forrige gang da i alle fall! :)

Legen fant ikke hjertelyd i uke 13+2 (iflg papirene var jeg 14+5), men han understreket flere ganger at det var større sannsynlighet for å ikke finne den, enn å finne den så tidlig. Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt, men mannen er rimelig stressa. Han har sluttet å snakke om babyen... Dumme meg som fortalte han det!

Legen fant ikke hjertelyd i uke 13+2 (iflg papirene var jeg 14+5), men han understreket flere ganger at det var større sannsynlighet for å ikke finne den, enn å finne den så tidlig. Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt, men mannen er rimelig stressa. Han har sluttet å snakke om babyen... Dumme meg som fortalte han det!
Uff da! Som du sier betyr det jo helt sikkert ingen verdens ting! Når har du neste kontroll då? Blir vel kjekt å få et bevis for å roe mannen i alle fall :)

Uff da! Som du sier betyr det jo helt sikkert ingen verdens ting! Når har du neste kontroll då? Blir vel kjekt å få et bevis for å roe mannen i alle fall :)

Har kontroll 11 juli og OUL 17juli, så det er jo ikke lenge til. Har planer om å ha med mannen til legen, for legen lovet å lete etter hjertelyd igjen. Krysser fingrene for at babyen samarbeider litt da... Jeg kjenner jo at livmora har vokst fra rett over symfysen til et lite stykke under hoftekammen på litt over 2 uker, så jeg regner jo med at alt er som det skal, men det er jo ikke greit for en mann å forstå... :)

Her fant både jeg og legen den selv med en gang fra uke 10...
Husker forrige svangerskap, så sa jordmor at i uke 12 skulle man kunne finne den, og det gjorde hun også..
Så er vel litt forskjellig fra lege til lege/jordmor til jordmor...

Jeg var hos fastlegen og fikk høre hjertet i uke 10+1 sist, og 11+0 denne gangen. Har jo skjønt at det er veldig tidlig, og han sa også på forhånd at han ikke regnet med at vi skulle finne noe lyd. Men fsnt med en gang. Når jeg var der sist, for øvrig, for en uke siden, så tok det litt tid før han fant den igjen. DA ble jeg stressa! Men det gikk til slutt. Det er kanskje greit også, at de unngår det for at ikke folk skal bli så svette når de ikke finner noe. Men du kunne jo ha insistert hvis du virkelig ville prøve, skjønte jeg.

Usj, nå fikk jeg nesten lyst til å ringe legen på mandag. Får meg ikke til å fortelle familien (altså mine foreldre og søsken) før jeg vet at det er liv. Har PCOS, så det er jo en litt større risiko for SA (ikke blødd, heldigvis) og MA, så jeg klarer bare ikke å si det. Er 14 uker i morgen (minst, muligens 15), så føler at det er på tide at de får vite...

Back
Topp