Skuffa og fornærma :-(

FruAH

Glad i forumet
Da vi fikk barn ringte vi først besteforeldre før søsken og venner. I siste rekke på Facebook. Selv var jeg bare innom å leste gratulasjoner men skreiv ingenting før vi kom hjem fra sykehuset. Idag gikk jeg inn på Facebook og øverst ligger bilde og informasjon hvor svoger har informert at han nå har blitt pappa! Ble litt satt ut må jeg si! Han har visstnok sendt en melding til broren sin (mannen min) som han ikke har fått. Men ærlig talt, er det viktigere å fortelle hele verden på Facebook før man forteller familien? Han er ikke sammen med moren til barnet heller.... Jeg vet at jeg er veldig hormonell, og det er ikke meninga å vri det over på meg. Skjønner at han et stolt, men jeg skulle ønske jeg ikke måtte inn på Facebook for å høre at jeg har blitt tante... Hormonene lever sitt eget liv og jeg er lei meg, skuffa og litt fornærma. Hjelper ikke at mannen synes jeg overreagerer heller :-(

Åneidu, jeg forstår deg kjempegodt!! Hadde også blitt snurt over det -hormonell eller ikke :p
Nå skal det nå sies at jeg ikke rakk å skrive nyheten på Facebook, før gratulasjonene strømmet inn -men Facebook var ikke noe av det første jeg tenkte på etter fødselen..
Men, for noen er jo virkelig Facebook livet :p

Forstår deg godt! Syns du har all rett til å være fornærma! 
Hadde også blitt sur, lei og skuffa om jeg fikk vite sånt på FB.
Nære venner og familie skal få direkte beskjed.

Når min far giftet seg på ny, fikk jeg tekstmelding av min farmor. ingen lyd fra ham.
Unnskyldningen var at ingen skulle vite noe før det var gjordt.
Men for faen, jeg er eldste dattera!
Ingen i familien visste hvor han var på bryllupsreise, men en av kollegaene hans ringte meg for å spørre om jeg visste hvilket hotell de bodde på i Spania....

Skjønner godt du er skuffet! Jeg ble kjempeskuffet over sambo når vi fikk nr 1. Han hadde sendt melding til alle i familien og nærmeste venner... trodde han, men han hadde klart å utelate ene søsteren min, så hun fikk vite det via facebook når ikke folk klarte å tie stilt lengre... Det er jo en hendelig feil i dette tilfellet, men jeg sa til han at neste gang skal JEG skrive meldingen selv, om det så blir lenge etter fødselen!

Forstår deg VELDIG godt..

jeg fikk vite at min BROR hadde fått en datter gjennom facebook! 
(ikke han som skrev, men dog)

Følte meg så... ja.. vet ikke.. Ikke som et medlem av familien ihvertfall! 

jeg er fortsatt bitter over det, men.. Hva tjener jeg på det? 

Uff jeg er veldig hormonell nå, mye verre enn sist, la meg for to timer siden og får jo ikke sove fordi jeg er så, ja hva er jeg egentlig? Føler meg litt tom. Har blitt litt skuffa over familiemedlemmer i det siste. Fortalte mamma tidlig at jeg var gravid da jeg var sykmeldt pga jobb og ikke visste hvordan det kom til å bli å begynne å jobbe litt igjen. Hun fortalte det selvfølgelig til pappa og det er greit - og til mormor på 86. Og da gikk det rett til tanta mi... Da blir jeg jo skuffa over mamma, men også over meg selv som fortalte det... Så plutselig får jeg en lang sms av ei inngifta tante som jeg igrunn ikke kjenner om at tanta mi har fortalt at jeg er sykmeldt (!) og at hun forsto godt at jeg var det etter alt jeg har vært igjennom med graviditet svangerskap, husbygging og bryllup! Hæ? Jeg er sykmeldt pga overbelastning på jobb! Hormonella meg klikker jo max! Jeg HATER innblanding fra folk som ikke vet hva de prater om! Sorry gørra men det var godt å få det ut... Nå sliter jeg med å sove og kjenner det blir en lang dag på jobb imorgen...

jeg forstår deg! er jo ikke sånn en har lyst å vite om tante barnet! :( familie skal vite om det først :) er jo tross at en stor dag med nytt familie medlem i familien! ikke hvor mange "liker" en får på statusen!

jeg hater facebook av og til! syns nettet tar for mye plass jeg. snart besøker vi ikke hverandre. snakker med hverandre på nett så e det greit lissom! blææ..

Forstår deg godt jeg! Det blir veldig upersonlig å finne det ut på den måten :/

Vi kommer ikke til å legge ut noe om graviditeten på face. Vi kommer også til å fortelle venner og familie som får vite om graviditeten at vi ikke ønsker de skal skrive om det på face, og at vi håper de vil respektere ønsket vårt. Tviler på at det skjer.. enkelte MÅ jo bare legge ut ting der for å få oppmerksomhet.

Enig med deg, men mange bruker Facebook og andre sosiale nettverk for bekreftelse..
Og han valgte det selv, det er jo i utgangspunktet det viktigste.

Mange er svært nyhetskåte, skal være først ute med alt! Helst legge ut bilde av både bryllup og nyfødt baby før mor og far har godkjent, har hørt det har skjedd.. Og det er jo ikke venners plikt eller oppgave å legge ut slikt på sosiale nettverk, men de det gjelder, alså nybakte mor og far eller de nygifte! Dessverre er det mange som ikke respekterer det! Og DET har det blitt mye drama om!

Jeg låste facebookprofilen min i flere mnd før jeg fikk lillegutt, bare fordi jeg ikke har offentliggjort graviditeten min der og ønsket ikke at andre skulle gjøre det heller.

Jeg hadde også blitt skuffa og fornærma....! Gravid eller ei!

Noen i min nærmeste familie kunngjorde at bestefaren min hadde gått bort på facebook uten at vi hadde fått vite noe.... Kan tenke deg at jeg ble sur da altså!! Jeg bare sletta hele personen fra fb....

Back
Topp